Kaj se dogaja z znamko Alfa Romeo

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Težavni časi za legendarno italijansko znamko. In sedaj je še uradno napovedano sekanje že napovedanih modelov.
Oglej si celoten članek

Le malo avtomobilskih znamk ima tako privržene ljubitelje, kot je Alfa Romeo. "Alfisti" pa so zadnje desetletje bolj kot ne lahko le nemočno opazovali, kako italijanska športna znamka nazaduje, saj se očitno ne znajde med novimi izzivi, ki so jih prinesle spremembe v glavah kupcev, tržne zaostritve in nova pravila za izdelavo avtov. 

Pokojni šef Fiata in nato koncerna FCA Sergio Marchionne je sicer Alfo želel na vse pretege vrniti na stara pota, tudi zaradi tega so pri lastniku Fiatu sprejeli bolečo odločitev, da bodo raje ugasnili znamko Lancio, da bi le ostalo več denarja za Alfo. 

Današnje prodajne številke kažejo, da se ni izšlo po načrtih, znamka Alfa Romeo je v prvih devetih mesecih letošnjega leta prodala po vsem svetu le dobrih 67 tisoč avtov, od tega veliko večino v Evropi. Šlo je celo tako daleč, da uradno mrtva znamka Lancia, ki vztraja na trgu z edinim modelom ypsilon, dosega enake ali celo boljše prodajne številke kot pa Alfa Romeo z vsemi njenimi modeli. Finančnih podatkov poslovanja Alfe Romeo oziroma za katero koli drugo znamko v koncernu FCA že tako ali tako ne delijo z javnostjo.

Foto: Gregor Prebil Alfa romeo giulietta

Giulietta le še eno leto, ukinjeni tudi drugi projekti

Kaj se bo dogajalo z Alfo Romeo v prihodnosti, je postalo jasno konec oktobra. Načrte je predstavil vrhovni šef FCA Mike Manley. Znamka je že vzela iz prodaje model mito, ki je bil narejen še na podlagi fiat punta, ter maloserijski športni model 4C. V prodaji tako ostajajo le še giulietta, predstavljena že leta 2010, giulia (2015) in suv stelvio (2017).

Verjetno pa bodo že prihodnje leto giulietto dokončno umaknili iz prodaje, naslednika pa ne bo dobila, piše Automotive News. Prav tako so ovrgli načrte, da bi znamka dobila novega velikega suva in podaljšani različici giulie in stelvia, namenjeni za kitajski trg. V smetnjaku želja so pristali načrti o superzmogljivi limuzini in o novem 8C dirkaškem kupeju.

Foto: Saša Despot Alfa Romeo Giulia

Kaj bo torej Alfa čez tri leta sploh prodajala?

Načrt za leto 2022 predvideva štiri modele. Obstoječa giulia in stelvio naj bi leta 2021 doživela konkretno prenovo, pridružila pa se jima bosta še dva križanca in sicer eden v razredu B in drugi v razredu C. 

"Trdno verjamem v znamko, ampak zagotoviti moramo, da bo kakršnakoli investicija vanjo v zameno prinašala primerne dohodke," je dejal Manley analitikom konec oktobra.

Alfa bo torej vse sile posvetila segmentom, ki so danes pri kupcih najbolj vroči in ki zagotavljajo največ dodane vrednosti. Ob tem želi ohraniti premium status, najbolj pa se bo osredinila na evropski trg, kjer že tako dosega najboljšo prodajo in ima na njem najdaljšo tradicijo. Jasno jim je, da bodo morali dati elektrifikaciji ogromno poudarka, prav tako pa tudi povezljivosti in drugim modernim tehnologijam.

Ob tem Alfa računa na precejšnje sinergije z ostalimi znamkami v koncernu FCA, gotovo pa tudi v novonastajajočem "superkoncernu" PSA-FCA, ki ga bo vodil sedanji šef PSA Carlos Tavares. Ta je pred dnevi že dejal, da po združitvi francoskega PSA z italijansko-ameriškim koncernom vidi prihodnost za vse njegove obstoječe znamke. Torej tudi za Alfo Romeo.

Foto: Saša Despot Alfa romeo stelvio

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 23:16 12. November 2019.

    Men Gulia sploh najlepša limuzina srednjega razreda. Pa še vozi se izredno.Če bi bil karavan, bi ga verjetno že imel.

  • 22:34 12. November 2019.

    Ob nepravem času je umrl Sergio Marchionne, kateremu je uspelo narediti, limuzino, ki ji še danes ni para v voznih …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.