Euro NCAP vsako leto zaostruje pogoje za pridobitev največjega možnega števila zvezdic za varnost evropskih avtomobilov. Zdaj so pri Global NCAP preizkusili varnost najbolj prodajanih indijskih avtomobilov.
Kaj je to zračna blazina?
Čeprav se tudi v Indiji prodajajo volkswagen polo, hyundai i10 oziroma suzuki alto, ki na evropskem trgu ustrezajo varnostnim standardom, avtomobilski proizvajalci varnosti na indijskem trgu ne posvečajo veliko pozornosti.
suzuki-maruti "alta 800", tata "nana", ford "figa", hyundai "i10" in volkswagen "pola". Teh pet modelov predstavlja kar petino celotne prodaje avtomobilov v Indiji, prav vsi pa bi si po strogih evropskih merilih zaslužili nič zvezdic za varnost odraslih potnikov.
Vozila varna kot pred 20 leti v Evropi
Pri Global NCAP so za teste izbrali osnovne modele vseh petih avtomobilov, kar pomeni, da nobeden ni imel vgrajene varnostne blazine. Predsednik Global NCAP Max Mosley je ob katastrofalnih rezultatih dejal: "Indija je postala velik globalni trg. Proizvodnja malih vozil sveti. Prav zato je skrb vzbujajoče videti, da je varnostni standard vozil enak, kot je bil v Evropi in Severni Ameriki pred 20 leti. Slaba konstrukcija in pomanjkanje zračnih blazin kupce izpostavljata velikemu tveganju. Tudi Indijci imajo pravico vedeti, kako varne avtomobile vozijo."
Pri Volkswagnu že vgradili zračne blazine
Pri modelih suzuki maruti in tata nano je šasija vozila narejena tako slabo, da ne bi pri varnosti pomagala niti vgradnja zračnih blazin. Pri fordu in volkswagnu je šasija vozila ostala stabilna, večjo zaščito bi dosegli z vgradnjo zračnih blazin.
Po objavljenih testih so se pri Volkswagnu odločili, da v Indiji ne bodo več prodajali pola brez vgrajene zračne blazine. Zdaj je v Indiji naprodaj model z dvema zračnima blazinama, ki je na istem testu prejel štiri zvezdice za zaščito odraslih potnikov.