Seveda se zgoraj napisano besedilo nanaša na avtomobile z ročnimi menjalniki, kjer ima voznik največ vpliva na delovanje sklopke. Ker je v osnovi naloga sklopke, da deluje kot nekakšen blažilec sil, ki nastajajo ob prenosu navora motorja h kolesom, je jasno, da je njena obraba neizogibna. Z drsenjem skrbi za gladek prenos sile s pogonske na gnano gred in se medtem počasi obrablja.
Manj drsenja, manjša obraba
Če se sklopka, oziroma njena lamelna plošča obrablja le ob drsenju, potem je jasno, da mora biti čas drsenja kar se da kratek. To pomeni, da ob kratkih postankih na klancih vozilo ni v prestavi, ampak v prostem teku. Držanje vozila na mestu z motorjem pomeni ogromno obrabo sklopke. Prav tako svoj davek zahteva počasno speljevanje na ravnem, na primer v prometni gneči, ko se vozilo premika le po nekaj centimetrov naenkrat.
Hitro ni nujno najbolje
Res je, da krajši čas drsenja sklopke pomeni tudi manjšo obrabo, a prehitro speljevanje in menjanje prestav lahko škoduje drugim komponentam motorja in avtomobila. Kot smo že omenili, je naloga sklopke delovati kot krotilec velikih sil med prenosom moči. Če tega ne stori dovolj počasi in nežno, s tem lahko povzroči poškodbe drugih komponent in s tem popravila, ki brez težav presežejo ceno menjave izrabljene sklopke.
Sindrom zaspane noge
Veliko voznikov povsem nevede škoduje sklopki med vožnjo, ko z levo nogo 'počiva' na stopalki. Čeprav razlike v dovajanju moči sicer ni čutiti, zaradi nežnega pritiska sklopka kljub temu ves čas drsi. Skoraj zanemarljivo majhna obraba sicer res skoraj ni vredna omembe, a ne, če se to dogaja ves čas vožnje. Obloga lamelne plošče se počasi ter vztrajno tanjša, z njo pa se zmanjšuje tudi uporabnost same sklopke.
Ob prvih znakih izrabe hitro ukrepajte
Najpogostejši znak preveč obrabljene sklopke pri speljevanju z mesta je pomanjkanje občutka, da je 'zagrabila'. Takrat je izpod pokrova motorja slišati precej hrupa motorja, pravega učinka pa ni. Prav tako je očitno opozorilo za težave drugačen občutek na stopalki. Ali slednja ob pritisku brez pravega upora kar pade na pod in se ne vrne povsem na prvotno mesto ali pa je upora ob pritisku občutno preveč.
V vsakem primeru priporočamo, da se čim hitreje oglasite pri usposobljenemu serviserju, saj si boste s tem prihranili nepotrebne stroške ob morebitnih dodatnih okvarah. Neučinkovit prenos moči zaradi izrabljene sklopke pa lahko med drugim tudi občutno poveča porabo goriva, kar je še dodaten razlog za skrb za zdravje sklopke.
Tako so nas učili v avtošoli. Pri semaforju ne daš v ler, ampak tiščiš sklopko.
Ne razumem kakšni jih to inštruktorji in kdo jim je dal licence , da podučujejo takšno vožnjo in pa vožnjo …
STF, se popolnoma strinjam. Jaz sem si dal start-stop popolnoma izklopiti, ker nimam volje nenehno pritiskati na tipko za izklop. …