Vgradna navigacija še ni mrtva, sporoča Nissan s svojim močno posodobljenim infozabavnim sistemom NissanConnect.
V Barceloni, lučaj stran od znamenitinega stadiona Camp Nou, smo se imeli priliko spoznati z novim infotainmentom, ki ga bo japonska znamka prihodnjih nekaj let vgrajevala v vse svoje prihodnje modele, v prvi vrsti seveda svojo veliko prodajno uspešnico qashqaija. In prav križanec, ki je bo zadnji posodobitvi postal bogatejši za nov 1,3-litrski bencinski motor v dveh različicah, je služil kot testni model o napredku sistema Connect.
Conect ima še vedno CD režo, ali ni to že malce zastarelo? "Drži, obdržali smo predvajalnik za CD ploščke, razlog pa je delno tudi v tem, ker v tej generaciji vozila še nismo želeli pregrobo posegati v videz enote," je pojasnil Matthieu Lainne, vodja razvoja povezljivostnih storitev pri Nissanu. "Ampak praktično vse ostalo za ličnico naprave je novo."
In temu lahko pritrdimo. Grafični vmesnik je Nissan povsem predrugačil in ga približal načinu, s katerimi upravljamo naše pametne telefone in tablice: ikone, možnost premikanja največkrat uporabljenih funkcij na najbolj "elitne" dele zaslona, lepa grafika, logičnost, odzivnost …
Pri navigaciji je preskok naprej najbolj viden. Da bi lahko konkurirala odličnim brezplačnim navigacijam, kot jih ponujajo Google, Apple, Here in drugi, so se pri Nissanu povezali s specializirano kartografsko družbo TomTom. Sinergija je opazna pri zelo dobrem vmesniku z zemljevidom in pri podajanju informacij, saj TomTomove bogate in stalno obnavljajoče se baze podatkov namesto voznika ves čas išče idealno pot do cilja in se hitro odziva na morebitne motnje v obliki zastojev ali zapor. Vnos cilja je po novem "googlovski". Za iskanje naslova oziroma interesnih točk POI je torej dovolj, če začnemo tipkati, sistem pa nam sproti daje predloge z ustreznimi imeni.
Dodana vrednost je naveza na namensko aplikacijo za pametne telefone Door to Door, ki omogoča tudi navigacijo "prvega" in "zadnjega" kilometra: doma tipkamo naslov, ta se avtomatsko prenese v avtomobil, ko pripešačimo do njega, nato pa po parkiranju spet nadaljujemo s telefonom. Seveda na ta način tudi ni mogoče več pozabiti, kjer je avto parkiran.
V redu, ampak veliko večino od tega znajo tudi že omenjene navigacije IT velikanov. Zakaj se ne bi zadovoljili z njimi? "Kar nekaj razlogov je, med glavnimi pa gotovo prijaznost vgradne navigacije - ima velik zaslon, ni je treba loviti in umeščati po avtu. Mislim, da smo boljši tudi pri zemljevidih - aplikacije na pametnih napravah so za 'živi' promet odvisne od podatkovne povezave, medtem ko Tom Tom hkrati lahko črpa iz obširne baze podatkov, ki se nanašajo na enak dan v tednu in uro."
Lainne poudarja še eno lastnost, ki je prek zaslona telefona z zemljevidom ne morete početi - 3D zemljevid v NissanConnect je mogoče poljubno obračati z različnih zornih kotov. Pozna pa tudi večprstno upravljanje, kot pri pametnih napravah.
NissanConnect se posodablja kar "po zraku", prek wifi povezave, na katero se poveže, recimo na domačem parkirišču. Vgrajen ima tudi vmesnika Apple Carplay in Android Auto.
V katero smer bodo vodile prihodnje rešitve? Lainne pravi, da bodo srednjeročno vgrajeni vmesniki v avtu vse bolj služili nadzoru nad nekaterimi funkcijami avtomobila prek pametnih naprav in informiranju, recimo glede servisov, na daljši rok pa bo velik preskok naprej prinesel razvoj C2X tehnologij povezovanja avtomobilskih informacijskih sistemov med seboj in z infrastrukturo.
dezurni@zurnal24.si