Prečesali smo statistiko novo registriranih avtomobilov za prvih šest mesecev leta v Sloveniji, ki jo za Sekcijo za osebna motorna vozila pripravljajo pri podjetju Ardi INT d.o.o. Tokrat smo se osredotočili na premijske avtomobile. Prodaja nemškega trojčka Audi, BMW in Mercedes-Benz v prvi polovici leta 2021 je izdatno boljša kot v enakem obdobju lani, ko so se prodajalci zaradi omejitev zaradi pandemije spopadali s težavami pri prodaji novih avtomobilov.
Predvsem pa je s 1. januarjem začel veljati novi zakon o davku na motorna vozila. Pri nakupu zmogljivejših avtomobilov (od 2,5 litra prostornine) ni več treba plačati dodatnega davka na luksuzne avtomobile, kar se pozna tudi v številu registriranih športnih vozil v letošnjem letu.
Tuje registracije, slovenski lastniki
T. i. »davek na luksuz« je veljal od 1. julija leta 2012, ko je država za avtomobile s pogonskim motorji večjimi od 2500 kubičnih centimetrov uvedla poseben davek, ki je močno podražil prestižna vozila. Tako se je takrat na primer porsche panamera turbo S s 405 kilovati in 4,8-litrskim motorjem podražila za več kot 20.000 evrov, kar se je na voznem parku s slovenskimi registrskimi oznakami odražalo vrsto let. V preteklih letih se je na slovenskih cestah sicer znašel kakšen maserati ali ferrari s slovenskimi oznakami, a je bila to prej redkost kot pravilo.
Slovenci so v preteklih letih vozili tudi zelo drago eksotiko, kot so vozila znamke Aston Martin in podobne eksotične znamke, a so taki avtomobili zaradi davka na luksuz in pogosto manj izpostavljanja v javnosti le redko dobili slovenske tablice.
Najbolj gredo v prodajo kompaktni premijski avtomobili
Kot razkriva statistika prvih registracij v letu 2021, tudi pri prestižnih avtomobilih, ki jih kupujejo Slovenci, prevladujejo športni terenci. Še vedno pa večina vozil premijskih znamk sodi v t. i. kompaktni razred vozil, torej med manjša in cenejša vozila.
Največ prvih registracij so do konca junija letos našteli pri Audiju, in sicer 875 ali 371 več kot v enakem obdobju lani. Pri BMW so v prvih šestih mesecih na novo registrirali 601 vozilo (lani 529), pri Mercedes-Benz pa 497 (lani 481). Iz statistike smo izbrskali, da je bilo do konca letošnjega junija pri nas v premijskem razredu prvič registriranih še 138 vozil električne znamke Tesla, pa 285 vozil znamke Volvo, 18 land roverjev, 70 porschejev (lani 42), 24 lexusov, pa trije lamborhiniji in eno vozilo znamke bentley. Ni pa bilo za razliko od lani nobenega ferrarija (lani 2).
Med vozili, ki jih uvrščamo v premijski razred je bilo največ audijev Q3, in sicer 256, kar ta model med vsemi modeli prvič registriranimi pri nas uvršča na 38. mesto po prodaji. Prvi po prodaji ostaja renault clio z več kot 1.200 primerki v prvih šestih mesecih leta.
Električna tesla med najbolj zaželenimi pri nas
Zanimivo je, da je drugi najbolj uspešen premijski model že električna tesla model 3 s 136 registracijami, več kot 100 registracij pa imajo še audi Q2 (128), audi A3 (125), volvo XC40 (117) in volvo XC60 (108). Med deseterico najbolj pogostih vozil premijskih znamk pri nas so glede na statistiko, ki zajema tudi kratkoročne registracije, še audi Q5, mercedes-benz razred B, BMW X1 in BMW X3.
Veliko zanimanja za velike in zmogljive športne terence
Zanimivo je, da je med registriranimi premijskimi vozili veliko takih z zmogljivimi motornimi izvedenkami. Poleg velikih športnih terencev z zmogljivimi motorji kot so BMW X7 (17 vozil), audi Q7 (23) in Q8 (30), Mercedes-Benz GLS (5), Toyota land crusiser (15) in highlander (14), je tudi velikih srednje velikih SUV vozil kot so volvo XC90, kar 43, saj so na voljo s štirivaljnikom, BMW je registriral 59 enot X5 in 37 X6, Mercedes-Benz 16 enot SUV-ja GLE, devet je hibridnih GLE-jev, na seznamu je 29 porsche cayennov hybrid, pa pet porsche taycanov in macanov, nova premijska znamka pri nas DS Automobiles je registrirala 13 športnih terencev DS 7 crossback, tudi Land Rover je bil uspešen s kultnim defenderjem (7) …
Veliko hitrih porschejev je dobilo slovenske oznake
Če pogledamo bolj ekskluzivne primerke pa najdemo med takimi s slovenskimi registrskimi oznakami številne »bombončke«. Zgolj zmogljivejše verzije naštetih modelov so zanimive: V statistiki Ardi je devet Audijevih športnih modelov RS6, pa osem modelov S6, osem porschejev 911, sedem mercedesov AMG, šest slovenskih registrskih oznak so nadeli na BMW M3 coptetition, gre za še brutalnejšo izvedenko M3, tudi štirje kupeji M4 competition so se našli, pa tudi en model BMW M5, pa dva porsche macana GTS in en macan turbo S. V statistiki so zajeti zmogljivi športni terenci SQ5 (5) in SQ8 (5), dva audija RS Q8, po dva AMG-ja C43 in E53, štirje BMW M8! Cel kup je porschejev: osem hibridnih panamer, po dve 911 carrere 4 in 911 turbo, kar štirje primerki 911carrere 4S in trije 911 GT3, med registracijami najdemo tudi porsche 911 targa 4, ali pa porsche cayman in cayman GTS.
Tudi eksotika
Med najbolj prestižnimi limuzinami najdemo 29 BMW serije 7 in 10 mercedesov razreda S, pa tudi tri najbolj strupene izvedenke Audijevega električnega športnika RS e-tron GT, ki je sorodnik porsche taycana turbo S (1), povsem električni SUV Mercedes-Benz EQC z več kot 400 konjskimi močmi pa je v Sloveniji našel štiri lastnike, našli smo tudi atraktivnega hibridnega lexusa LC500h.
Če se pomaknemo še bolj k eksotiki, pa so v statistiki zajeti tudi trije lamborghini urusi in eno vozilo bentley continental GT V8!
Kaj pa rabljeni luksuzni avtomobili?
Kot nam je v enem od nedavnih pogovorov zaupal Marko Ferlin, strokovnjak za uvoz vozil iz tujine in direktor podjetja Odkrit nakup, ki se ukvarja z uvozom rabljenih vozil iz tujine, k nam prihajajo polni vlačilci rabljenih vozil premijskih znamk.
"Glede na prejšnja leta, ko je odločitve za nakup takega avta zaviral nerazumno visok davek na motorna vozila, je rast ogromna. Opažamo, da tudi sedaj kupujejo zmogljive avtomobile tisti, ki bi si jih lahko privoščili že prej, a si jih zaradi nesmiselno visokega davka niso želeli (čeprav bi si jih lahko) in so raje vozili avtomobile, za katere so odšteli nižji davek, cena avta pa je bila primerljiva." Ferlin pravi, da je za številne avtomobile cenovnega razreda 100.000 evrov davek na motorna vozila hitro presegel 30.000 ali 40.000 evrov. "Sedaj, ko je davek smiselno oblikovan, pa so končno posegli po avtih, ki si jih prej niso dovolili kupiti. Končno so cene avtomobilov v Sloveniji postale konkurenčne ostalim državam v EU. Najpogostejša znamka luksuznih avtov pri našem podjetju je bila Porsche, prednjačila pa sta modela panamera (ta celo v vseh različicah: 4, 4 E-Hybrid, GTS, Turbo S E-hybrid itd.) in carrera. Zelo pogosti so porscheji, pa tudi luksuzni avti znamke Mercedes-Benz (AMG GT S coupe, GLS 400d, S 350 CDI, CLA AMG 45 S, S 600 SEC, GLE 450, E 400 Coupe ipd.), znamke BMW (M4 Competition, M6, M550i, X5, X6 itd.), malo manj pa znamke Audi (model SQ7, A7, Q7 ipd.)."
S slovenskimi tablicami boste po zagotovilih Ferlina od zdaj na slovenskih cestah videli tudi vozila znamke Bentley (npr. model mulsanne) in še nekaj posebnežev, ki jih zaradi zbirateljskih vrednosti in želje lastnikov ni želel razkriti. "Za nekaj od njih tudi ne vemo, če bodo po homologaciji v Sloveniji doživeli registracijo. So pa prišli v pokritem transportu, direktno v zbirko lastnika. Večino njih lahko vaši bralci vidijo objavljene na naših Instagram in Facebook profilih." Pri podjetju Odkrit nakup opažajo tudi to, da marsikdo uresničuje "sanje" pri bolj vsakdanjih vozilih, le, da se sedaj ljudje odločajo za večje, zmogljivejše motorje. Pri npr. BMW serije 5 in audi A6 je veliko več nakupov s trilitrskimi dizelskimi in bencinskimi motorji, pri VW je veliko več odločanja za golfe različic GTI in R, pri Audiju za športne različice kot so S3, S5, RS6 itd.
Pa kaj se čudite, to je slovenska realnost. Delavci na minimalcih, njihovi gospodarji pa na jahtah, Porschejih in kokainu. Vsi …
Slovenski podjetniki in "podjetniki" so taki trvezi v tej socialisticni drzavi, ds rabijo se za 1mrd olajsav v slovemskem proracunu. …
Ja, običajno je tako..delavci na minimalcu, šef na jahti...Ampak to so še relativno poštenjaki.. Tisti, ki denar služijo s korupcijo …