Takih nevidnih voznikov je ogromno

Foto: Profimedia
Težave v cestnem prometu povzročajo tudi vozniki, ki se ne zavedajo, da jim luči ne svetijo.
Oglej si celoten članek

Sprememba v tehnologiji in močno razširjen trend LED luči v avtomobilih povzroča tudi negodovanje med vozniki. Nekateri bi si želeli, da bi se uvedel predpis, ki bi eksplicitno določal, da morajo imeti vozniki motornih vozil vedno prižgane tudi zadnje luči. 

"Tega je ogromno," se strinja inštruktor varne vožnje iz šole vožnje B & B Boštjan Pavšar. "Veliko je voznikov, ki se ne zavedajo, da jim luči ne svetijo in se vozijo skozi predore ali proti večeru brez prižganih luči in tako povzročajo nevarne situacije. Je pa tudi veliko voznikov, ki se sredi noči vozijo skozi mesto, kjer je javna razsvetljava in zaradi tega ne opazijo, da jim luči ne gorijo." 

To so možne rešitve

Pavšar izpostavlja več vidikov problema. Kot pravi zakonska podlaga za kaznovanje voznikov, ki ne uporabljajo luči, je. A sam v povečani represiji ne vidi rešitve.

"Ena rešitev bi bila, da Evropska unija predpiše, da morajo imeti vozila senzor, ki zazna, da je svetloba tako nizka, da se morajo luči prižgati," pravi Pavšar. Evropska komisija je o tem govorila že leta 2010, ko je bil predlog, da bi morali proizvajalci v avtomobile serijsko vgrajevati senzorje za prižig luči ob nezadostni svetlobi, zavrnjen. Kasneje so predlog vendarle sprejeli in predvideli 66 do 84-mesečno prehodno obdobje, v katerem morajo proizvajalci temu zadostiti. To obdobje se izteče konec letošnjega leta. 

"Druga rešitev je zelo preprosta, in sicer da vedno svetijo tudi zadnje luči," meni Pavšar. Tukaj je žogica na strani proizvajalcev vozil, saj gre za zelo enostavno rešitev. "Veliko voznikov se ne zaveda, da jim luči zadaj ne svetijo. Pogosto je to odvisno tudi od določenih proizvajalcev vozil, ker imajo nekateri osvetljeno armaturo, zaradi česar voznik avtomatsko misli, da mu gorijo luči. Če voznik armature, ko so prižgane dnevne luči, nima osvetljene, potem lahko takoj opazi, da je vse v temi in prej zazna, da je pozabil prižgati luči."

Neustrezno osvetljena vozila v prometu predstavljajo povečano tveganje. Pavšar kot eno bolj težavnih kombinacij izpostavlja avtocesto in dež. "Vozniki tam veliko kasneje zaznajo voznika, ki nima prižganih luči. Veliko večje tveganje, da bodo ostali vozniki spregledali takšno vozilo."

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 19

  • 18:00 23. Julij 2017.

    Ne vem kako je to sploh še dovoljeno v preko 6 let stari insigniji je senzor pa luči so ves …

  • 11:19 12. Julij 2017.

    Edini ki je storil korak naprej je Renault z modelom Megane. Pri dnevnih lučeh svetijo tudi zadnje ko pa senzor …

  • 19:56 11. Julij 2017.

    enostavno.. prodaja takih vozil ne bi smela biti dovoljena... če avtu pod avtomatiko svetijo 2 LEDice spredaj naj jim še …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.