Testirali smo BMW 220d coupe, kupejevski kompaktni BMW, ki je namenjen navdušenim individualistom in ljubiteljem tradicionalnega v avtomobilizmu. Namenjen je predvsem tistim, ki cenijo vozno dinamiko in odlično lego avtomobila na cesti, prav tako pa tudi športni dizajn. To BMW serije 2 kupe gotovo izpolni.
Avtomobil je gledano leta 2022 pravzaprav mali avtomobilski čudež. Kompaktni kupe s klasičnim pogonskim konceptom boža dušo ljubiteljev BMW-jev izpred let, tudi z dizelskim motorjem, ki je poganjal testni primerek.
Kupe s svojo usločeno silhueto in z izrazito oblikovanim prtljažnikom spominja na dvovratno limuzino - to je bistvo znamke BMW. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je s koncem serije 02 prišla serija 1600 in drugi izpeljani modeli, je Münchenska znamka pravzaprav pokazala svoj pravi, dinamični DNK, ki ga kaže še danes.
Prav tako smo kupeje znamke BMW vedno povezovali s klasičnim konceptom pogona na zadnji kolesi in vzdolžno nameščenim motorjem.
Ker pa se je BMW pred nekaj leti odločil, da bo svoja kompaktna modela serije 1 in 2 zgradil na platformi z bolj praktičnim, cenejšim in pogostejšim konceptom, s pogonom na sprednji kolesi, je bila prihodnost serije 2 coupé ogrožena.
Zato je BMW pravzaprav prijetno presenetil z novo serijo 2 coupe, predvsem na račun klasičnega koncepta karoserije in pogona.
Avtomobil se s svojo tehnično osnovo tako precej oddaljuje od drugih predstavnikov serije 2, saj ima namesto platforme za prednji pogon, kot drugi predstavniki serije, platformo za zadnji pogon, ki so jo vzeli pri večji seriji 3 oziroma 4.
Skrčena serija 4
Samosvoj je tudi z obliko, ki mu jo je urezal mehiški oblikovalec Jose Casa Pena. Tudi izdelujejo ga v Mehiki. V osnovi je najbolj tradicionalen, skoraj konservativni pripadnik svojega segmenta pri BMW-ju, ki se oblikovno zgleduje po slovitem BMW-ju 2002 iz leta 1968. Na tega spominjajo predvsem enojni prednji žarometi, s katerimi BMW serije 2 kupe odstopa od drugih modelov znamke. Enako velja tudi za horizontalni ledvički, izdatno izboklino na motornem pokrovu ter neprekinjeno ramensko linijo na boku. In ta dinamična oblika je namenjena tudi dizlu.
Predimenzionirana platforma prinaša večje mere od predhodnika. Dolžina 4537 mm in širina 1838 mm pomenita povečanje za 105 oziroma 64 milimetrov. Medosna razdalja z razmikom 2741 mm med prednjo in zadnjo osjo je daljša za 51 milimetrov. Hkrati pa je avto 28 mm nižji, namerili mu boste le 1390 mm.
To se le delno odraža v kabini, ki je spredaj s centimetri bolj bogato odmerjena, zadaj pa prostora primanjkuje. Ker gre pravzaprav za serijo 3 in 4, so enake tudi komponente v kabini. Ko sedite v njem, imate bolj občutek, da ste v pomanjšanem BMW-ju serije 3 ali 4 kot pa v BMW-ju serije 1, saj je prednji del kabine zelo širok. A le prednji del, saj vam pogled nazaj izda, da gre za precej manjši avtomobil. Zadaj je namreč zelo malo prostora. BMW serije 2 coupe je bolj avtomobil s sedežno razporeditvijo 2+2 – torej dva »otroška sedeža« zadaj oziroma sedeža, ki ne ponujata udobja na daljši vožnji.
Voznikov položaj za volanom je, kot se za kupeja mora spodobiti, odličen. Prilagoditev je ogromno, tako, da lahko nizko sedijo tudi tisti višje postave. Poleg tega so športni sedeži sami po sebi fantastični, udobni, hkrati pa odlično zadržujejo celotno telo pri dinamični vožnji skozi ovinke.
Ima tudi razmeroma uporaben prtljažnik
Preizkušeni avto je imel električno pomične sedeže, kar je uporabno, saj se ob vstopanju potnikov na zadnje sedeže sami premikajo in zdrsnejo nazaj v enak položaj.
Sorodnost s serijo 3 za serijo 2 pomeni dobro izdelano armaturno ploščo, pa tudi infotainment zdaj že odhajajoče generacije, kar ji ne gre nujno v škodo. To pomeni, da je fizični krmilnik iDrive ostal v osrednjem tunelu, kar pa zanimivo ne velja enoprostorca - novo generacijo serije 2 active tourer, ki je zelo digitalna in smo jo preizkušali pred kratkim.
Enako mu v dobro štejemo tudi zaslon na dotik, ki je vključno z grafiko, krmilno logiko, hitrostjo odziva, zanesljivostjo in nabora spletnih funkcij, še vedno premijski. Škoda le, da se sistem za aktivno zadrževanje na voznih pasovih po vsakem zagonu motorja ne aktivira ponovno.
Prtljažni prostor je v najnovejši generaciji v primerjavi s predhodnikom večji za dvajset litrov, zaradi omenjene specifične oblike karoserije pa ima 390 litrov prostornine in dokaj veliko nakladalno odprtino. Poleg tega lahko sedeže zlagamo v razmerju 40:20:40. S tem je kupe brez težav tudi primarni avtomobil za vsak dan.
Med ovinki tudi z dizlom igriv
Razkošnejša platforma se odraža tudi v vožnji, saj avtomobil skoraj še bolj, kot se spodobi za BMW, suvereno stoji na cesti in zagotavlja veliko natančnost in zadovoljstvo v vožnji. Tudi s turbodizelskim agregatom, ki je lahko tudi idealna vsakodnevna različica.
Tudi, če dizelskega motorja ne morete povezati s kupejevsko obliko, lahko prepriča s svojimi lastnostmi. Gre sicer za dobro znani dvolitrski motor s 140 kilovatov moči (190 KM) in 400 NM navora, zdaj z blago hibridno asistenco. Sistem 48 V povrne energijo, ki jo porabi za podporo zgorevalne enote, zgladi zamude pri prestavljanju in izboljša odzivnost pri pospeševanju. Pospešek od 0 do 100 km/h je 6,9 sekunde, največja hitrost pa kar 237 km/h.
Prav tako omogoča, da sistem stop-start izklopi motor med vožnjo in pred ustavljanjem. Čeprav je sistem ugašanja in zaganjanja lahko zelo moteč, pa se ob ponovnem zagonu dizel zažene neverjetno gladko.
Sam motor je lahko reklama za dizel. Pravzaprav zaradi gladkega in tihega delovanja, brez vibracij, sploh ne bi opazili, da je pod motornim pokrovom dizelski agregat. Če k temu dodamo še BMW-jev odličen osemstopenjski menjalnik ZF, dobimo uglajeno vožnjo, ki je lahko zelo dinamična in s porabo plinskega olja v kombiniranem načinu zgolj slabih 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Škoda, da takšni motorji pod pritiskom politike vstopajo v zgodovinske učbenike ...
Štirivaljnik, ki se mora spopadati z maso 1655 kilogramov, vseeno ne zmore čudežev, zato morajo tisti, ki želijo še več, in so navajeni še bolj športne vožnje, izbrati kakšno bolj zmogljivo bencinsko različico. Motor vseeno nima dovolj moči za zdrs. Dizel je tako manj igriv kot bencinski predstavnik 240i, ki smo ga tudi že imeli priložnost na kratko preizkusiti. Avtomobil se ponaša tudi z nižjim težiščem, predvsem pa nevtralno razporeditvijo mase v razmerju 50:50 med prednjo in zadnji premo. Volan je izjemno natančen, komunikativen in ob zmogljivem podvozju avtomobil prijeten tudi za hitro vožnjo.
Pod črto
Če ste ljubitelj BMW bo ta avto zelo domač. Ima tradicionalen značaj znamke, odličen dizajn, kakovostno notranjost, enako dobro multimedijo, hkrati pa varčen in dobro vozniško uglašen – za volanom na trenutke celo igriv. Ni pa poceni za tako »majhen avtomobil«. Za slabih 3.000 evrov je bil opremljen s paketom M sport pro, za tiste, ki želijo bolj dinamično doživetje in, ki vključuje tudi elektronsko upravljanje blažilnikov. Imel je športno podvozje M, zavore M in športno krmiljenje, ne gre pa spregledati tudi vpadljive živo rdeče barve. Vse to je treba doplačati. Na osnovnih 41.450, tako dodatna oprema ceno zviša še za več kot 23 tisočakov, na skupno 64.603 evre.
Izgleda, da je ta članek pisal nekdo, ki ima dovolj visoko plačo, da mu ni potrebno posegati po varčnejših dizelskih …
Piše : " Škoda, da takšni motorji pod pritiskom politike vstopajo v zgodovinske učbenike ... " Saj tega ne bi …