Avtošola Šmarca je na svoji Facebook strani objavila opozorilo za vse, ki uporabljajo rondo Tomačevo. Kot so zapisali, menjavanje pasov znotraj rondoja ni dovoljeno. ''Razlog je v talnih označbah, saj gre za kratke prekinjene črte, katere pomenijo vodilne črte v križišču. Vodilne črte pa so namenjene za vodenje prometnih tokov v križiščih/krožiščih in ne za menjavo prometnih pasov. Na ustrezen pas se je torej nujno potrebno razvrstiti že pred vhodom v omenjeno krožišče,'' so zapisali. Pa to drži?
Drugačna pravila v krožiščih z ločenimi pasovi
Kot pravijo na Ministrstvu za infrastrukturo, pri vožnji v krožnih križiščih z ločenimi prometnimi pasovi veljajo nekoliko spremenjena pravila:
- takšno krožišče ima dva med seboj fizično ločena prometna pasova, zato menjava prometnih pasov na križišču ni dovoljena,
- prometna signalizacija, ki je nekoliko spremenjena (prometni znaki in označbe na vozišču), natančno napoveduje ter sporoča, v katero smer vodi določeni prometni pas pred krožnim krožiščem in na njem,
- na ustrezni prometni pas se moramo razvrstiti že pred uvozom,
- po tem krožnem krožišču ni možno voziti v krogu.
Za krožišče Tomačevo velja, da se morajo vozniki pred vstopom v krožno križišče razvrstiti na ustrezen prometni pas glede na smer vožnje. Zaradi varnosti je naknadno menjavanje pasov prepovedano. To pravilo je na uvoznih pasovih in samem krožišču določeno s postavljeno vertikalno in horizontalno prometno signalizacijo (razvrščanje vozil, puščice na voziščih, ki označujejo smer vožnje, vodilne črte, itd.).
Ministrstvo za infrastrukturo
Voznik se mora v krožišču običajno razvrstiti na notranji pas
''Pravila ravnanja pri vožnji v krožnem križišču so določena v 60. členu Zakona o pravilih cestnega prometa,'' je povedal Boštjan Lajovic iz Ministrstva za infrastrukturo. Voznik na krožnem križišču ima prednost pred voznikom, ki se vključuje na to križišče. Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.
Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas vozišča krožnega križišča. Preden zapusti krožno križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu.
Z notranjega prometnega pasu lahko zapustimo krožno križišče le takrat, kadar je zunanji prometni pas nemenjen izključno zapuščanju krožnega križišča (to je označeno z neprekinjeno ločilno črto in puščicami na vozišču). Z zunanjega prometnega pasu je v tem primeru prepovedano nadaljevati vožnjo po krožnem križišču, saj sta oba prometna pasova namenjena zapuščanju krožnega križišča, zato tudi ločena z neprekinjeno ločilno črto. Te črte ne smemo prevoziti.
dezurni@zurnal24.si
Krožišča so namenjena hitrejšemu pretoku vozil v razne smeri predvsem pri gostem prometu in zato nikakor ne smejo biti semaforizirana.Tomačevo …
naj dajo pa polno črto, poleg pa črtice s katere strani lahko prevoziš polno črto, bo bolj jasno. Čeprav kolikor …
Zanimivo, da ministrstvo sicer navaja, da za Tomačevo veljajo posebni predpisi, nič pa ne povedo, na osnovi KATEREGA zakona, pravilnika, …