Da je bila prva generacija Škode Superb na prodaj od leta 1934 do 1949, danes niti ni tako pomemben
podatek. To, da so drugo generacijo tržili od leta 2001 do leta 2008 in v tem času prodali 130.000
primerkov največje Škode v programu, pa je že bolj občudovanja vreden podatek. Sedaj je na voljo
tretja generacija, pri kateri stavijo na oblikovno prepoznavnost, še vedno nadpovprečno prostornost
in izjemno razmerje med ceno in dobljenim. Prvi vtisi z vožnje okoli Brda pri Kranju so dobri.
Enako lahko trdimo tudi za cene, ki so več kot konkurenčne.
Škoda Superb ostaja klasična limuzina, ki si konkurente išče med Fordovim Mondeom, Renaultovo
Laguno in Hyundaievo Sonato. Obenem pa superb že (ne več tako sramežljivo) pogleduje proti tekmecem
iz višjega srednjega razreda, s katerimi se lahko sedaj z marsikaterim atributom tudi povsem
primerljivo kosa. V dolžino po novem meri 484 centimetrov, v širino ga je za 182 in v višino za 146
centimetrov. Pri Škodi predvsem radi poudarijo, da ima superb tretje generacije v primerjavi s
predhodnikom pri prostoru za zadnja kolena sedaj še dodatnih 19 milimetrov prostora.
Oblika sprednjega konca je zelo dinamična, prednja svetila so oblikovana moderno, kar lahko
trdimo tudi za obliko motornega pokrova. Z boka deluje masivno, streha pa proti zadku rahlo pada,
kar še doda k njenemu dinamičnemu izgledu. Zadek je zmes večih stilov, z razpotegnjenimi svetili pa
zahteva nekaj privajanja. Na zadku najdemo tudi eno od pomembnih novosti, ki so jo pri Škodi sploh
prvi predstavili javnosti, to so dvojna prtljažna vrata imenovana twindoor. Sistem deluje tako, da
ob pristisku na osrednji gumb na pokrovu odpremo prtljažnik klasično, se pravi limuzinsko, če pa
pritisnemo na desni gumb pa sistem samodejno odpre prtljažna vrata skupaj s steklom, se pravi
kombilimuzinsko.
Notranjost je tako kot zunanjost popolnoma nova. Materiali so zelo dobri, izdelava prav tako.
Preseneti z občutkom prestiža, ki ga doslej nismo bili vajeni, saj si nekaj detajlov notranjosti in
stikal, predvsem osrednjegasistema infotainment , deli s pravkar predstavljenim passatom CC.
Prostora na prednjih sedežih in zadnji klopi je več kot dovolj, tudi za višjerasle, sedeži so
udobni, po želji so lahko odeti tudi v voljno usnje. Prtljažnik je po pričakovanjih zelo prostoren
in meri v osnovi 565 litrov, s podiranjem sedežev pa ga zlahka povečate vse do 1.670 litrov, kar je
primerljivo že s prostornino prtljažnika srednje velikega karavana. Udobje je prav tako pisano z
veliko začetnico, zahvala za to pa gre McPhersonovi sprednji premi s trikotnima prečnima vodiloma
in večvodilni zadnja premi. Superb je tako nadvse lahko vodljiv, lega na cesti pa je kljub večji
masi zelo dobra.
Motorno paleto za sedaj sestavlja dovolj širok nabor bencinarjev in dizlov, na začetku palete
pri prvih je kupcem na voljo 1,4-litrski prisilno polnjeni TSI z 92 kilovati največje moči (125
KM). Temu sledi 1,8-litrski turbo bencinar z 118 kilovati (160 KM), najvišje pa je postavljen
štirikolesno gnani 3,6-litrski FSI, ki razvije 191 kilovatov ali 260 konjskih moči. Na dizelski
strani pričetek ponudbe predstavlja vsem dobro znan 1,9-litrski TDI s 77 kilovati (105 KM),
stopničko višje predstavlja 2,0-litrski TDI s 103 kilovati (140 KM), vrh ponudbe dizelskih motorjev
pa za sedaj predstavlja 2,0-litrski agregat common rail, ki razvije 125 kilovatov ali 170 konjskih
moči. Vsi dizelski motorji so lahko po želji kupca opremljeni s filtrom trdih delcev. Menjalniki so
trije in sicer pet- in šeststopenjski ročni, na kupčevo željo pa superba opremijo še z odličnim
šeststopenjskim DSG menjalnikom. Opremski paketi so trije, in sicer comfort, ambition in elegance,
že v osnovi pa dobite polavtomatsko klimatsko napravo climatic, lep šopek varnostnih kratic
vključno z ESP, šest zračnih varnostnih blazin, avdio sistem s CD-MP3-predvajalnikom z osmimi
zvočniki, električen paket, naslon za roke spredaj in zadaj, potovalni računalnik in še kaj. Paket
ambition pomeni še avtomatsko klimatsko napravo climatronic, 16-palčna aluminijasta platišča,
prednji meglenki z dinamično funkcijo, parkirna pomagala zadaj, dežnik v zadnji levih vratih,
tempomat in kolensko zračno blazino. Še posebej bogat paket elegance pa dodatno pomeni še
biksenonska žarometa s funkcijo AFS, električno nastavljiva in ogrevana prednja sedeža, sistem za
nadzor tlaka v pnevmatikah, 17-palčna platišča, senzor za dež in električno poklopni zunanji
ogledali.
Cene se pričnejo pri zelo konkurenčnih 19.990 evrih, kolikor stane različica 1,4 TSI comfort,
enako motoriziran superb, a z opremo ambition, je lahko vaš že za 22.250, osnovno opremljen z
motorjem 1,8 TSI je še 250 evrov dražji. Za najdražjega bencinsko gnanega superba z 3,6 V6
motorjem, pogonom 4X4 in menjalnikom DSG pa morate imeti na računu najmanj 33.550 evrov. Najcenejši
z dizelskim motrjem in opremo comfort je lahko vaš za 21.350 evrov, najdražji dizelsko gnani superb
(prav tako s štirikolesnim pogonom) pa vas bo olajšal za 30.910 evrov.
Načrti uvoznika so letos prodati 60 superbov tretje generacije, za drugo leto pa načrtujejo,
da jih bodo prodali vsaj še enkrat toliko.
Superb kot netipična (kombi)limuzina
Škodin paradni konj je pripravljen za ponoven boj s konkurenti v srednjem velikostnem razredu. Superb tretje generacije je večji, prostornejši, predvsem pa bolj žlahten, na trenutke pa si želi biti tudi napreden.