"Super Cruise" in "Autopilot" puščata nemške proizvajalce zadaj

Foto: Youtube
Foto: Youtube
Na ameriškem preizkusu različnih sistemov za pomoč vozniku je Teslo znova premaga Cadillac. Noben nemški proizvajalec avtomobilov se ni uvrstil med prve tri.
Oglej si celoten članek

Po preizkusu ameriške potrošniške organizacije Consumer Reports razvpiti Teslin sistem za pomoč voznikom "Autopilot", o katerem se zaradi imena, ki so ga izbrali pri Tesli, pogosto razpravlja o tem, ali gre za sistem, ki povsem samodejno upravlja vozilo, ni tako dober kot konkurenčni sistem "Super Cruise" podružnice General Motors Cadillac.

SISTEM JE NEVAREN Nemci: Teslin avtopilot je nevaren

Od 17 preizkušenih sistemov je "Super Cruise" na obsežnem testu zasedel prvo mesto z 69 točkami, na drugo mesto se je uvrstil Teslin "Autopilot" s 57 točkami.

Foto: Cadillac

Voznik mora imeti nadzor

Za vključitev v test so morala imeti vozila prilagodljiv tempomat in sistem opozarjanja na zapustitev voznega pasu. Ti sistemi lahko začasno nadzirajo vožnjo po avtocesti, pri čemer mora imeti voznik vedno možnost, da takoj ponovno prevzame nadzor nad vozilom.

Consumer Report je test prvič izvedel pred dvema letoma, takrat s samo štirimi različnimi sistemi. Tudi takrat je bil "Super Cruise" pred "Autopilotom". Consumer Reports navaja, da je najpomembnejši razlog, da je sistem v cadillacu najbolj popoln ta, da s pomočjo infrardeče kamere trajno nadzira, ali voznik še vedno gleda na cesto, in ga po potrebi opozori s kombinacijo optičnih signalov. Če se voznik ne odzove, sistem ustavi avto in pokliče pomoč.

Foto: Tesla Tesla model Y

Dokazi so nedvoumni, pravi William Wallace iz Consumer Reports: "Če sistemi omogočajo voznikom, da niso pozorni na dogajanje na cesti, so lahko posledice usodne." Organizacija je zato posebno pozornost namenila temu, ali sistemi nadzorujejo voznika, na način, da lahko ugotovijo, ali lahko kadar koli prevzame nadzor.

Vreme "Lahko bi vključili avtopilota in šli na dopust"

Američani so tokrat med junijem in septembrom letos na poligonih in javnih cestah po ZDA primerjali 17 različnih sistemov. Vsako vozilo je bilo ocenjeno v treh različnih kategorijah, vključno z dejansko zmogljivostjo sistemov, nadzorom voznika in enostavnostjo uporabe. Consumer Reports poudarja, da je mogoče številne sisteme, kot je Teslin, posodobiti "po zraku" in jih tako nenehno izboljševati.

Foto: Honda Hondin pametni tempomat

Najboljši sistemi glede spretnosti in zmogljivosti:

Tesla "Autopilot": 9 od 10 točk
Cadillac "Super Cruise": 8.10
Audi "Driver Assistance Plus": 8/10
Lincoln / Ford "Co-Pilot 360": 8/10

Najslabši sistemi glede spretnosti in zmogljivosti:

Porsche "Active Safe": 4/10
Land Rover "Driver Assist": 4/10
Volkswagen "Driver Assistance": 4/10
Buick / Chevy "Driver Confidence: 3/10
Mazda "i-Activesense": 3/10

BMW je v tej kategoriji prejel 7/10 točk, Mercedes-Benz 6/10.

Foto: Daimler nercedes-benz razred S

Nadzor in enostavnost uporabe

Ko je šlo za spremljanje voznikove pozornosti, je Cadillacov "Super Cruise" prejel 7/10 točk. Sledile so ocene 4/10 točk (vključno z Mercedesom) in 3/10 točk (vključno z BMW, Audijem, Porschejem, Volkswagnom). Tudi Tesla je tu prejel le tri točke. Mazdin sistem za pomoč "i-Activesense" je z dvema točkama prejel najslabšo oceno. Ko se je spoprijel z neodzivnimi vozniki, je bil Cadillacov sistem ocenjen z 9/10 točkami, Mazda pa z le eno točko.

Voznik Medtem ko je spal, je začel prehitevati policijsko patruljo

V ločeni kategoriji je bilo preizkušeno tudi, kako jasno avto vozniku svetuje kdaj in kje lahko uporablja asistenčne sisteme in kje ne - ali kdaj mora spet prevzeti nadzor nad vozilom, na primer pred zapletenim avtocestnim izvozom. Tu so se še posebej slabo odrezali nemški proizvajalci: Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche in VW so prejeli le dve od desetih točk - prav tako Teslin "Autopilot". Cadillac pa je bil na vrhu z 8/10 točkami.

Kar zadeva prijaznost do uporabnika in enostavnost uporabe, je bil Tesla daleč pred Cadillacom, ki je v tej kategoriji prejel le tri točke.

Najboljši sistemi za enostavno uporabo:

Tesla "Avtopilot": 7/10
Porsche "Active Safe": 6/10
Land Rover "Driver Assist": 6/10
Volkswagen "Driver Assistance": 6/10

Najslabši sistemi glede uporabnosti:

Honda "Sensing", Acura "Watch": 2/10
Toyota / Lexus "Safety Sense 2.0": 2/10

Avto Hyundai bodo kopirali vaš slog vožnje

Tabela - skupaj

Cadillac "Super Cruise" (preizkušen v modelu CT6): 69 točk
Tesla "Avtopilot" (model Y): 57 točk
Lincoln / Ford "Co-Pilot" (Lincoln Corsair): 52 točk
Audi "Pre Sense" (e-Tron): 48 točk
Hyundai "Smart Sense", Kia "Drive Wise" (Hyundai Palisade): 46 točk
Mercedes-Benz "Driver Assistance" (GLS450): 46 točk
Subaru "Eyesight" (Outback): 46 točk
BMW "Active Driving Assistance Pro" (330i): 44 točk
Porsche "Active Safe" (Taycan): 41 točk
Volvo "Pilot Assist" (S60): 41 točk
Honda / Acura "Sensing" (Honda CR-V Hybrid): 40 točk
Nissan / Infiniti "Pro Pilot Assist" (Nissan Leaf): 40 točk
Toyota / Lexus "Safety Sense 2.0" (Toyota Corolla): 40 točk
Volkswagen "Driver Assistance" (Passat): 39 točk
Land Rover "Incontrol" (Range Rover Evoque): 38 točk
"Driver Confidence" Buick / Chevy (Buick Encore GX): 36 točk
Mazda "i-Activesense" (CX-30): 27 točk

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.