Subvencija za električno vozilo vsaj 5.000 evrov

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je dobila novo predsedstvo, ki je že predstavilo program dela za leto 2015. Poudarek bo na izrabljenih vozilih, davčni zakonodaji, električnih vozilih, statistiki vozil in garancijah.
Oglej si celoten članek

Novi predsednik Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je postal za dobo enega leta Danilo Ferjančič, sicer generalni direktor Porsche Slovenija d.o.o., podpredsednika sekcije pa sta dosedanji predsednik Ludvik Svoljšak (direktor Hyundai Avto Trade d.o.o.) in novi član predsedstva Marjan Murn (direktor Direkcije prodajne mreže Renault Nissan Slovenija d.o.o.).

Bistvenih naloge Sekcije, ki jih bo v letošnjem letu skušala reševati v sodelovanju z zakonodajno veljo oblasti in s svojimi delovnimi skupinami, bodo tudi izrabljena vozila. Projektna delovna skupina bo zagotovila časovno omejitev izjave o lokaciji v okviru sprememb Zakona o motornih vozilih, dodatno nadgrajeno z zaračunavanjem izjave o lokaciji. Za spremembo časovne omejitve izjave o lokaciji bo potrebno spremeniti Zakon o motornih vozilih, ki naj bi bistveno vplival na probleme z evidencami izrabljenih vozil, saj bi lastniki v tem primeru morali poskrbeti za razgradnjo vozil.

Sekcija bo z delom združenih delovnih skupin za davčno zakonodajo in utajo davkov pripravila predlog novega zakona o dohodnini (obračunu bonitete) za službena vozila kot plačilo pavšalnega zneska, ker smatrajo, da bi bil takšen predlog bolj učinkovit kot je sedanji in bolj enostaven, v proračun pa bi priteklo veliko več denarja kot sedaj.

Vsaj 5.000 za EV vozila in 4.000 za PHV vozila

Leto 2015 naj bi prineslo preboj električnih vozil na slovenske ceste. Na področju prodaje električnih vozil so se aktivnosti s strani članov sekcije v obdobju 2011-2014 popolnoma ustavile, ker na trg niso lansirali skoraj nobenega električnega vozila. Zato bodo v letu 2015 ponovno delali na predlogih, ki jih je izoblikovala delovna skupina. Za potrebe lansiranja električnih vozil v mreži prodajalcev Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije potrebujejo višino subvencij za najmanj 400 osebnih vozil, od tega računajo da bo približno 60 odstotkov  električnih in 40 odstotkov hibridov, kar skupaj znaša vsaj 1,2 milijona evrov za 100 odstotno električna vozila in 640.000 evrov za hibridna vozila.

Število vozil ne zajema mreže rent a car in ostalih prodajalcev, ki so na trgu, pa niso vključeni v Sekcijo za osebna motorna vozila. Predlog je, da naj subvencija znaša vsaj 5.000 evrov, saj drugače do večje prodaje električnih vozil v Republiki Sloveniji ne bo prišlo; za priključne hibride (PHV) predlagajo vrnitev višine subvencij iz 3.000 evrov na 4.000 evrov, kot je bilo že v prvih letih.

Poenostavitev pridobitve subvencije

Sekciji se zdi sporno, da lahko neka pravna oseba v naprej rezervira sredstva za subvencije, kot se je to že zgodilo, zato predlagajo spremembo pravilnika EKO Sklada, kjer bi po njihovem morali v pravilniku odpraviti pogoj, da električno vozilo pravna oseba ne more kupiti preko leasing hiše na poslovni najem. Predlagajo tudi, da je treba odpraviti pogoj, da se vozila pri nakupu ne smejo nato odtujiti za dobo treh let. Saloni namreč sedaj nabavljajo testna vozila za največ šest mesecev in je po njihovem nesmiselno, da se jih omejuje za tako dolgo dobo.

Predlagajo tudi, da se sistem uredi tako, da bi lahko v salonih kupci enostavno vse zadeve za pridobitev subvencije uredili na prodajnem mestu in, da jim Eko sklad v danem trenutku, ko so se nekdo odločili za nakup električnega vozila, da informacijo, če je subvencija še na voljo.

Ukinitev obvezne garancije na rabljena vozila

Pri pripravi novega zakona, ki naj bi združil garancijo in stvarno napako, bo po mnenju Sekcije potrebno ponovno pripraviti predlog za ukinitev obvezne garancije na rabljena vozila, saj so v zadnjem odgovoru, ki so ga prejeli od pristojnih služb, dobili nedefinirano tolmačenje uvedbe mesečne garancije. Prodajalci rabljenih osebnih vozil so edini, ki morajo zagotoviti garancijo za rabljeno tehnično blago.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:26 24. Februar 2015.

    Tudi, če v Slo kupiš nov avto moraš plačai DMV in okoljsko dajatev. Homologacija pa je res brezveze, ker imamo …

  • 07:03 24. Februar 2015.

    "Ukinitev obvezne garancije na rabljena vozila"<br /><br />Potem pa ukinite še davek na motorna vozila (DMV);ž<br /><br />Če kot fizična …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.