Subvencij po vzoru tujine ne bo

Foto: Žurnal24 Slovenci kljub temu, da imamo med vsemi Evropejci najcenejše avtombile za svoj d
Pomoč slovenskemu avtomobilskemu sektorju je že upoštevana znotraj horizontalnih ukrepov celotni industriji, razloge za neuvedbo subvencij na nova vozila razlagajo na ministrstvu za gospodarstvo.
Oglej si celoten članek

Slovenska vlada tako za zdaj ne namerava slediti zgledu iz tujine, ki za spodbudo domačih proizvajalcev in trgov za nakup novega avtomobila in odpoved staremu vsakemu kupcu predvidevajo subvencije v višini od 1.000 do 2.500 evrov. Subvencije, ki od kupca zahtevajo, da svoj stari avto pelje na odpad, zaenkrat veljajo v Franciji, Nemčija in Avstrija pa sta tik pred uveljavitvijo.

 
 

Ta ukrep povsem podpiramo, saj imamo na podlagi lastnih izkušenj dokaz, da je učinkovit."

Aleš Bratož, Revoz

 

V Franciji so subvencije poleg drugih ukrepov prodajo avtomobilov v primerjavi z novembrom samo decembra dvignile za 30 do 40 odstotkov, za leto 2009 pa predvidevajo od pet do desetodstotni dvig.

Pozitivni učinki tudi pri nas
Pričakovano je najbolj poskočila prodaja manjših avtomobilov, kar je imelo pozitivne posledice tudi za novomeški Revoz. "Kljub temu, da so bila predvidevanja še decembra dokaj črnogleda, smo v začeteku letošnjega leta obdržali polovično nočno izmeno ter v prvem tromesečju predvideli  tudi nekaj delovnih sobot, kar je zagotovo dobra novica tako za zaposlene, kot tudi za dobavitelje," pojasnjuje prvi mož Revoza Aleš Bratož.

Predlog: tisoč evrov
Sekcija za motorna vozila pri Trgovinski zbornici je decembra na vlado naslovila predlog po uvedbi subvencij, s katerimi bi ublažili padec prodaje vozil na slovenskem trgu in pomagali trgovcem. Predlagali so državno pomoč 1.000 evrov za vsak nov avtomobil, ki bi imel vrednost izpustov CO2 manjših od 160 gramov na kilometer in bi kupci z njim zamenjali staro vozilo, ki ne dosega normativa Euro3 iz leta 2000.

Bogdan Žvanut upa, da bo vlada kljub zdajšnjemu "ne" znova pretehtala prednosti subvencij. © Saša Despot

 

Predsednik sekcije Bogdan Žvanut pojasnjuje, da bi slovenski potrošniki na ta način lahko ceneje prišli do varnejših in ekološko manj spornih avtomobilov, država pa bi tako vložen denar od dodatno prodanih vozil in s tem pobranega DDV ter davka na motorna vozila dokaj enostavno dobila nazaj.

Po Žvanutovih besedah subvencije, kot jih uvajajo drugod, spadajo že v drugi val ukrepov za spodbujanje gospodarstva, zato upa, da bo slovenska vlada v naslednjih mesecih o njih  vendarle znova premislila.

Napovedane davčne spodbude
Finančno ministrstvo sicer pripravlja spremembe davka na motorna vozila, ki bo med drugim vseboval ekološko lestvico, po kateri bodo vozila z nižjimi emisijami CO2 manj obremenjena. Ta ukrep naj bi ljudi spodbujal k nakupu ekološko varčnejših vozil, pravijo na ministrstvu.

Ni vse zlato ...
Poleg zagovornikov imajo subvencije tudi nasprotnike. Ti trdijo, da proizvodnja enega avtomobila izpusti v ozračje toliko CO2, kolikor ga avtomobil v dveh letih uporabe. Prav tako je nov avtomobil s trendovskim dizelskim motorjem še vedno bolj obremenilen za naravo kot starejši z bencinskim motorjem.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.