Ameriško podjetje Mitchel zbira podatke o stroških popravil avtomobilov v ZDA. Njihovo platformo uporablja kar 25 odstotkov ameriških servisov, zato imajo dober pregled nad tem, koliko stanejo popravila avtomobilov po prometnih nezgodah.
Podjetje zato lahko primerja stroške popravil avtomobilov po posameznih znamkah, poleg tega pa tudi po vrstah pogonskih sklopov. Pred kratkim so objavili tričetrtletni pregled stroškov, v katerem so primerjali predvsem cene popravil električnih avtomobilov s cenami popravil avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Novice so slabe za lastnike električnih avtomobilov kot tudi za zavarovalnice, ki krijejo stroške popravil.
Oprema stane
Povprečni strošek popravila avtomobila z motorjem z notranjim zgorevanjem je namreč znašal 4.205 dolarjev, medtem ko so popravila električnih avtomobilov povprečno stala 5.155 evrov, kar je celih 950 evrov več. Še posebej pa so električno povprečje pokvarili avtomobili znamke Tesla Motors, katerih popravila so povprečno stala 5.552 evrov. To pomeni, da povprečno popravilo tesle stane celo 1.347 dolarjev več od popravila avtomobila s termičnim motorjem. Eden od razlogov za tako draga popravila je dejstvo, da so tesle avtomobili z vrhunsko varnostno opremo in veliko elektronike na krovu.
Mitchelov direktor oddelka za škodne zahtevke Ryan Mandell pravi, da so ti avtomobili v vrhu, ko gre za varnost in digitalizacijo, in to cene njihovih popravil potiska navzgor. Verjetno ni presenetljivo, da je Tesla Motors med najdražjimi znamkami tudi, ko gre za zavarovalnine. Svoje lastnike stanejo 251 dolarjev, kar je 75 odstotkov več od povprečja. To sicer velja tudi za druge električne avtomobile, vendar ne v takšni meri. Razlog za to je tudi v dejstvu, da se jih zaradi visokih cen popravil pogosto ne splača popravljati, zato jih zavarovalnice raje razglasijo za totalke.
Električni avtomobili so poleg tega tudi precej novejši od povprečja. Medtem, ko je bil povprečni popravljeni avtomobil s termičnim motorjem v tretji četrtini letošnjega leta star sedem let, je bil električni star le dve leti. To pomeni, da je imel tudi več opreme in dražjo elektroniko.
Zapletena popravila
Še posebej draga so popravila električnih avtomobilov mladih zagonskih znamk. Popravilo električnega poltovornjaka riviana R1T je denimo povprečno stalo 8.000 dolarjev. Podobno draga sta tudi Polestar in Lucid. Mandell dodaja, da v primeru, ko primerjamo cene popravil podobnih tipov vozil podobnega letnika, razlike znašajo le nekaj odstotkov. Kot primer je primerjal mercedes-benz razred C in BMW serije 3 s teslo model 3.
V splošnem pa je vzdrževanje in zavarovanje električnih avtomobilov dražje. V preteklosti je bilo mogoče upognjeni blatnik zravnati s kladivom, danes pa zaradi kamer, tipal in povezane tehnologije cene vzdrževanja lahko narasejo na več tisoč dolarjev, pravi Tony Cotto, direktor avtomobilskih zavarovanje pri zavarovalnici National Association of Mutual Insurance Cos. Cotto pravi, da zavarovalniška industrija sicer vzpodbuja uporabo asistenčnih tehnologij, vendar njihov nakup in popravila zahtevajo denar.
Vzdrževanje električnih vozil poleg tega zahteva bolj kvalificirane in zato tudi dražje mehanike. Cotto pravi, da se povečuje število zamenjanih delov, povečuje pa se tudi število potrebnih kalibracij. Poleg tega niti najbolj preprostega lakiranja določenih karoserijskih delov ne morete opraviti, ne da bi odstranili visokonapetostno baterijo. Vendar pa Mitchelova statistika kaže tudi, da so poškodbe baterij zelo redke, kar pomeni, da se proizvajalci zares potrudijo za njihovo zaščito.
Kako ne-presenetljivo počasi kapajo take informacije v javnost. VSE je dražje z EV. Začetne pravljice so bile lahko pravljice, ko …
meni je padelvoči tale podatek zavarovalnina za teslo je 251 dolarjev, kar je 75% več od povprečja. ala novinar daj …
Še pred kratkim so trobili, da so električarji zaradi manj mehanskih sklopov cenejši! Aja pozabili so na licenco za firmware …