"Voznike pozivamo, da prižgejo vse štiri luči zaradi boljše vidljivosti." To je poziv, s katerim se v Prometno-informacijskem centru zaradi razmer na cestah obračali na vse udeležence v prometu.
Marsikateri voznik je danes povsem pozabil na temeljno pravilo varne vožnje - biti viden. Še posebej vozniki, ki so navajeni avtomatskega preklopa med dnevnimi in zasenčenimi lučmi, so se vozili v gosti megli, pri tem pa so bili tako od spredaj kot še posebej od zadaj zelo slabo vidni. Ampak za varno vožnjo je v celoti odgovoren voznik, ne pa avto.
Tako neoznačen je marsikdo vozil tudi po avtocesti pri hitrostih, ki so precej presegale 100 kilometrov na uro.
"Videl sem celo šolo vožnje, ko je kandidat z inštruktorjem v gosti megli vozil samo z dnevnimi lučmi, zadaj je bil neosvetljen," je povedal sodelavec, ki se je pripeljal iz okolice Ljubljane. "Brez pretiravanja lahko rečem, da več najmanj polovica vozil, ki je šla mimo mene, sploh ni imela prižganih zasenčenih luči in so bila od zadaj zelo slabo vidna," je dodal.
Pravila vožnje v megli
Nogo umaknite s pedalke za plin oziroma prilagodite hitrost. Vidljivost lahko izmerite s pogledom na označbe s količki ob cesti, ki so postavljeni na vsakih petdeset metrov, pravilno smer pa lahko držite tudi tako, da se orientirate po talnih oznakah. Pravilo je, da ob vidljivosti do 50 metrov ne vozite s hitrostjo, večjo od 50 km/h, pri vidljivosti do 100 metrov je treba voziti s hitrostjo do 80 km/h in pri vidljivosti do 150 metrov s hitrostjo do 100 km/h. To so meje, pri katerih se lahko še ustavite varno.
Zakon o pravilih cestnega prometa veleva, da se ob zmanjšani vidljivosti praviloma uporablja zasenčene žaromete ali meglenke ali kombinacijo teh žarometov. Uporaba meglenk je dovoljena le, kadar je vidljivost manjša od 50 metrov ali kadar meglenke delujejo v funkciji prilagodljivih žarometov. Uporaba zadnjih meglenk ni dovoljena na vozilu, za katerim vozi na majhni razdalji drugo vozilo (npr. v koloni vozil).
Še pomembnejše je, da pri vožnji v koloni upoštevate varnostno razdaljo. Vozilo pred seboj poskušajte držati na takšni razdalji, da še vidite zadnje luči vozila, ki mu sledite. Upoštevajte, da so za vami tudi druga vozila, zato naglo zaviranje, spreminjanje smeri in nepotrebno prehitevanje odmislite.
Uporaba zadnje meglenke je dovoljena le, ko vidljivost pade pod 50 metrov. Tudi prednji meglenki uporabljajte le v gosti megli. Meglenke niso namenjene temu, da je avtomobil bolje videti, pač pa da vi bolje vidite cesto in da ste bolje opaženi. Ne uporabljajte dolgih luči, še posebno ponoči, ker boste s tem zaslepili nasproti vozečega.
Na armaturni plošči bi morale biti lučke, ki bi voznika opozarjali, katere luči so prižgane, saj voznik največkrat sploh ne …
Nevem kakšna avta vi vozite, a moja oba imata v nastavitvah možnost nastavljanja občutljivosti kje in kdaj se LED trakovi …
oh sveta preproščina. luči vam ne gorijo. ja no včasih smo imeli blondinke,dons pa izgleda pol populacije kurje države. ampak …