Šef ameriške družbe Nikola Motor Company Trevor Milton je pred kratkim v ameriški zvezni državi Arizona z velikim pompom pokazal prototipne modele, ki jih ne bodo poganjali dizelski motorji, temveč bodo električno energijo za elektromotorje proizvajale gorivne celice.
Nikola želi na tovornjakarskem trgu postati nekaj podobnega, kot je uspelo proizvajalcu avtomobilov Tesla, ki je s svojim nekonvencionalnim pristopom uspel pretresti trg avtomobilov.
Ameriški načrt je ambiciozen, saj že zdaleč ni omejen le na tamkajšnji trg. Tako so poleg dveh modelov nikola one in nikola two z značilnim "ameriškim" nosom predstavili še model nikola tre, namenjen Evropi.
Nekaj posebnosti tovornjaka nikola tre:
- Do 750 kW moči;
- do 2700 Nm navora;
- 500 do 1.200 km dosega;
- čas polnjenja rezervoarja 15-20 minut;
- dvakrat hitrejši pospešek od klasičnega dizelskega tovornjaka;
- visokoučinkovitost pogona in aerodinamike;
- približno enako težek kot konvencionalen dizel;
- vektorski navor upravlja za vsako kolo posebej zagotavlja visoko stabilnost.
Nikola tre bo kupcem na razpolago v različicah z močjo od 368 pa kar do 736 kW, kar je precej več, kot danes dosegajo najmočnejši evropski serijski stroji. Doseg z enim polnjenjem bo med 500 pa do 1.200 kilometrov, odvisno od konfiguracije. Nikola tre po posebej prilagojen evropskim normativom glede velikosti in varnosti, napovedujejo, hkrati pa bo to visokodigitaliziran tovornjak, ki bo od same zasnove dalje razvit za potrebe visoko avtomatizirane in brezemisijke vožnje.
Norveška bo že prihodnje leto prva država v Evropi, kjer bodo poskusno uvedli nikolo tre, medtem ko naj bi se široka prodaja v Evropi začela leta 2022 ali 2023.
A za pogon nikol bo treba zagotoviti ustrezno mrežo polnilnih postaj z vodikom, kar bo kar zahteven projekt. Nikola želi po zgledu Tesle in njegovih Superchargerjev izgraditi lastno mrežo vodikovih polnilnic. Do leta 2030 naj bi imeli mrežo zgrajeno po vsej Evropi, seveda računajo tudi na vzporedno izgradnjo mrež s strani drugih energijskih dobaviteljev.