Cene naftnih derivatov v Sloveniji na bencinskih črpalkah rastejo s hitrimi koraki.
Država je s 1. oktobrom 2020 končala reguliranje najvišje cene za dizelsko gorivo in 95-oktanski bencin. Popolna liberalizacija je začela veljati za vse bencinske servise izven avtocest, slednji so cene že prej določali po svoje.
Takrat je bila cena za liter enega in drugega goriva še evro na liter, mnogi, tudi AMZS in Zveza potrošnikov Slovenije, pa so izražali skrb, da bosta dva trgovca v Sloveniji izkoristila svoj močno prevladujoč tržni delež in cene oblikovali očitno na škodo kupcev. Vseeno se nekaj časa ni zgodilo nič, za nekaj časa so se cene spustile celo pod evro za liter.
Sledil pa je vzpon. Tik pred božično-novoletnimi prazniki so bile cene že nad mejo evra za liter. Za bencin je bilo treba plačati okoli 1,01 evra, za dizel pa že nad 1,08 evra.
Včeraj, 25. 1. ob 15. uri je bil skok v letošnjem letu še bistveno bolj očiten. Za liter 95-oktanskega bencina je bilo treba glede na podatke s spletne strani Goriva.si na Petrolovih servisih odšteti 1,072 evra za liter, za dizel pa 1,124 evra za liter.
Na OMV servisih je bila slika skoraj identična, le 95-oktanski bencin je bil za desetinko centa cenejši, kar je pri povprečnem rezervoarju zanemarljiv znesek. Na servisih MOL, Logo in Maxen je bila cena poravnana s Petrolovo.
To pomeni, da se je dizel po štirih mesecih podražil za več kot 12 odstotkov, bencin pa za več kot sedem odstotkov. Samo v letošnjem letu se je cena zvišala za pet in več centov.
Za 50-litrski rezervoar bencina je treba po trenutnih cenah odšteti dobrih 53 evrov, za dizel pa že skoraj 60 litrov.
Na avtocestnih bencinskih servisih so cene za oba najbolj prodajana energenta trenutno dražje za okoli tri odstotke.
Vozniki bi v primerjavi z vsemi naštetimi nekaj prihranili le, če bi se odpravili na samopostrežna točilna mesta podjetja FE Trading, ki stojijo pred Hofer trgovinami, in so dejansko v lasti družbe OMV. Bencin je stal 1,041 evra, dizel pa 1,094 evra, torej bi bil prihranek okoli evro in pol na rezervoar.
Zakaj takšna rast proti predkrizni ravni?
Cena za liter bencina ali dizla na točilni ročki je sestavljena iz številnih dejavnikov. Prodajna cena brez dajatev tako za enega ali drugega znaša le med 37 in 39 odstotki skupne drobnoprodajne cene, kažejo vladni podatki o razrezu cene derivatov. Vse ostalo do zneska, ki ga plača voznik, so trošarina, takse, dodatki in prispevki, vključno z DDV.
Dejstvo je, da cene nafte na svetovnih borzah v zadnjih treh mesecih stalno rastejo. 1. oktobra, ko je Slovenija sprostila določanje cene, je bil sodček Opec nafte na svetovnih trgih vreden tik pod 40 dolarjev, danes pa je ista količina surove nafte vredna že okoli 55 dolarjev, kar je skoraj 30 odstotkov več, kažejo podatki na Oilprice.com. Cena se torej počasi, a vztrajno bliža vrednostim na naftnih trgih tik pred koronakrizo na začetku lanskega leta, ko je bil sodček vreden prek 60 dolarjev. Nato pa je pandemija in posledično kopičenje zalog konec aprila ceno sodčka potisnila navzdol celo na komaj 13 dolarjev.
Cene na slovenskih črpalkah so za potrošnike trenutno še vedno nižje, kot pa so bile pred marcem 2020. Takrat so se gibale nad 1,2 evra za obe vrsti goriva. Vlada je nato cene od aprila pa do konca septembra držala na vrednosti evro za liter.
se drazje bo. pohlep je bolezen. sploh v sloveniji se ocitno ne znajo kontrolirati.
Kartelno dogovarjanje valjda
Na biodiesel iz porabljenega kuhinjskega olja in dotrajanega motornega olja gre golf2 super z malo prakse si ga lahko vsak …