Doslej smo namreč v BMW-jevem prodajnem programu lahko izbirali med povsem namensko razvitima električnim BMW-jem i3 in električnim športnikom s podaljševalnikom dosega BMW-jem i8, po novem pa se bomo bolj odločali za električne različice njihovih standardnih modelov. Prvi primer takšne usmeritve je BMW iX3, pri katerem v bistvi gre za električno različico BMW-ja X3. Prihaja tudi v okviru enake filozofije razviti BMW iX1.
Kot je na predstavitvi, ki bi morala potekati v Münchnu, kjer bi si BMW iX3 lahko tudi podrobno ogledali, a so jo morali zaradi trenutne situacije pripraviti virtualno, povedal BMW-jev manager za BMW i3 in električno mobilnost Wieland Bruch, je BMW i3X, seveda pa tudi iX1, del njihove nove usmeritve »power of choice«, po kateri bodo namesto namensko razvitih avtomobilov za posamezne pogone kupcem ponujali možnost odločanja med pogonskimi sklopi znotraj standardnih modelov. Menijo namreč, da morajo kupcem ponuditi možnost izbire.
BMW spada med vodilne proizvajalce avtomobilov z nizkim ogljičnim odtisom, kar dosega tudi s pomočjo priključnih hibridov in električnih avtomobilov. Ti v njihovi evropski prodaji trenutni dosegajo 14 odstotkov, kar je precej višje od povprečja. Do leta 2021 bodo dosegli četrtino njihove prodaje, do leta 2025 bi morali doseči tretjino, do leta 2030 pa naj bi bilo elektrificiranih avtomobilv v njihovi prodaji že polovica.
Primer strategije »power of choice« je seveda tudi BMW X3, ki je poleg bencinskih in dizelskih motorjev že doslej ponujal tudi priključne hibride, zdaj pa se jim je pridružil še popolnoma električni iX3.
Kaj prinaša BMW iX3?
Bruch je poudaril, da je iX3 zelo pomemben model v njihovi ponudbi, saj na najboljši način predstavlja njihov pristop Efficient Dynamics, v okviru katerega od leta 2007 ponujajo kombinacijo učinkovitosti in vozne dinamike. BMW iX3 kaže, kaj so sposobni ponuditi na tem področju.
Ponosni so predvsem na to, da BMW iX3 ponuja 460 kilometrov dosega v skladu s ciklusom WLTP, v skladu s ciklusom NEDC pa celo več kot 500 kilometrov, kar dosežejo z razmeroma majhno baterijo. S tem BMW iX3 predstavlja novo vrsto »športno-aktivnega vozila«, saj velikega dosega niso omogočili zgolj s povečanjem baterije, ampak je k temu pripomogel predvsem učinkoviti pogonski sklop.
Produktna vodja za BMW iX3 Becca Gross je na predstavitvi poudarila, da bomo BMW iX3 takoj prepoznali kot električni model. Ledvički , ki sta uokvirjeni s črnim okvirjem, v katerem so modri vstavki, sta brez rež, kar pripomore k boljši aerodinamiki avtomobila, prednjemi delu pa so nasploh namenili bolj zaprte in gladke oblike, kar je pripomoglo tudi k bolj svežemu in digitalnemu videzu avtomobila. Posebni reži na odbijačih zračni tok usmerjata mimo aerodinamičnih koles s posebej za ta model razvitimi platišči, ki so petnajst odstotkov lažja od konvencionalnih in imajo za dobrih pet odstotkov izboljšano aerodinamiko. Na boku izstopajo logo i3 na blatnikih in modra linija na spodnjem koncu vrat, ki označuje položaj visokovoltne baterije.
Za doseganje učinkovitosti je sicer zaslužnih več dejavnikov. Prvi je gotovo pogonski sklop, ki ga sestavljajo elektromotor, menjalnik in visokovoltna elektronika. Drugi je baterija, tretji učinkovito polnjenje, četrti nova tehnologija adaptivne rekuperacije, kot peti dejavnik pa pomembno vlogo igra tudi aerodinamika.
BMW iX3 torej kot prvi prihaja z novo visoko integrirano pogonsko enoto, ki bo prilagojena na voljo tudi v njihovih drugih modelih. Gre za kompaktno enoto, v kateri so združili elektromotor, menjalnik in kontrolno elektroniko. Pri motorju, ki razvija moč 210 kilovatov in navor 400 njutonmetrov, jim je uspelo visoko moč doseči brez uporabe redkih zemeljskih materialov, kar so dosegli tako, da so permanentni magnet popolnoma nadomestili z elektromagnetom, s čimer so kot prvi elektromotor tega tipa uporabili za razvijanje moči nad 100 kilovati. Motorji tega tipa so namreč sicer rezervirani predvsem za razvijanje manjših moči. Zaradi pristopa z elektromagneti motor deluje tudi zelo tiho in je tišji celo od motorja v BMW-ju i3. Pri BMW-ju so dosegli tudi, da motor ohranja visoko moč ohranja tudi pri visokih vrtljajih. Zavrti se namreč vse do 17.000, kjer večina elektromotorjev že izgubi velik del svoje zmogljivosti.
Modularna baterija
Določen napredek v primerjavi s prejšnjimi modeli prinaša tudi baterij. Razpolaga z dvajset odstotkov večjo energijsko gostoto kot baterija v BMW-ju i3. Pri pridobivanju niklja, mangana, kobalta in litija kot ključnih materialov so tudi ohranili preglednost nad okoljskimi in socialnimi razmerami, poleg tega pa lahko več kot 96 odstotkov surovin iz baterijskih celic tudi reciklirajo. Porabo kobalta so v primerjavi s prejšnjo baterijo denimo zmanjšali za dve tretjini. Baterijske celica in ohišja proizvajajo brez izpustov ogljikovega dioksida. V preteklosti je namreč proizvodnja baterij zahtevala zelo visoke izpuste.
Pogonska enota je vgrajena na zadnjo premo, zato je na njej zbrane 57 odstotkov mase avtomobila, s čimer v kombinaciji z sredinsko vgrajeno baterijo in elektronsko pomočjo zagotavlja dobro trakcijo tudi na snegu. K večji učinkovitosti pogona pripomore tudi adaptivna rekuperacija, ki omogoča, da avtomobil 90 odstotkov upočasnjevanja lahko opravi brez uporabe tornih zavor. Na najvišjem nivoju rekuperacije je možna tudi vožnjo zgolj s pedalom plina.
400-voltna litij-ionska baterija, ki v iX3 ponuja neto kapaciteto 74 kilovatnih ur, je zasnovana na modularnem konceptu. Če je potrebno popravilo ali pa v primeru uporabe v statičnem shranjevalniku ali podobni napravi v drugem življenjskem krogu, lahko iz sklopa jemljejo tudi posamezne module, tako da nikoli ni potrebna zamenjava celotne baterije.
BME i3X lahko polnimo z električnim tokom z močjo 150 kilovatov, kar je predvsem na poti zelo prijazno do uporabnika, ki lahko desetih minutah polnjenja pridobi dodatnih 100 kilometrov dosega. Pri BMW-ju poudarjajo, da je treba tudi najbolj učinkovit električni avtomobil prej ali slej napolniti, zato kupcem omogočijo, da hkrati z barvo in opremo avtomobila izberejo tudi polnilno opremo, s katero jim bodo avtomobil dobavili.
Ponujajo vrsto rešitev za polnjenje doma in v službi s polnilnicami, ki dosegajo moč 11 kilovatov. Pametni zidni polnilnik voznikom omogoča denimo tudi to, da službene avtomobile tudi doma napolnijo na službene stroške. S posebni kartico bodo lastnikom omogočili tudi, da bodo lahko avtomobile kjerkoli polnili z enako tarifo, pri čemer je pomembno tudi to, da so del projekta Ionity, kar voznikom omogoča tudi predvidljivo polnjenje kjerkoli na poti.
Prvi električni BMW, ki dobro zgleda. Super.
ob 1,2 mio osebnega in še pol mio ostalega prometa jakodimičev na naših cestah, kjer lahko sanjaš o visokih povprečnih …
460 km s 74 kW baterijo? Dobrodošli v sanjah.