Športni potovalnik, ki prestavlja sam

Foto: Žurnal24 VFR 1200F DCT nakazuje kam bo šel razvoj motociklov v prihodnje. (Foto: Kristjan Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Honda je novi generaciji sport touring motocikla VFR namenila številne novosti, med katere štejemo V4 agregat in menjalnik z dvojno sklopko.
Oglej si celoten članek

To novinca precej oddalji od predhodnika tudi po voznih lastnostih, ki kljub novitetam prinašajo všečno kombinacijo športnosti in udobja.

Precej futuristična oblika motocikla že na prvi pogled nakaže, da je motocikel malce ''poseben''. Vendar je tisto kar je na VFR resnično posebnega, skrito očem. Da je nekaj precej drugače kot pri večini motociklov nam postane jasno takoj, ko nas ''zmoti'' prazen prostor tam kjer bi morala biti ročica sklopke. Če avtomatika ne pomeni več toliko eksotike, kot nekdaj pa samodejni menjalnik z dvojno sklopko to zagotovo je.

Udoben in zmogljiv
VFR 1200F poganja popolnoma na novo razvit pogonski agregat V4 zasnove, s kotom med valji 76 stopinj. Motor ob prostornini 1.237 ccm zmore 127kW (171 KM) pri 10.000 obratih na minuto, ter nudi 129 Nm pri 8.750 vrtljajih na minuto. Zelo dobrodošla lastnost agregata je, da pri 4.000 obratih na minuto razvaja že z 90 odstotki celotnega navora. Nad to znamko motor postane še bolj poskočen, na trenutke tudi malce divji, zmoti pa dejstvo, da je v nižjih vrtljajih le odtenek preveč neodziven. Do približno 6.000 obratov na minuto motor nikakor ne pokaže svojega pravega obraza (beri: moči). Deluje celo malce podhranjeno. Vse skupaj deluje kot, da vozimo veliko šibkejši motor. Ob 6.000 vrtljajih na minuto pa motor dobesedno ''eksplodira'', občutek je podoben kot pri starejših turbo motorjih v avtomobilih kjer je bila turbo luknja precej moteča. Kljub tej pomanjkljivosti ter teži katera znaša 277 kg pa je VFR precej lahkoten za vožnjo. Pelje se izredno udobno ter nudi zadostno vetrno zaščito. Sedež je dobro dimenzioniran ter omogoča udobno vožnjo na daljših poteh tako solo kot v dvoje.

DCT menjalnik z dvojno sklopko
DCT menjalnik premore dve sklopki pri čemer ima vsaka od njiju nadzor nad tremi prestavami. Prva sklopka tako bedi nad lihimi prestavami (1, 3, 5) druga sklopka pa nad sodimi (2, 4, 6). Na ta način je prestavljanje hitro in tekoče. Sama elektronika pa nam dopušča izbiro med tremi različnimi načini prestavljanja (D, S ter Manual). V D (drive) načinu prestavlja menjalnik ob nizkih vrtljajih in tako omogoča varčnejšo vožnjo. Problem nastane le kadar hočemo prehiteti vozilo pred nami, saj je menjalnik v D načinu prestavljanja precej ''len'' pri menjavi prestav navzdol. Sam motor pa je kot že omenjeno do 6.000 vrtljajev dokaj neodziven. V S (sport) načinu prestavljanja menjalnik ohranja motorne vrtljaje precej visoko tako, da motor ''zaživi''. Večino časa bo tako najprimernejša izbira prestavljanja S, kar pa posledično prinese večjo porabo goriva in s tem manjši domet. Ob kombinirani vožnji je ta na testu znašal skromnih 140 km s polno posodo goriva. V ''Manual'' (ročni način prestavljanja) pa je občutek na motorju skoraj identičen kot pri klasičnem menjalniku, le prestave avtomatika menja hitreje ter natančneje. Ob menjavi prestave tako ni potrebno popuščati plina, sama menjava prestav pa poteka bliskovito. Pogrešamo le možnost pretikanja z nogo kot pri klasičnem menjalniku in ne samo s tipkama + ter – na krmilu.



Ustvarjen za daljše poti
VFR je popoln sopotnik na daljših potovanjih. Ob zmogljivostih ter udobju, ki ga ponuja najdemo malo konkurenčnih izdelkov, ki bi se lahko primerjali z njim. Ob možnosti izbire DCT menjalnika postane konkurenčna prednost motocikla še toliko večja. Za zaviranje skrbijo odlične C-ABS zavore, spredaj dva 320 mm koluta s šestbatnima zavornima čeljustma ter zadaj 276 mm kolut z dvobatno zavorno čeljustjo. ABS je precej odziven tako, da v dogajanje posega že zelo zgodaj. Zmoti pa odsotnost sistema proti zdrsu zadnjega kolesa (traction control). Ob veliki moči ter navoru je namreč vrtenje zadnjega kolesa v prazno precej pogosto. Če nas to toliko še ni zmotilo nas pa je dejstvo da omenjenega sistema ni na voljo niti proti doplačilu. Glede tega je nekatera konkurenca korak naprej.

Podatki o motorju: (HONDA VFR 1200F DCT)
Motor: 1,237 cm3
Vrsta: Tekočinsko hlajen, 4 – taktni, 4 – valjni, 16 – ventilski, V4
Moč: 127 kW (171 KM)/pri 10.000 vrtljajih na minuto
Navor: 129 Nm/ pri 8.750 vrtljajih na minuto
Poraba na testu: 9,0 litrov/100 km
Mere (DxŠxV) (v mm): 2,250 x 755 x 1,220, medosna razdalja 1,545
Teža: 277 kg (masa vozila pripravljenega za vožnjo)
Cena:  16.990 EUR


Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.