Sportage po prenovi še boljši

Foto: Žurnal24 Kia sportage Foto: Žurnal24 Kia sportage Foto: Žurnal24 Kia sportage Foto: Žurnal24 Kia sportage Foto: Žurnal24 Kia sportage Foto: Žurnal24 Kia sportage Foto: Žurnal24 Kia sportage Foto: Žurnal24 Kia sportage Foto: Žurnal24 Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage Foto: Saša Despot Kia sportage
Sportage je evropska Kiina zvezda in nič drugače ni v Sloveniji. Ob prenovi zato na videz velikih spremembe ni bil deležen, se pa zato pelje še bolje. Preizkušena kombinacija pogona na prednji kolesi in 1,7-litrskega turbodizla je najboljša možna izbira.
Oglej si celoten članek

Zunanji dizajn je tisto, kar je Kii v zadnjih letih prineslo ugled in kupce. Izjema niso niti Slovenci, saj je Kia v zadnjih štirih letih pri nas prodala 2400 modelov sportage. Pri nas je z 21 odstotnim
tržnim deležem celo na vrhu v svojem C SUV segmentu.

Spremembe občutimo, manj vidimo

Tudi zaradi prihoda največjega rivala, novega nissan qashqaija, so bile kozmetične spremembe potrebne.

Najbolj zaželena oprema urban serijsko prinaša prednji meglenki, novo podobo 17-palčnih platišč in LED osvetlitev dnevnih luči, dodatno zatemnjena stekla, kromirane kljuke in strešne sani, modernejše je videti preoblikovan nos vozila z novimi lamelami ter novo anteno v obliki plavuti morskega psa, a ni moja prva izbira. Tisti, ki želijo več udobja in varnosti naj ne varčujejo in dodajo 1.500 evrov več za bolje opremljeni sportage.

Znotraj kliče po spremembah

Foto: Žurnal24 Kia sportage Škoda, da se ob prenovi niso posvetili videzu notranjosti. Račun z dodatnimi stroški za razvoj in končno ceno se jim verjetno ni izšel, sportage pa se tudi kot tak dobro prodaja. Znotraj še vedno prevladuje črna plastika, ki pa je po novem sestavljena iz nano delcev, zato je občutek pod prsti bolj grob in kakovosten. Kljub temu je na nekaterih delih plastika še vedno cenena.

So pa pri Kii izboljšali udobje, tako kar zadeva oblazinjenje sedežev, kot izolacijo. V notranjost se na avtocesti tudi zahvaljujoč večplastnemu vetrobranskemu steklu prebije bistveno manj hrupa. Nekoliko škripa preglednost nazaj, a se lahko voznik zanaša na parkirna tipala, ne pa tudi na parkirno kamero, ki je del dražjega paketa.

Gumbi številčni, a pregledni

Oprema urban prinaša analogne merilnike, ki pa so dobro pregledni. Na armaturni plošči je gumbov veliko, grafika na ekranu, ki sveti rdeče, je za časom. Številčnost gumbov ne moti, saj so razdeljeni pregledno na dva dela, in sicer okoli ekrana auto radia in samodejne dvopodročne klimatske naprave, ki tudi v poletnih mesecih ne razočara in hitro hladi prostor. Zmotijo le stikala na volanu, kjer smo pogrešali gumb za upravljanje s potovalnim računalnikom. Ta je nepriročno skrit za volanski obroč.

Foto: Saša Despot Kia sportage Prtljažnik meri 564 litrov in ima uporabno dvojno dno. Nakladanje je dovolj nizko, kar ni značilno za visoke športne terence. Tudi podiranje sedežev je enostavno, takrat nastane za 1353 litrov prostora za prtljago. Prtljažnik ima ob straneh dodaten prostor za drobnarije in 12 V vtičnico. Tudi veliki zvočniki, ki so del dobrega ozvočenja, ne kratijo prostora v prtljažniku. Hvalimo tudi prostornost za kolena na sedežih zadaj, visokorasli potniki se lahko zaradi nizke strehe počutijo nekoliko utesnjeno.

Pelje se zelo dobro

Kljub visokemu sedenju se pelje odlično. Nagibanju v ovinkih se zaradi visokega težišča ne moremo izogniti, a to ni pretirano. Volanski mehanizem je natančen in informativen, najbolj zadovolji kombinacija 1,7-litrskega dizelskega motorja, ki ga je ob 1,6-litrskem bencinskem agregatu možno kombinirati s pogonom spredaj (2WD).

Priporočam dizelsko izbiro in pogon na prednji kolesni par, ki je sicer dva tisočaka dražja izbira od lenega bencinskega agregata, a ponuja veliko navora in dobre pospeške že v nizkih vrtljajih. 85 kilovatov moči se lahkotno spopada z maso športnega terenca, sape mu zmanjka le v dolgih klancih na avtocesti, tudi kombinirana poraba je z dobrimi šestimi litri zmerna. Šeststopenjski ročni menjalnik je edina izbira, a kaj drugega zaradi natančnosti pretikanja niti ne bi izbrali.

 

avtomat

Motor:1.685 ccm, turbodizelski, 85 kW/116 KM, 260 Nm od 1.250 vrt.


Poraba na testu:6,1 litra/100 km


Zmogljivosti:173 km/h, 12,3 sek. od 0 do 100 km/h


Cena:24.266 evrov (osnovni)/ 26.950 evrov (testni)

AvtoTest


Menjalnik, agregat, videz;


Črnina v notranjosti, preglednost nazaj.

Udobje.

Kiin športni terenec je kljub terenskemu videzu namenjen vožnji po asfaltu, ki je zaradi visokega sedenja pregledna, zaradi dobrega kompromisa podvozja med mehkobo in stabilnostjo, pa tudi udobna. Nastavitev podvozja različnim načinom vožnje pri Kii še niso vpeljali v ta razred vozil. Še posebej udoben je na avtocesti. Pot na daljše počitnice z njim ne more biti stresna. Udobno požira tudi kratke grbine in luknje na makadamu. Plus udobju je nizek nakladalni rob, kar bi znale cenite mamice z vozički, ki zaradi preglednosti in varnosti rade posegajo po športnih terencih.

 
Pogon.

Agregati so v primerjavi s konkurenti šibka točka Kie, še posebej na bencinski strani. Pri njih pogrešam več odzivnosti v nizkih vrtljajih in več navora. Na srečo je testni sportage poganjal 1,7-litrski turbodizelski agregat s 85 kilovati moči, ki se odlično ujame tako s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, kot maso vozila. Omenjen motor je po mojem mnenju najboljša izbira za sportage. Lepo pospešuje z mesta, z nežno nogo pa je poraba krepko nižja od šestih litrov. Tudi po avtocesti se lahko pelje hitro, le v daljših klancih mu nekoliko zmanjka sape.

 
Konkurenti.

S sorodnim hyuindaijem ix35 si deli veliko tehnologije in pogon, zato ob nakupu odloča všečnost dizajna in popusti. Priporočam, da se pozanimate o drobnem tisku v garancijskih listih in cenah servisnih storitev. Tako Hyundai, kot Kia ponujata zelo dolgo jamstvo in garancije. Novi nissan qasqhai je trn v peti obema, ne le zaradi svežega videza, pač pa zaradi številnih tehnologij. Pri nissanu stavijo na varnostni ščit s 360-stopinjskim pogledom okoli vozila, pa raznoraznimi varnostnimi asistenčnimi sistemi, ki jih sportage ne pozna niti na seznamu dodatkov.

 
Vrednost.

Sportage bi moral v kombinaciji dvokolesnega pogona in 1,7-litrskega turbodizelskega pogonskega agregata zadovoljiti širok spekter potreb različnih voznikov. Tisti, ki želijo še več športnosti, ali pa nujno potrebujejo štirikolesni pogon, morajo izbrati dvolitrski turbodizelski agregat, ki pa nakup podraži za najmanj 3.460 evrov. Namesto opreme urban bi izbral eno stopnjo višjo in 1.500 evrov dražjo opremo style, ki prinaša veliko pripomočkov za udobje in varnost, kot je kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, športne merilnike, pametni ključ in gumb za zagon motorja …

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:37 7. November 2014.

    V bistvu niti ne čudi, da je Sportage najbolje prodajan športni terenec pri nas. Konkretna vsebina, dober dizajn, huda garancija …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.