"Samo, da se zadosti predpisom." Tako nekako je moč sklepati že po hitrem pregledu pnevmatik na parkirišču enega od večjih ljubljanskih nakupovalnih centrov. Medtem ko si je marsikateri lastnik ali lastnica sebi privoščil novo zimsko kolekcijo in tople čevlje, so njihovi avtomobili na najbolj zahteven del leta na cestah pripravljeni z obrabljenimi pnevmatikami, ki komaj še spraskajo skupaj tri milimetre profila, kolikor jih minimalno zahteva zakon.
Še eno opažanje zelo hitro pride do izraza: praviloma so manjši avti dobro pripravljeni na sneg in spolzke ceste, medtem ko imajo najslabše pnevmatike pet in več let stari avtomobili, ki so, ko so bili novi, spadali v višji cenovni razred.
Zakaj je vožnja po obrabljenih zimskih pnevmatikah nevarna?
O tem priča test, ki so ga izvedli pri Continentalu. Poleg novih z 8 milimetri profila, so na avtomobile namestili še rabljene pnevmatike s 4 in 1,6 milimetra profila. Avtomobili so na snegu zavirali pri hitrosti 80 km/h, razlike pa so bile zelo velike. Na novih pnevmatikah se je avtomobil ustavil po 67 metrih, na tistih, ki so le še komaj zadostile zakonskim zahtevam pa je za enak manever potreboval kar 20,5 metra več. Pnevmatike s 4 mm profila so za enako delo potrebovale 7,6 metra več kot nove.
Tisti na pnevmatikah z le 3 mm profila je potreboval 9,3 metra dlje in je na točki, kjer se je avtomobil z novimi gumami že zaustavil, še vedno potoval s hitrostjo 34 km/h. Najslabše se je tudi v tem primeru odrezal avtomobil na pnevmatikah s profilom 1,6 mm in je za zaustavitev potreboval dobrih 18 metrov dlje, na mestu ustavljenega avtomobila z novimi pnevmatikami pa je potoval s hitrostjo 44 km/h.
dezurni@zurnal24.si
Glede na naše ceste ki imajo vse več kot tri milimetre profila bi se lahko vozil tudi z gladkimi gumami.
In kaj je narobe, če se še vedno vozim z letnimi gumami? Zunaj je po 15 stopinj. Zjutraj je več …
upam da se pozimi ne srečava na avtocesti ;)