V poplavi mestnih avtomobilov je smart najbolj idealen za mestno vijuganje. Fortwo je le dvosed in zato manj praktičen, če imate otroke. A otroci v njem več kot uživajo. Ja, moje triletne hčerke ni bilo treba peljati v lunapark, "greva s smartom, oči," sem med druženjem večkrat slišal , in še: "bova dala streho dol?"
Ni klasičen kabriolet
Čeprav ni poceni, pa spada med najcenejše kabriolete. Tudi ni klasični kabriolet, ki bi "slekel celotno streho". Ob pritisku na stikalo ob ročici menjalnika se mehka streha ne zloži v prtljažnik, ampak deluje dvostopenjsko. Najprej se pospravi le nad glavami, z drugim stiskom gumba, pa se streha spusti še za glavo. Takrat vozniku zakriva pogled nazaj in se mora ta zanašati na stranski vzvratni ogledali. Podiranje ali postavljanje strehe traja vsega 12 sekund, to pa lahko naredimo kar med vožnjo. Troslojna in dva centimetra debela platnena streha je zelo lahka. Čeprav je to zaradi strešnih nosilcev, ki se ne zložijo, zgolj "pol kabriolet", občutek doživljanja vetra v laseh ni nič manj pristen. Pa še piša vetra pri višjih hitrostih je manj.
Ne glede na pozicijo strehe, je prtljažnik vedno "miniaturen". 260 litrov se ne zdi tako malo, a je odprtina zelo ozka. Vanj recimo pospravimo dva večja šolska nahrbtnika, kakšen športne copate in dežnik, pa je hitro poln.
Zadnje steklo je pravo. Na njem pa ni brisalca, zato je vidljivost v primeru dežja, hitro omejena.
Občutek kot v velikem avtomobilu
Novi smart je v primerjavi s starim (1998 - 2007) veliko bolj čvrst, kar občutimo ob vsaki ležeči oviri, je pa poskakovanj po luknjastih cestah znatno manj. Novinec, ki si motorizacijo deli z renault twingom, deluje bolj kompaktno in bolj resno, kar hvalim, saj imamo med vožnjo občutek, da se peljemo v večjem avtomobilu.
Na avtocesti občutek ni bil prijeten
Za pogon je skrbel Renaultov 1,0-litrski trivaljni atmosferski motor z 52 kilovatov moči in 91 Nm navora. Motor je vgrajen zadaj, prav tako vozilo poganjata zadnji kolesi in sicer preko samodejnega dvosklopčnega menjalnika s šestimi stopnjami prenosa (twinamic), ki ga izdeluje nemški specialist za menjalnike Getrag.
Ne rečem, da pospešuje počasi, a bi si želel veliko več moči, predvsem pa bi si želel več navora v nizkih vrtljajih. Prav zato bi raje izbral trivaljnik s turbino, ki je še edini na izbiro. Atmosferski motor je treba priganjati v višje vrtljaje, šeststopenjski menjalnik pa v samodejnem načinu prav zato prestavlja zelo visoko. Trivaljni mlinček je ob pospreševanju zelo glasen, pogosto pa sem prav zaradi prestavljanja iz druge do četrte prestave uporabljal obvolanski stikali.
Je pa razlika med starim in novim menjalnikom ogromna, v prid novega seveda. Posebno v načinu sport, ki sem ga tudi najpogosteje uporabljal. No, ko zapeljemo na avtocesto je zgodba povsem drugačna, takrat ni nobenega užitka, ampak "borba za preživetje." Vrhniški klanec ravno ni njegov prijatelj, je pa zato pas za počasnejša vozila.
In poraba? Okoli sedem litrov v mešanem ciklu, predvsem zaradi avtocestne uporabe. V mestu porabi dobrih šest litrov, na relaciji pa med pet in 5,5 litra bencina.
Podatki o vozilu: (smart fortwo cabrio)
Prostornina motorja: bencinski atmosferski 999 ccm
Moč motorja: 52 kW (71 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 91 Nm pri 2.850 vrt./min
Zmogljivosti: 151 km/h, 15,1 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 7,0 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 2.700 x 1.670 x 1.560 medosna razdalja 1.880
Prostornina prtljažnika (v litrih): 260
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 99 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 13.899 (osnovni) / 19.429 (testni z dodatki)
Plus: Okretnost, všečnost, mestna uporaba, menjalnik;
Minus: Preveč trde plastike, prešibak motor, končna cena;