Na Ministrstvu za infrastrukturo so povedali, da je bil uspešno izveden prevoz z uporabo elektronskega tovornega lista (e-CMR) iz Slovenije v Turčijo.
Naše ministrstvo si prizadeva za čimprejšnjo implementacijo elektronskega tovornega lista (e-CMR) v praksi. Že maja 2017 je bila v DZ v slovenski pravni red sprejeta posodobljena konvencija o mednarodnem cestnem prevozu blaga, zdaj pa že nekaj časa potekajo različne dejavnosti za promocijo in spodbujanje uporabe elektronskih dokumentov.
Med drugim je Slovenija aktivna tudi v okviru delovne Združenih narodov za cestni promet, ki pripravlja posebni dokument za implementacijo e-CMR, ter se zavzema za izvajanje pilotnih prevozov na podlagi e-CMR z drugimi državami.
Februarja 2019 je bil izveden prvi pilotni prevoz s Hrvaško, a je šlo za omejen obseg, saj Hrvaška še ni podpisnica e-CMR dodatnega protokola.
11. novembra 2020 pa je bil v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije, Slovenskim logističnim združenjem ter nadzornimi organi (Finančna uprava RS, Inšpektorat RS za infrastrukturo, Policija) izveden pilotni prevoz s praktično uporabo e-CMR med Slovenijo in Turčijo v širšem obsegu, saj je bil izveden v državo, ki je že ratificirala e-CMR dodatni protokol. Poleg tega so bili na podlagi pobude MZI vključeni vsi trije nadzorni organi (FURS, IRSI in Policija).
Kako poteka "papirologija" po novem
Na odpremnem kraju (podjetje Henkel - Maribor) je bil izdan e-CMR. Najprej je bila na odpremni točki izvedena demonstracijska elektronska kontrola uporabe e-CMR s strani FURS in IRSI.
Na mejnem prehodu Gruškovje je spotoma mobilna enota FURS vnovič izvedla demonstrativno kontrolo uporabe e-CMR. Po izvedeni kontroli je tovorno vozilo slovenskega prevoznika F.A. Maik Global Logistics nadaljevalo pot proti Carigradu, kjer je bila prevozna operacija 13.11.2020 uspešno elektronsko zaključena. Z "novim" načinom kontrole preko e-CMR se je na omenjenem mejnem prehodu seznanila tudi Policija.
Prednosti e-CMR
Gre za izredno pomemben korak pri digitalizaciji na področju cestnih prevozov. Uporaba elektronskih dokumentov pa je še posebej pomembna v času pandemije COVID-19, saj omogoča popolnoma brezstično poslovanje.
Avtoprevozniki bodo imeli zaradi uporabe e-CMR nižje stroške poslovanja, hitreje bodo lahko izdajali račune in imeli manj napak pri dostavi in prejemu blaga, sporočajo iz MZI.
Nadzornim organom bo takšno brezpapirno poslovanje omogočilo hitrejše administrativne postopke, večjo preglednost in natančnost podatkov ter učinkovitejši nadzor nad spoštovanjem pravil s področja cestnih prevozov blaga. Pošiljke se bodo lahko spremljale sproti, dostop do informacij in dokazilo o prevzemu in dostavi pošiljke pa se bo lahko izvajalo v realnem času.
Slovenija se tako lahko pohvali, da je med bolj aktivnimi državami pri demonstraciji uporabe e-CMR v praksi. V prihodnje bodo tovrstne prevoze izvajali tudi z drugimi državami.
pa to je revolucija ... komaj čakam spomenik izumitelju tega sistema ... aja , sej spomenike postavlajo samo komunistom ... …