Slovenija postaja center avtonomne vožnje

Foto: AV Living Lab
Foto: AV Living Lab
V Sloveniji nastaja center, kjer bodo lahko avtomobilski proizvajalci testirali svoja najnajprednejša vozila.
Oglej si celoten članek

Partnerstvo, o katerem se je šušljalo že nekaj časa, je sedaj tudi uradno potrjeno - ljubljanski BTC, AV Living Lab, AMZS d. d., Avto-moto zveza Slovenije, Dars in ministrstvo za infrastrukturo so podpisali dogovor o sodelovanju pri projektu razvoja avtonomnih vozil. Namen projekta in sodelovanja različnih deležnikov je, da bi Slovenija ponudila na razpolago infrastrukturo in tehnično ter strokovno znanje avtomobilskim proizvajalcem pri razvoju in testiranju avtonomnih vozil. Z rešitvijo vse-na-enem-mestu bi stopili naproti proizvajalcem avtomobilov, ki danes tehnologijo celo znotraj enega koncerna lahko razvijajo precej nepovezano in s tem počasneje in manj učinkovito.

Avto Župan Janković, ta članek si pa le preberite

Omenjena partnerska podjetja in institucije so zato združile moči pri vzpostavitvi potrebnega okolja, kjer bi lahko proizvajalci preizkušali rešitve v skladu s specifikacijami avtonomne vožnje nivojev 3 in 4, torej visokoavtonomne vožnje na avtocesti in v urbanem okolju pod pogoji, ki ustrezajo scenariju, da "vozniku" ne bo več potrebno ves čas spremljati dogajanja okoli vozila, temveč bo med vožnjo počel druge stvari, krmiljenje pa prevzel le za krajši del vožnje. 

V Sloveniji bi proizvajalci lahko razvijali in testirali tudi spremljajoče spremembe, ki jih terjajo povezljiva vozila skupaj s povsem drugačnimi vmesniki in infozabavnimi tehnologijami.

Foto: AV Living Lab Avtonomna vožnja

Obiskovalci BTC bodo poskusni zajčki

V središču ambicioznega projekta je ljubljanski BTC, ki se ponuja kot "živi laboratorij", njegova hčerinska družba AV Livig Lab je tudi nosilec celotnega projekta. Prometno infrastrukturo in dnevni promet obiskovalcev v BTC, ki v konicah dosega tudi 45 tisoč vozil na dan z obiskom 21 milijonov ljudi na leto, bi dali razvojnikom na razpolago za testiranje tehnologije avtonomne vožnje, kako se znajde pri najrazličnejših scenarijih srečevanja z drugimi udeleženci pri nižjih hitrostih (omejitev v BTC je 30 km/h). Seveda bi se moralo vsako takšno vozilo najprej izkazati v avtonomni vožnji v varnem okolju simulatorja, nato pa še na posebnem zaprtem poligonu, ki ga tudi nameravajo zgraditi in kmalu prvič testirati.

Foto: AV Living Lab Avtonomna vožnja

Dars kot sodelujoči v projektu pa namerava pristopiti k projektu testiranja avtonomnih vozil in testiranja tehnologij komuniciranja med vozili in infrastrukturo z odsekom avtoceste med Postojno in Divačo, kasneje pa še z ljubljanskimi vpadnicami. Pri tem ne bodo vzpostavili ločenih voznih pasov, marveč bodo avtonomna vozila vozila z ostalim prometom.

Da bo kaj takšnega mogoče, bo potrebno prilagoditi kar nekaj zakonodaje in predpisov. Sopodpisnik sporazuma minister Peter Gašperšič pravi, da bo naša država pravi čas prilagodila vse potrebno, pri projektu pa bodo z mednarodnimi izkušnjami in znanjem zelo intenzivno sodelovali tudi pri nevladni organizaciji AMZS ter pri družbi AMZS, ki ima v lasti Center varne vožnje Vransko.

Vsi največji proizvajalci vozil so že začeli vlagati ogromne denarje v avtonomno vožnjo, katere splošna vpeljava na javne ceste ni stvar ZF- filmov, temveč stvar nekaj let. Ta tehnologija bo prinesla precejšne spremembe v primerjavi z današnjim pogledom na mobilnost, saj gre razvoj v smer stran od lastniških vozil in več delitvene ekonomije, kar predvsem za mesta obeta lajšanje stiske s prometom. Po drugi strani bodo avtonomna vozila prinesla popolnoma nove dimenzije mobilnosti danes socialno zapostavljenim skupinam, predvsem starejšim in invalidom. 

Razkrivamo K nam prvič prihajajo avtomobili brez voznika!

Projekt v BTC je po besedah ministra Gašperšiča nadaljnji korak po nedavno v Budimpešti podpisanem sporazumu z Madžarsko in Avstrijo o vzpostavitvi čezmejnega okolja za testiranje avtonomnih vozil. S tem naj bi Slovenija postala ena vodilnih držav pri razvoju avtonomnih vozil. Generalni sekretar AMZS France Kmetič ob tem opozarja, da bodo morali proizvajalci in družba v celoti pred splošno uvedbo umetne inteligence na ceste razrešiti še številna pravna, etična in moralna vprašanja ter zagotoviti varnost in zasebnost prenosa podatkov. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 16:13 3. April 2018.

    COOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLL

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.