Avtomobili namreč v zadnjih letih postajajo vse dražji, saj so proizvajalci prisiljeni z njimi ustreči vse višjim okoljskim in varnostnim zahtevam, to pa ni poceni. Poleg tega proizvajalce pesti tudi pomanjkanje določenih materialov, ki so zato vse dražji.
V ponudbi proizvajalcev so poleg tega vse bolj redki najmanjši mestni avtomobili, ki so bili redni kandidati za cenovno ugodne avtomobile, saj se njihova proizvodnja zaradi omenjenih novosti preprosto ne splača več, kar jih je ostalo, pa so bolje opremljeni in zato tudi ne morejo več biti poceni.
Razumljivo vprašanje torej je, če danes novi avtomobil sploh še lahko kupimo za manj kot 15.000 evrov ali celo manj kot 10.000 evrov. 15.000 evrov je namreč na nek način meja, ki si jo v Sloveniji marsikdo postavi, ko se odloči za nakup novega avtomobila, saj si za to vsoto lahko privoščimo že marsikateri novi avtomobil, hkrati pa nas ne udari preveč po žepu, sploh če se nam uspe dogovoriti za ugoden kredit ali leasing.
A marsikomu je preveč plačati celo 10.000 evrov, ki se čedalje bolj zdi meja, ki je ni mogoče doseči. Veliko voznikov kljub temu še vedno raje kupi cenejši novi avtomobil kot pa boljšega rabljenega. Preverili smo, kateri novi avtomobil lahko v Sloveniji sploh kupimo za manj kot 10.000 evrov in kaj lahko denimo dobimo za dva tisočaka več, torej za 12.000 evrov, in kaj, če je naša meja za nakup avtomobila pri 15.000 evrih.
Pod 10.000 evri so le…
Kaj torej lahko pri nas še kupimo za manj kot 10.000 evrov? Pregled cenikov je pokazal, da bolj malo. Ko gre za nizkocenovne modele, najprej gotovo pomislimo na romunsko Dacio in njen kandidat se je res znašel na seznamu. A le z eno različico. Za 8.990 evrov je namreč na voljo dacia sandero z motorjem SCe 65 in osnovno opremo access. Že sandero z enakim motorjem in srednjo opremo essential se namreč za 90 evrov dvigne nad 10.000 evrov.
Za enako količino evrov kot osnovna dacia je na voljo tudi mitsubishi spacestar 1.2 MiVEC z osnovno opremo inform, le 30 evrov do 10 tisočakov manjka hyundaiju i10 1.0 life, s tem pa se seznam avtov s ceno pod 10.000 evrov konča. Kaže torej, da so takšni avtomobili natanko trije.
Če je meja 12.000 evrov…
Malo več izbire nastane, če cenovno mejo dvignemo na 12.000 evrov. V tem primeru lahko na seznam uvrstimo še več različic dacia sandera prav tako pa tudi mitsubishija spacestara in hyundaija i10, tudi z močnejšim 1,2-litrskim motorjem.
Poleg njih pa se tudi znajdejo še osnovna različica renaulta twinga limited, osnovna kia picanto 1.0 MPi EX fun in celo kia rio 1,2 MPi LX fun, prav tako pa tudi toyota aygo. In če bi radi uporaben karavan, je na seznamu za natanko en evro manj kot 12.000 evrov na voljo tudi najosnovnejša škoda fabia combi 1.0 easy.
Ko sežemo do 15.000 evrov…
Kateri novi avtomobil pa lahko na slovenskem avtomobilskem trgu kupimo, če imamo na voljo do 15.000 evrov? V tem primeru se možnosti precej povečajo. Pri Dacii lahko denimo kupite vse različice sandera in sandera stepway, za malo manj kot 14.000 evrov pa je na voljo tudi osnovni duster. Pri Renaultu lahko denimo poleg vseh – razen električne – različic twinga kupite tudi slabše opremljene različice clia.
Mitsubishi vam za ta denar proda vse različice space stara, Suzuki pa ignis in določene različice swifta. Fiatova panda je še pred kratkim morda veljala za kandidata za avtomobile pod 12 ali celo 10 evrskimi tisočaki, zdaj pa sega čez to mejo, kar pa ne pomeni, da ga ne morete kupiti, če ste pripravljeni za avtomobil odšteti do 15.000 evrov. Za malenkost manj kot 14 tisoč evrov lahko kupite tudi osnovni blago hibridizirani fiat 500, za najnovejšega električnega pa bo treba odšteti precej več.
Azijska pestrost
Hyundai vam v tem finančnem razponu ponudi vse različice hyundaija i10 in hyundai i20, ne le z osnovnim 1,2-litrskim atmosferskim štirivaljnikom, ampak tudi s 100-'konjskim' litrskim turboibencinskim trivaljnikom. Za silo v to kategorijo lahko seže celo hyundai i30 z osnovno opremo. Kia vam po drugi strani poleg picanta v kategoriji do 15.000 evrov ponudi še ria in stonica.
Ponudbo do 15.000 evrov izpolnjujejo tudi pri Toyoti, kjer lahko v tem razponu kupite vse različice ayga, prav tako pa tudi osnovnejše različice yarisa z bencinskim motorjem 1,0 VVT-i. V to kategorijo pade tudi škoda fabia combi, pri Seatu pa vam za evro manj kot 14.000 evrov ponudijo vstopno ibizo hola! z atmosferskim trivaljnikom. Če se ozrete proti Fordu, lahko v tem razponu dobite tudi določene različice fieste. Če ste zadovoljni z osnovnimi različicami, lahko posežete tudi po citroënu C3, opel corsi ali pa peugeotu 208.
Če imate za nakup avtomobila na voljo 15.000 evrov, je ponudba torej precej pestra, a morate biti bolj ali manj zadovoljni z majhnimi avtomobili. Za večje bo žal potrebnega več denarja ali pa se boste morali odločiti za nakup rabljenega.