Šli skozi pekel, sedaj potrebujejo vašo pomoč

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Od osamosvojitve dalje je v prometnih nesrečah na slovenskih cestah umrlo že 6.700 ljudi, kar je primerljivo s populacijo povprečnega slovenskega mesta, kot so Zreče.
Oglej si celoten članek

Povprečna starost udeleženca v prometni nesreči je 22 let, pojasnjuje Janez Hudej, ustanovitveni član gibanja "Še vedno vozim – vendar ne hodim,“ v katerem si predavatelji invalidi prizadevajo, da bi svoje tragične izkušnje iz prometnih nesreč prenesli na čim več mladih. S svojimi zgodbami, ki jih širijo na osnovnih in srednjih šolah, ter fakultetah, so v štirih letih gibanja vplivali že na 17.000 mladostnikov.

"Mnogi mladostniki bi se lahko izognili prometni nesreči, če bi vedeli, kako hude so lahko posledice. Mi to vemo iz lastnih izkušenj. Šli smo čez pekel. S šokantnimi zgodbami želimo mladim na čim bolj slikovit način predstaviti, kako hitro se lahko znajdeš na invalidskem vozičku. Naj se zavedajo, da je nevarno sesti v avtomobil nekoga, ki je pred tem pil alkohol,“ pravi predavatelj Borut Pervanja, ki zaradi svoje nespametnosti izpred 15 let, ko je vozil prehitro, pod vplivom alkohola in ni uporabljal varnostnega pasu, zaradi prometne nesreče nikoli več ne bo hodil. Pervanja pravi, da so odzivi mladih poslušateljev zelo pozitivni: "Po predavanjih dobimo ogromno vprašanj, od tega, kakšno je življenje v vozičku, do tega, ali lahko ustvarimo družino.“

Država jim je obrnila hrbet

Gibanje Še vedno vozim – vendar ne hodim, je za svoj prispevek k širjenju zavesti o varni vožnji prejelo številna priznanja, tako domača, kot mednarodna, a jim je država obrnila hrbet, zato so bili primorani sredstva za nadaljevanje izvajanja nacionalnega programa neformalnih izobraževanj srednješolcev o varnosti v cestnem prometu, z željo da njihove zgodbe ne bi postale tudi zgodbe mladih, iskati drugje.

V ta namen so predstavili velik projekt z naslovom: "Ker takrat nisem rekel/rekla ničesar, bom sedaj povedal/a vse.“ Gre za medijsko kampanjo s ciljem ozaveščanja splošne javnosti o posledicah nepremišljene vožnje. Trimesečna kampanja vključuje spot, tiskane oglase, jumbo plakate in oglaševanje preko spleta.

"Ne želimo kritizirati države, ki je ukinila sredstva za preventivo, a smo bili predstavljeni pred dejstvo, ali s projektom zaključiti, ali nadaljevati. Ker je varnost v prometu na tankem ledu, želimo, da se naše besede na predavanji slišijo vsak dan, ne le, ko o tragični nesreči poročajo mediji, po 14 dneh pa na njo vsi pozabimo,“ pravi Hudej, ki si tako kot ostali člani gibanja želi pridobiti prepotrebna sredstva za nadaljevanja programa.

Njihova želja je, da bi do leta 2015 dosegli celotno generacijo mladostnikov. To pomeni 17.000 slušateljev letno. "Če nam bo uspelo rešiti samo eno življenje, bo cilj dosežen,“ zaključuje Hudej.

Gibanju lahko z nadaljevanji predavanj s poslanim SMS sporočilom s ključno besedo VOZIM na številko 1919, ki vas bo stal 1 evro, pomagate tudi sami.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 20:37 6. Marec 2013.

    Dobro je prisluhniti ljudem, kateri so žrtve nesreč. <br />Vem kakšne muke lahko prestajajo samo zdravstveno,<br />krči v nogah, sploh …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.