Alpine je Renaultova znamka športnih vozil, s katerim želijo Francozi konkurirati v premijskem razredu športnih vozil, kasneje, z novimi modeli pa tudi v drugih, bolj razširjenih avtomobilskih razredih. Slavo je znamka doživela še v prejšnjem stoletju, ko je bila v šestdesetih letih ustanovljena za doseganje odmevnih zmag na različnih dirkah. Slavo so si pridobili s športnimi dvovratniki, ki so nizali zmage na prestižnih tekmovanjih po vsem svetu.
Izkušnje tudi iz Formule 1
Leta 2017 je Renault znova obudil znamko, zdaj pa so posodobili njeno strategijo. Med drugim so vanjo združili športno divizijo Renault Sport, njena enota je tudi Alpine Racing, ki med drugim stoji za programom v formuli 1. Skupaj z znamko Lotus pa načrtujejo razvoj naslednika zdajšnjega A110, ki bo povsem električen. Znamke Alpine je zdaj končno prišla pod vznožje Alp, po katerih je poimenovana, saj kot nam je na predstavitvi na Bledu zatrdil komercialni direktor znamke Alpine Regis Fricotte (intervju, v katerem nam je dovolil vpogled v prihodnost znamke, bomo objavili v prihodnjih dneh) je avto namenjen čistemu užitku na cesti in za to so najbolj idealne Alpe.
Prihajajo novi, bolj množični športni modeli
Antony Villain – direktor oblikovanja pri Alpine, ki se je prav tako udeležil predstavitve znamke Alpine v Sloveniji, je pojasnil ozadje nastanka avtomobila, ki ga poznamo že od leta 2017. Še prej smo lahko videli koncept alpine vision, ki je razkril, da Alpine pripravlja dvosedežni kupe s sredinsko zadaj nameščenim motorjem. To je bil prvi znanilec oblike in zmogljivosti serijskega športnega avtomobila, ki ga danes izdelujejo v tovarni v Dieppu v Franciji, v Evropi pa je naprodaj od začetka leta 2017.
Vzbudil je navdušenje Evropejcev, čeprav s prodajo ni blestel. Leta 2018 je kupcem v Evropi potovalo 1.950 izvodov, leto pozneje pa 4.376 kosov. Časi pandemije so bili za Alpine A110 težki. Lani je bilo v Evropi registriranih le 1343 vozil. Vendar pa pri Renaultu niso obupali, saj imajo z znamko velike načrte. Pod njo naj bi selili vse Renaultove športne dejavnosti, vključno s F1 in divizijo RS, za začetek pa je tu lani posodobljen Alpine A 110, ki prinaša najpomembnejše – večjo zmogljivost.
Kot so nam povedali na predstavitvi, je Renault svojo športno znamko na ceste vrnil z namenom, izboriti si prostor na trgu športnih avtomobilov višjega razreda. Alpine za prihodnja štiri leta obljublja izvirne avtomobile, ki bodo pisani na kožo voznikom, ki vozijo dinamično. Za začetek lahko pričakujemo "hot hatch" in SUV.
Spominja na legendo, ki je krasila stene naših očetov
Okrog 80 odstotkov dizajnerskih elementov koncepta alpine vision se je preneslo na serijski model. Nizka silhueta, zaobljen pokrov motorja, na katerem sta dva para okroglih žarometov, s poudarjenima zadnjima blatnikoma, spominja na preteklost znamke in model A110 ter druge ikonične modele.
Oblikovalec je razložil, da potovalna kabina združuje vse značilne note francoske tradicije pri športnih avtomobilih - slog, izbrane materiale, vzdušje v kabini in pozornost za detajli. Pri izdelavi prostora za dva potnika so uporabili mešanico usnja, tkanin iz mikrovlaken, aluminija in ogljikovih vlaken. Veliko je kontrastov – na primer osvetljeno odpiralo vrat je v kontrastu z usnjem na oblogah vrat, ki ga poudarjajo okrasni šivi. Igra kontrastov je tudi na školjkastih sedežih iz karbona, ki tehtata komaj 13 kilogramov. Sedeža sta oblečena v kombinacijo prešitega usnja in tkanine iz mikrovlaken.
Gokart občutek
Voznik ima pred seboj instrumentno ploščo s prilagodljivim zaslonom TFT (Thin Film Transistor). Volan s tremi prečkami je tudi iz aluminija in ima debel obroč prevlečen s črnim usnjem z okrasnimi šivi. Obdajata ga lopatici za prestavljanje, na njem pa je gumb z oznako "Sport", ki voznika popelje v še bolj dinamično smer, predvsem pa »prebudi« glasno pokanje izpušnega sistema. Veliko pozornost so namenili aerodinamiki, med posebnostmi je ploščato podvozje za vzdrževanje nizkega tlaka, ki zrak proti difuzorju potiska na način, da potisne sile med vožnjo delujejo navzdol in stabilizirajo vozilo tudi pri zelo športni vožnji. Z umestitvijo motorja zadaj na sredini so dosegli razporeditev teže 44 % spredaj in 56 % zadaj, s tem pa je težišče vozila na sredini in pozicija voznika zelo nizka. Vse to vpliva na boljši oprijem in boljšo vodljivost. Na kratki prvi vožnji smo izkusili prednosti naštetega, vključno z več vodilnim vzmetenjem spredaj in zadaj. Občutki so, da je kljub pogonu zadaj avto zelo dobro vodljiv, ni brutalen, je pa zelo športen. Kot gokart. Za dodaten adrenalin poskrbi glasno pokanje iz izpušnih cevi.
Tri različice
Kupcem so na voljo tri različice. Osnovni A110 je vstopnica v svet znamke Alpine. Še naprej ga poganja 4-valjni 1,8-litrski TCe prisilno polnjen motor z originalno močjo 185 kW (252 KM) in navorom 320 Nm, ki deluje v sodelovanju s 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Posebnost vozila je izjemno majhna masa vozila. Zahvaljujoč lahki aluminijasti konstrukciji tehta le okoli 1.100 kilogramov, kar v kombinaciji z zmogljivim motorjem prinaša »go-kart« občutek in izjemne pospeške. "Sprint" od 0 do 100 km/h je pri osnovni različici 4,5 sekunde.
Še bolj vzburljivo postaja pri naslednjih dveh različicah. Pri A110 GT, kjer je poudarek na nekaj večjem udobju in eleganci. Tehniki so iz istega motorja »stisnili« do 221 kW (300 KM), ki je na voljo pri 3.600 vrt/min in 340 Nm navora v širokem razponu med 2.400 in 6.000 vrtljaji. GT od 0 do 100 km/h pospeši v 4,2 sekunde.
Od zunaj boste GT prepoznali po oznaki GT, v primerjavi z A110 so mu namestili še zmogljivejše zavore znamke Brembo, sedeži pri GT usmerjeni v udobje, so školjkasti šest-smerni. V kabini je bil fokus na eleganci, na primer usnje je obdelano z modrimi šivi, dodano je Focal ozvočenje, ki ga sestavljajo štirje zvočniki in nizkotonec.
Ustvarjen tudi za dirkališče
Vse različice imajo 7-palčni zaslon na dotik, ki zagotavlja povezljivost s pametnimi telefoni, glasovno upravljanje, navigacijo, zlasti pa zagotavlja podatke o tlaku turbopolnilnika, temperaturi menjalnika, trenutni moči in navoru, naklonu volana ali telemetričnih podatkih.
Alpine A110 S je namreč namenjen tudi tistim, ki bi radi z njim zapeljali na dirkališče. Poudarek inženirjev je bil le na športnosti. Opremljen je s športnimi pnevmatikami, za pojemek skrbi še močnejši zavorni sistem z diski, povečanimi z 296 na 320 mm, zvok je še bolj izrazit, dodatni difuzor še stabilizira vozilo med vožnjo, podvozje je še bolj športno, saj je bilo zasnovano tudi za vožnjo po dirkališču. Alpine A110 S ima 50 % trše vzmeti, 100 % močnejše stabilizatorje, poleg tega votlo, štiri milimetre zmanjšano oddaljenost od tal, pa tudi popolnoma na novo umerjene blažilnike in hidravlične omejevalnike volana. Motor je identičen kot pri različici GT. V obeh primerih je največja hitrost omejena na 260 Km/h.
Za tiste, ki jim tudi to ni dovolj, je na voljo še aerodinamičen paket (Aero Kit), ki tehta le tri kilograme, vključuje pa tri dele iz karbonskih vlaken: sprednje krilce, dodatek na podvozju – ploščato podvozje in dodatni spojler. Z aerodinamičnim paketom so zagotovili še boljšo uravnoteženost med srednjim in zadnjim delom vozila, manj vrtinčenja zraka in največjo hitrost 275 km/h.
Kot v vseh različicah ima tudi A110 S tri načine vožnje – normal, sport in track. Stabilizacijski sistem ESC je mogoče izklopiti.
Dodali so tudi funkcijo launch control, ki začasno aktivira en valj, da doseže izrazit zvočni učinek.
Najcenejši stane 61 tisočakov
Za zdaj edini prodajni salon Alpine je v sklopu podjetja ASP v Lescah na Gorenjskem, kjer so namensko za znamko Alpine usposobili dva najvišje šolana mehanika v mreži Renault. Izobrazili so tudi prodajalca, ki je posvečen le znamki Alpine. Prepričan so, da se bo dolgoročno investicija obrestovala, saj Renault gradi svojo premijsko športno znamko Alpine, ki ne bo več nišna, saj bodo kmalu predstavljeni tudi novi modeli, bolj množični in v skladu s strategijo znamke povsem električni.
Cene za alpine A110 se začnejo pri okoli 61.000 evrih, različici GT stane vsaj 72.400 evrov, S pa 73.800 evrov.
"Sprint od 0 do 100 km/h je pri osnovni različici 4,5 sekunde." A se vi hecate? SPRINT? Da ni mogoče …