Vetrobransko steklo je imelo v preteklosti namen zaščititi potnike pred vetrom in drugimi vremenskimi vplivi. Postalo je pomemben del karoserijske trdnosti vozila, saj le to prispeva do 34 odstotkov njene trdnosti.
S prihodom modernejših sistemov, kot so dežni senzorji, je pomen vetrobranskega stekla postal še večji. Danes je vetrobransko steklo eden izmed najpomembnejših elementov varnosti potnikov v vozilu in ostalih udeležencev v prometu.
Resna grožnja varnosti
Tudi na cenejših in manjših modernih avtomobilih je kamera na vetrobranskem steklu že del standardne ponudbe proizvajalcev vozil. Od nje je odvisno delovanje varnostnih asistenčnih sistemov, kot je sistem samodejnega zaviranja v sili.
Nestrokovno vgrajeno vetrobransko steklo predstavlja resno grožnjo varnosti vseh potnikov vozilu. V primeru trka, nepravilno vgrajeno vetrobransko steklo lahko izvrže iz vozila, zračne blazine pa ne delujejo pravilno. V irski izpostavi podjetja Carglass so v sodelovanju z Ministrstvom za promet, policijo in strokovnimi mediji pripravili neodvisno študijo o nevarnih menjavah vetrobranskega stekla in prišli do šokantnih ugotovitev.
Od 12 tisoč – 17 tisoč vetrobranskih stekel letno je bilo nestrokovno vgrajenih, to je vsaka sedma menjava. To pomeni, da so potniki v vozilih z nepravilno vgrajenimi avtostekli ogroženih vsakič, ko se usedejo v svoja vozila.
Rja, zamakanje
Kakovost in varnost vgradnje stekel je po analizi strokovnjaka s področja varnosti v prometu Jožeta Škrilca, tudi v Sloveniji slaba.
Škrilec, sicer neodvisni strokovnjak, ki se ukvarja z varnostjo v cestnem prometu in analiziranjem prometnih nezgod, za podjetje Carglass izvaja projekt nadzora kvalitete vgrajenih vetrobranskih stekel ter vpliva nestrokovne vgradnje stekel na varnost udeležencev v prometnih nezgodah.
Strokovnjak v svoji raziskavi ugotavlja, da nestrokovno ali nepravilno vgrajeno vetrobransko steklo bistveno zmanjša varnost potnikov v vozilu v primeru trčenja, posledice pa so lahko tudi takšne, ki neposredno ne vplivajo na varnost in čez čas lahko postanejo tudi varnostni problem: hrup v notranjosti vozila, zamakanje v notranjost vozila, na mestih kjer zamaka v vozilo se pojavi rja, katera oslabi vez med steklom in vozilom ...
Stanje brisalcev vozniki podcenjujejo
Še en pomemben vidik, ki mu vozniki posvečajo premalo pozornosti so brisalci. Tako kot so dobre gume edini stik s cestiščem, je pregledno vetrobransko steklo edino vidno polje, ki daje pregled nad cestiščem. Stari, izrabljeni in nekvalitetni brisalci so del nevarnosti, ki jo je potrebno izničiti, ter osveščati vse voznike o pomembnosti le-teh. Na primer, zamižite in si predstavljate močan dež, večerne ure, meglo… Nasproti se pripelje vozilo s prižganimi žarometi, ki vas zaslepijo. Dobra vidljivost pomeni manj prometnih nesreč in manj škodnih primerov.
Vsebine s področja avtomobilizma tudi na forumih med.over.net.
In kje ste dobili podatek, da vetrobransko steklo predstavlja 34% trdnosti karoserije??? Čeprav ste po izobrazbi novinarji, dajte vsaj malo …
Izpust CO2 je 10x manjši? Bučke! Torej naj avtomobilske tovarne sedaj vgrajujejo stekla kar pri naročniku reklame, pa ne bo …
meni je Carglas zamenjal vetrobransko steklo tako, da so nanesli preveč lepila, nato pa je ob uporabi brisalcev, kovinsko držalo …