V Nemčiji poteka te dni vroča debata glede avtomatskih menjalnikov in mladih voznikov. Zvezni minister za promet Andreas Scheuer je namreč predlagal spremembe obstoječe zakonodaje o opravljanju izpita za avto, tako da bi bilo mogoče vozniško dovoljenje pridobiti tudi le za vozila z avtomatskim menjalnikom.
Nemška vlada želi zaradi razvoja na področju mobilnosti kar najbolj pospešiti uporabo novih tipov avtomobilov tudi tako, da bi izpit za mlade kandidate naredila manj kompliciranega. Električni avtomobili sploh nimajo ročnega menjalnika, temveč le še avtomatskega, in tudi sicer delež klasičnih avtov z avtomatskim menjalnikom v zadnjih letih v Nemčiji zelo narašča. Voznik, ki bi opravljal izpit na avtu z avtomatskm menjalnikom, bi imel nekoliko lažje delo, saj je s takšnim avtom med vožnjo občutno manj dela, lažje je speljevati, še posebej v klanec ...
Bi pa vsak voznik, ki bi opravil izpit le z avtomatskim menjalnikom, imel to zabeleženo s posebno kodo v vozniškem dovoljenju in avta z ročnim menjalnikom brez "prekvalifikacije" ne bi smel voziti.
Veliko zagovornikov, a tudi nasprotnikov
Ideja je po poročanju Automobilwoche v nemški javnosti sprožila veliko odzivov. Tudi v delu strokovne javnosti ideji niso naklonjeni. Pri vplivnih organizacijah TÜV in Dekra so tako opozorili, da je v modernem prometu, v katerem najdemo različna nova prometna sredstva, kot so e-skuterji, še toliko bolj pomembno izkazovanje sposobnosti varnega upravljanja z vozilom. Med te sposobnosti po mnenju organizacij sodi tudi znanje upravljanja ročnega menjalnika.
Na drugo strani pa organizacija MOVING, ki se prav tako ukvarja z varnostjo v prometu, idejo o izpitu z avtomatskim menjalnikom podpira. Njihovo stališče je, da bi morali novi vozniki stopiti v korak s časom in na polno izkorisititi možnosti, ki jim v obliki različnih asistenčnih sistemov omogočajo moderni avtomobili. Po njihovem mnenju avtomatski menjalnik bistveno razbremeni kandidate, ki imajo že tako ali tako veliko dela, ko se morajo v procesu izobraževanja znajti v množici prometnih pravil.
Če bi vlada nadaljevala z aktivnostmi, bi lahko novo pravilo vpeljali že leta 2020. Ovira načrtu o avtomatskem menjalniku v avtošolah utegne biti EU, saj trenutna direktiva tega trenutno ne omogoča neposredno in bi morali bruseljski uradniki nekoliko zatisniti na eno oko.
dezurni@zurnal24.si
Opravljanje izpita in vožnja z avtomatskim menjalnikom je v SLO regulirana že najmanj 45 let , kajti živo se spominjam …
Točno tako opravljanje vozniškega izpita z avtomatskim menjalnikom in vpisano kodo imamo v Sloveniji že najmanj 20let !!