Skorajda najstnik si je zavihal hlačnice

Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo
Zadnja samostojna evalvacija družinskega forda v avanturistični podobi je bila hkrati priložnost, da ponovimo, zakaj so ti avti marsikomu še vedno tako všeč.
Oglej si celoten članek

Ford je eden zadnjih proizvajalcev, ki kljub svojim uspešnicam med suvi še kar vztraja tudi pri enoprostorcih. A ne le to, tudi svojo gospodarsko vejo vozil ponuja v družinskih različicah, ki bodo pravzaprav počasi, a zanesljivo prevzeli vlogo enoprostorcev. Osrednji model med njimi je berlingov konkurent tourneo connect, ki gre že proti koncu življenjske dobe, je pa pred kratkim vseeno dobil še različico active. Ta je popihala na dušo tistim, ki ne padajo na limanice križancev, vseeno pa želijo notranje prostorno vozilo, ki je zaradi višjega podvozja in dodatne zaščite bokov sposobno zapeljati tudi po slabem in delno zaraščenem kolovozu.

Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo

In ker je bil testni avto za 40 centimetrov podaljšana izvedenka grand, se je sam po sebi ponujal odgovor, komu je v prvi vrsti namenjen: avanturistom na dveh nogah ali dveh kolesih, ki potrebujejo velik avto z velikim prtljažnikom, da spravijo vanj ali nanj čisto vso opremo, po možnosti pa tudi prespijo ob, v ali na njem. Seveda pa je namenjen tudi nadpovprečno velikim aktivnim družinam s tremi, lahko pa tudi štirimi ali petimi otroki, saj gresta v zadek dva dodatna plačljiva sedeža, pa še vedno ostane nekaj prtljažnega prostora. S petimi sedeži je za naslonjali kar 1,5 kubika prostora, s podrtimi vsemi sedeži pa celo 2,7 kubika in še čez. Hkrati gredo vanj prek dva metra dolgi predmeti, skupna masa dodatne oobtežitve je 716 kilogramov. Prava mala mobilna hišica.

Avto "Takih ne delajo več"

Vstopanje skozi stranska drsna vrata je enostavno, njihovo zapiranje je dovolj lahkotno tudi za otroke, težka pa so velikanska zadnja vrata, ki se zlahka pretvorijo v streho verande v slabem vremenu. Pri roki so viri energije za 12 V napajanje, v tovarniški ponudbi je tudi pretvornik s šuko vtičnico.

Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo

Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo

Gležnjarji da, a gojzarji vendarle ne

Da pot do zakotne izhodiščne točke ni pretrd zalogaj, je tourneo connect active prilagojen z za 24 milimetrov višjim podvozjem spredaj in 9 milimetrov zadaj ter plastičnih oplatah okoli spodnjega dela bokov, prednjega in zadnjega dela. Med opcijami je tudi delna zapora diferenciala (930 evrov), ki lahko pomaga v najhujših zagatah z mehko podlago, ni pa možnosti 4x4 pogona. Prav tako je treba biti z obljubo po višjem odmiku od tal previden, ker je medosna razdalja še vedno zelo velika, kar 3,06 metra. Posledično je velik tudi rajdni krog, prek 12 metrov. To se hitro občuti na ozkem parkirišču, zato so kamera in tudi prednji senzorji nujni. 17-palčna serijska dvobarvna alu platišča se ravno tako ne zdijo ravno najbolj primerna izbira za sekanje bližnjic. 

Avto Kombi, ki želi biti SUV

V potovalnem smislu je active različica obogatena z nekaterimi njemu lastnimi potiski in barvami v notranjosti, sicer pa je takšen kot ostali connecti oziroma fordi, ki so bili spočeti danes davnega leta 2012 in vmes enkrat konkretneje posodobljeni. To pomeni klasičen pogled na merilnike in sredinski del armaturne plošče z gumbi in gumbki. Več pa je serijske opreme, med drugim je tak šestpalčni sredinski zaslon s Sync 3 vmesnikom. Ta kljub letom, ki se poznajo pri grafiki, še vedno zmore zavidljivo veliko funkcij in se zmore prek kabla spariti z Android Autom ali Car Playjem. 

Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo

Pohvalno je tudi, da je lahko tourneo connect glede asistenčnih sistemov prav sodoben avto. Precej je že serijskih, na primer prepoznava znakov in povezano samodejno prilagajanje hitrosti tempomata. Ta je lahko tudi radarski in tako kot pri drugih fordih deluje uporabno in udobno. Connect ima lahko tudi sistem za mrtve kote, sistem za držanje smeri, pa ogrevano vetrobransko steklo in volan, aktivni parkirni asistent … Je pa treba doplačila tudi za stvari, ki glede na cenovni vrh ponudbe niso ravno logična: tipalo za dež s funkcijo preklopa med žarometi, stabilizacija pri bočnem vetru, predpriprava za vlečno kljuko … Logično se sliši, da pred desetletjem zasnovani connect še nima LED žarometov, doplačati je mogoče le za ksenonke.

Motor je 1,5-litrski dizel s 77 kW (100 KM) ali 88 kW (120 KM), menjalnik pa vedno le ročni. Tudi to je še ostanek prejšnje dobe, ki so jo vmes dodobra "zdelala" ekopravila. Saj motor opravlja svoje delo, a izdatno naložen se tudi v močnejši izvedenki trudi, še posebej ko je treba zlesti iz turboluknje. Kje so časi, ko so vladali svetu močni dizli ... 

Trije uporabniki in PHEV Trije uporabniki in PHEV: Velik SUV ima lahko porabo mini avta

Connect je glede podvozja najprej prevoznik, nato šele potovalnik. Dolgo medosje terja svoj davek tako v ovinkih kot na dolgih neravninah. V redu, saj oznake ST na takem avtu tisti, ki ga ima, pač ne pričakuje. Bo pa trši pristop marsikomu precej bolj všeč kot pa "ladijsko" guganje v francoski konkurenci.

Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo

Cena za grand tournea active brez doplačil je 28.730 evrov. Presenetljivo je, da je to le dobre tri in pol tisočake nad vstopno različico trend, še bolj pa, da je le 430 evrov dražji od kratke različice active. Če imate dovolj velik parkirni prostor, torej sploh ni vprašanje, katerega izbrati, saj bo tudi ohranjanje vrednosti lažje. 

Tourneo connect je eden zadnjih predstavnikov, ki so prišli na cesto še v zgodnjem prejšnjem desetletju. Zaradi tega ima veliko (dobrih) lastnosti, ki so se vsled vmesnega razvoja avtomobilov pri modernih družinskih prevoznikih že porazgubile, tudi na račun domnevne modernosti. Seveda pa ne more niti več prikrivati svojih let in različica active je labodji spev zdajšnje generacije. Prihodnja, že najavljena, bo nekaj povsem drugega oziroma precej manj fordovska, saj bo šlo v osnovi za VW caddyja. Kar sicer ni slaba napoved, ne bo pa več originalno, sploh pa ne zanesljivo analogno.

Podatki o vozilu (ford grand tourneo connect 1.5 EcoBlue Active)

Pogon: prednji, dizelski, 1.499 cm3
Moč: 88 kW (120 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba: 6,2 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.818 × 1.835 × 1.840, medosna razdalja 3.026
Prtljažnik: 1,5 - 2,76 m3 
Zmogljivosti: 170 km/h, 12,6 sekunde od 0 do 100 km/h  
Cena v evrih: od 28.730

PLUSI: prostornost, tovorne zmogljivosti, razmeroma sodobni asistenčni sistemi in infozabavni vmesnik.

MINUSI: velik rajdni krog, turboluknja.

Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo Foto: Anže Petkovšek Ford Tourneo

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.