Škodin dvojačni dvojček začel novo slovensko etapo

Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala
Škoda kamiq in škoda scala sta oblikovno in tehnološko prenovljena pripravljena, da znamko utrdita v srcih Slovencev (in Slovenk).
Oglej si celoten članek

Na slovenskih cestah že nabirata prve kilometre prenovljena Škodina modela kamiq in scala. V marsičem tako podobna modela želita kupce še naprej uspešno nagovarjati vsak v svojem segmentu. Cena ob upoštevanju inflacije ostaja skoraj enaka, oprema je boljša.

Škoda je znamka, ki je v prodajnih številkah in po modernosti palete trenutno v polni ofenzivi. Na naš trg prihajata povsem nova superb in kodiaq, obeta se prenova octavije, trenutno najbolj prodajanega avta pri nas sploh, nedavno so osvežili karoqa, močni so električni modeli … A železo se kuje vroče, znamko sta zdaj opolnomočila še posodobljena modela kamiq in scala.

Kamiq in scala sta si na videz precej različna. Imata različne ciljne skupine, oba pa sta znotraj svojih "vrtičkov" nadpovprečno uspešna. 

Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala

Kamiq je mali križanec, ki smo ga na primerjalnem testu slovenski novinarji leta 2020 okronali za takrat najboljši PRIMA SUV B razreda pri nas. Ugotavljali smo, da je vsestransko uporaben, za tisti čas tehnično zelo moderen, odlično se pelje, cena z vzdrževanjem je dobra …  Z več kot tisoč na novo registriranimi primerki v ostrem boju s konkurenco lani osvojil četrto mesto in od leta 2019, ko je prišel na trg, močno okrepil prodajno moč znamke Škode, saj je privabil tudi nove stranke. Še posebej ga imajo rade ženske. 

Še leto starejši model škoda scala je sicer narejen na isti tehnološki platformi, a kot kombilimuzina z daljšimi previsi in s tem več prostora konkurira v večjem razredu C kot cenejša alternativa golfu, meganu … Njegove prednosti so notranja prostornost in konkurenčna cena za tisto, kar nudi. Scala pa je z nekaj čez 300 prodanimi avti v danes v prodajno že zelo usahlem "golf" razredu razmeroma zelo uspešna in ima še vedno drži skoraj desetodstotni tržni delež. 

Oba so zdaj "v kompletu" oblikovno prenovili, ju tehnološko nadgradili in hkrati poenostavili izbiro. Delujeta kot dvojajčna dvojčka, na prvi pogled različna, a spet tako zelo podobna. 

Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala

Oba sta dobila nov sprednji in zadnji del. Prednja svetila svetijo v LED svetlobi, kamiq je prvič na voljo z opcijskimi matričnimi žarometi, scala jih pozna že od prej. Izrazitejša je maska motorja. Zadaj se zgodba ponovi, grafična prenova svetil gre z roko v roki z novim odbijačem, oba modela imata opcijo električnih prtljažnih vrat z brezstičnim odpiranju s pomočjo noge.

Tesna bratsko-sestrska naveza se seli v notranjost, ki je skorajda identična. Pri obeh so postali serijski digitalni merilniki, ki so pri višjih opremah prilagodljive narave. Sredinski zaslon pa meri najmanj 10,25 palcev, kot opcija obstaja še večji z vgrajeno navigacijo. Prenovili so volan in konzolo za nadzor klimatske naprave, pri Škodi ostajajo glede ključnih funkcij zavezani fizičnim gumbom, za vse ostalo je tudi vmesnik zaslona na dotik. Ostaja celo klasična ročica ročne zavore, kar je danes že kar redkost.

Poleg novih materialov na sedežih in oblogah je novost ambientalna svetloba, ki lahko sveti v beli ali rdeči barvi. USB-C priključki zmorejo močneje in s tem hitreje polniti naprave, po avtu je cel kup "simply clever" rešitev za shranjevanje drobnarij. 

Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala

Skupna novost za oba "dvojčka" je nov pristop pri opremi. Glavni nivoji so le še trije, v pozabo so šla stara poimenovanja (active, ambition …), zdaj se vse začne pri imenu essence. Višja stopnja opreme se imenuje selection, edino od prej znano ime ostaja oprema športno navdihnjena monte carlo z vrha ponudbe. Dodatno pa je mogoče izbirati tudi med različnimi podpaketi, ki poudarijo določene zunanje in notranje detajle. Pri znamki pravijo, da je za kupce zdaj izbira lažja, poenostavljen sistem naročil pa je gotovo ugodnejši tudi za samo proizvodnjo. 

Precej novosti je pri napredni tehnologiji. Tudi zaradi skorajšnje vseevropske zakonodaje glede asistenčnih sistemov znata oba serijsko razbirati omejitve hitrosti in se jim v primeru predikativnega tempomata samodejno prilagajati. Imata tudi asistenta za držanje smeri, prepoznavo mrtvih kotorv, samodejno parkiranje …

Kamiq in scala se znotraj dejansko razlikujeta le v prtljažniku, križanec ga ima v osnovi 400 litrov, kombilimuzina konkretnih 467 litrov.  Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala

Dva motorja, tri moči

Motorji so le še bencinarji TSI iz posodobljene evo2 generacije z boljšim izkoristkom in delno boljšimi zmogljivostmi. Pri enem in drugem avtu je vstopni motor trivaljni 1,0 TSI s 70 kW moči in petstopenjskim menjalnikom. Močnejči trivaljnik je pridobil nekaj moči in zdaj našteje 85 kW, moč se prenaša prek šeststopenjskega ročnega ali sedemstopenjskega DSG menjalnika. Najmočnejši motor je 1,5-litrski štirivaljnik s 110 kW, tudi tu je opcija DSG avtomatskega menjalnika. Seveda je pogon vedno speljan le na prvi kolesni par. Oba modela sta bila ob prvi premieri na voljo tudi z dizli, ki pa so danes že zgodovina, prav tako se še ne silita z nepotrebno elektrifikacijo.

Oba modela sta že začela pot po salonih, čeprav bosta vsaj na začetku na voljo le po naročilu, saj vse iz proizvodnje prodajo sproti. 

Kamiq starta s ceno 19.434 evrov, verjetno bolj prodajana oprema selection pa pri 21.668 evrov oziroma slabih 900 evrov več za močnejši litrski motor. DSG menjalnik je še 1.800 evrov dražji. 

Večja scala je cenovno ugodnejša, starta pri 18.491 evrih, selection oprema za 20.378 evrov. Pri uvozniku opozarjajo, da je z upoštevanjem inflacije cena pri obeh praktično na istem nivoju kot je bila ob njuni predstavitvi pred petimi leti. Z obema imajo smele načrte, saj naj bi vsaj ohranila dosedanje prodajne številke in s tem učvrstila Škodo med najbolj priljubljenimi slovenskimi znamkami. 

Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala Foto: Saša Despot predstavitev Škoda Kamiq in Škoda Scala

andrej.leban@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 08:55 26. Marec 2024.

    So mi rekli da škode sedaj stanejo kot premium znamke...

  • 07:49 26. Marec 2024.

    Od prejšnjega modela, ki je lepši, samo drugačne luči spredaj in zadaj, vse ostalo identično...Višja cena

  • 07:34 26. Marec 2024.

    Škoda in VW sta ista v notranjosti

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.