Pri Škodi so skušali pomiriti svoje zaposlene zaradi najave lastnika, skupine Volkswagen. V mednarodnem pismu, ki so ga videli tudi pri Automotive News Europe, je šef Škode Bernhard Maier pojasnil, da se vrednote Škodinih vozil, kot so prostornost, uporabnost, vrednost za vložen denar in dizajn, v prihodnosti ne bodo spremenile.
Med zaposlenimi je završalo po tem, ko so pri nemškem časniku Suddeutsche Zeitung zapisali, da bi lahko bila Škoda največji poraženec v ponovnem umeščanju znamk skupine Volkswagen, v kateri so ob Volkswagnu še Seat, Porsche, Audi, Bentley in Lamborghini.
Modelsko prekrivanje škodi koncernu
Šef koncerna VW Herbert Diess želi zmanjšati "modelsko prekrivanje" med znamkami in na ta način povečati dobičkonosnost. Tako naj bi po pisanju nemških medijev VW ohranil svoj položaj in ponujal avtomobile za najširše množice, Seat bi postal konkurenca znamkam, kot je Alfa Romeo, Škoda pa bi konkurirala tam, kjer si največji tržni kolač odreže Dacia, pri Automotive News Europe pa kot glavna konkurenta navajajo še Kio in Hyundaia, ki sta močna na nekaterih evropskih trgih.
"Če imamo na trgu štiri znamke s podobnimi izdelki, potem te znamke trpijo pri prodaji," nemški časnik citira Diessa, ki je še dejal, da je treba predvsem zmanjšati konkurenco med znamkama Seat in Škoda in da morajo glede na potrebe trga prilagoditi svoje umeščanje in še okrepiti sinergije.
Diessove besede se ujemajo z izjavami šefa za produktne strategije pri VW Michaela Josta za Automobilwoche. Jost je dejal, da želijo v koncernu bolj jasno postaviti identiteto vsake znamke v prihodnosti.
Od 10 do 20 tisočakov
"Seat bi lahko proizvajal oblikovno še bolj emocionalno oblikovana vozila, kot so modeli cupra. Škoda pa bi pokrila potrebe kupcev vozil v Vzhodni Evropi in vse tiste, ki iščejo praktično in uporabno vozilo," je dejal za Automobilwoche. Pri Suddeutsche Zeitung so zapisali, da bi utegnile biti cene Škodinih vozil v prihodnje med 10.000 in 20.000 evri, so pa zapisali tudi, da bo Škoda zastavonošo, superba, izdelovala vsaj še eno generacijo.
Škodin šef je zavrnil bojazni o velikih spremembah pri znamki. "Pregled umeščanja blagovne znamke je ena temeljnih nalog strateškega oddelka korporacije z več blagovnimi znamkami. To je običajen postopek," je zapisal v pismu in posebej izpostavil, da bo koncern VW zgradil novo tovarno za naslednjo generacijo škode superb in VW passata kot dokaz zaupanja skupine v blagovno znamko Škoda. Slednja naj bi stala v Turčiji, a se je zaradi vojaškega posega v Sirijo situacija zapletla, v igri za novo VW tovarno, iz katere naj bi prvi passati in superbi zapeljali leta 2022, pa so spet Bolgarija, Romunija in tudi Srbija.
Škoda ima sovražnike
Maier je še pohvalil delavce družbe Škoda za njihovo "vsakodnevno zavzetost, ki so znamko Škoda naredili tako močno". Škodin dobiček je v zadnjih letih stalno višji kot pri Volkswagnu. Stroški podjetja Škoda so razmeroma nizki, saj uporablja tehnologijo VW, njena proizvodnja pa je osredotočena na domačo državo Češko, kjer so stroški bistveno nižji kot v Nemčiji.
Pri Automotive News Europe pišejo, da ima Škoda v imperiju VW zaradi svojega uspeha tudi sovražnike. Vodja delovne sile VW Bernd Osterloh, ki je član nadzornega sveta skupine, je v preteklosti zahteval, da Škoda ne bi smela dobiti najnovejše tehnologije pri VW, poročajo nemški mediji.
Osterloh je nasprotoval tudi prvotni odločitvi skupine VW, da bo Škoda operativno prevzela predlagani novi obrat proizvajalcev avtomobilov v vzhodni Evropi ali Turčiji. VW Group je spremenil odločitev. Tovarna bo zdaj postala VW tovarna za modele VW, Škoda in morda tudi Seatove modele.
Škoda že prihodnje leto z električnim avtomobilom
V ponudbi Škode so danes trije uspešni SUV-ji, ki so pripomogli k povečanju svetovne prodaje vozil za 9,6 odstotka na 559.900 vozil v prvi polovici leta 2019. Škoda se pripravlja tudi na predstavitev svojega prvega električnega vozila, ki naj bi se zgodila prihodnje leto. Šlo bo za proizvodno različico koncepta vision iV, ki je bil predstavljen na avtomobilskem salonu v Ženevi marca letos. Izdelovali ga bodo na modularni EV-platformi MEB skupine VW.
Škoda naj bi predstavila še dve elektrificirani vozili, ki pa po pisanju Suddeutsche Zeitung še čakata na zeleno luč uprave.
Iz te zgodbe bosta Škoda in Seat izstopila kot poraženca, pridobili bodo pa ostali... predvsem Kia in Hyundai, ki se …
Škoda je že tako ali tako predraga, glede na to da vgrajujejo mlinčke v najcenejše modele in kar konkretno šparajo …
Moram priznati malo sem uč metal na Škodo. Škoda ne bom je imel bom ostal pri Seatu.