“Daj mi prosim pokaži ta prtljažnik, o katerem vsi govorijo,” me je prosil znanec, sicer zaprisežen “bavarec”. Električna vrata so se dvignila in … “Uuu”. Da, pogled, na 660 litrov prostora, pripravljenega, da sprejme vse od male nakupovalne vrečke do kolesa, ne pusti hladnega.
Plop, plop … in trenutek po sproženih vzvodih v prtljažniku že padeta obe naslonjali, prostora pa je sedaj že 1.950 litrov! Še zadnji trik - zlaganje naslonjala prednjega sopotnika, pa je na voljo kar 3,3 metra tovorne dolžine! Za morda suhoparnimi številkami mer se skriva velika uporabnost. Da niti posebej ne omenjam roloja, ki je z dvostopenjskim delovanjem odmika zgled, kako se stvari streže.
Je pa superb odličen v prevozu štirih odraslih potnikov, ki imajo med doplačili na voljo marsikateri poslovni dodatek, denimo držalo za tablico, 230-voltno vtičnico, ogrevanje na daljavo … Seveda so prisotni tudi tisti, zdaj že znameniti Škodini dodatki, kot so zložljivi dežniki v vratih, strgalce za led ali pravcati koš za smeti.
Sedaj resnično prva češka violina
Superb je v prejšnji generaciji vizuelno zaostajal za manjšo octavio, sedaj so stvari obrnjene obratno. Še vedno je zaprisežen zagovornik čistih linij, a je z zelo všečno zašiljenimi lučmi, bočnimi linijami in lepo zaključenim zadkom z vodoravno umeščenimi svetili pridobil ogromno karakterja.
V tako velikem avtu bi pričakoval kakšno uporabno odlagalno mesto več, še posebej za kakšno A4 mapo ali večjo plastenko.
Lahko športno nizka, a najprej potovalna
Superb na cesti je predvsem potovalnik. Presenetilo me je, da lahko voznik s pritiskanjem izbirnika nastavitev motorja in doplačljivo nastavljivega podvozja znatno vpliva na odzivnost avta.
V športnem režimu se avto zelo nizko spusti k tlom, a po drugi superb ne želi biti preveč očiten divjak.
Tako kot pri prejšnji generaciji pri udarnih jamah namreč karoserijo pretirano strese, tudi v ovinkih od dolgega medosja ne gre pričakovati nemogočega, nos pa najprej pričenja opozarjati na preambiciozne želje voznika. Volan je sicer informativen in primerno direkten. Najboljše se superb odreže na avtocesti, tam udobno pobiranje dolgih neravnin pride najbolje do izraza.
Superb je pri pametnih sistemih napravil nekaj velikih korakov naprej, časi, ko so Škodo pri nemškem koncernu kar malce načrtno tiščali navzdol, so mimo. Superb ima tako veliko tistega, kar ponuja bolj čislani passat. Sistem samodejnega zaviranja je samoumeven, pozitivno me je presenetil radarski tempomat, ki ne deluje le gladko in umirjeno, temveč tudi preudarno, saj denimo na avtocesti ne bo nikoli prehiteval po desnem pasu kolone vozil na levem pasu.
Motor:1.968 ccm, 110 kW (150 KM), 340 Nm od 1.750 vrt./min
Poraba na testu:6,4 l/100 km, 118 g CO2/km
Zmogljivosti:216 km/h, 9 sek 0-100 km/h
Cena:33.569 € (osnovni)/39.371 € (testni)
AvtoTest
Superb je avto, ki se zlahka znajde v floti zahtevnih strank, saj odvisno od paketa opreme nudi veliko in še več udobja. Pri opremi style, kot jo je imel testnik, sta tako vključena radarski tempomat in triobmočna klima, vrhnja oprema L&K pa denimo vključuje tudi ventilacijo sedežev, dinamično podvozje, WLAN, parkirnega asistenta in podobno. Superb je torej lahko z eno nogo odslej v zelju premium tekmecev. Vse pohvale kakovosti sprejema in zvoka infotainment naprave.
Kombinacija 110-kilovatnega dizla in DSG menjalnika iz testnega avta je dobro preizkušena “španovija”, ki zagotavlja veliko udobja in po potrebi tudi dovoljšno mero dinamike. Povrh vsega se avto hitro zadovolji svoje potrebe pri okoli šestih litrih goriva. Prav gotovo najbolj vsestranski nakup med pogonskimi kombinacijami.
Superb je le še začinil dilemo, ali se splača kupiti audija A4, če imamo tako dobrega cenejšega VW passata. Ampak, ali se sedaj še splača kupiti passata, če imamo tako dobrega superba? Dejstvo je, da superb ponuja veliko večino tistega, kar passat, je pa slednji boljši v dinamični vožnji. Še veliko težje delo z argumenti pa imajo ostali predstavniki D razreda karavanov, kot so opel insignia, peugeot 508 SW, ford mondeo, mazda6 in še kateri. Morda bo za koga minus to, kar je za drugega plus - velikost superba.
Kaj mi je najbolj všeč pri superbu? Da se po velikosti in uporabnosti lahko kosa s takšnimi kalibri, kot so audi A6 ali BMW serije 5, pa tudi glede naprednosti ni mogoče nič konkretnega očitati. A je veliko cenejš. Cena za karavanskega superba se prične pri dobrih 23 tisočakih, z opremo style in kombinacijo pogona pa je pri še vedno smiselnih 33.500 evrih. V testnem avtu je bilo vgrajeno še kar nekaj tehnologije, zato je cena narasla na dobrih 39 tisočakov. Tudi Dekrina statistika pa ji napoveduje trdoživost in ohranjanje cene.
Sam niste povedal najvažnejše -ceno dizla !