Škoda, ki je zapeljala razred višje

Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia Foto: Anže Petkovšek Fabia
Ko se odloča za nakup nove škode, se večina voznikov najprej ozre po privlačnih križancih, še bolj pa po kombilimuzinski ali kombijevski octavii, vendar ikona češke znamke ostaja škoda fabia, avtomobil torej, ki je lani prestopil že v četrto generacijo.
Oglej si celoten članek

Kako pomemben model je fabia za škodo, pove že dejstvo, da so jih od predstavitve prve generacije leta 1999 prodali že več kot 4,5 milijona. In to zgolj fabij, saj lahko majhni škodi v tem segmentu sledimo vsaj še do njene neposredne predhodnice, leta 1993 predstavljene felicie, in njenega predhodnika favorita. Morda pa lahko sem prištejemo tudi škode z motorjem v zadku ali celo njihove predhodnike, saj so Škodin ključni segment, kljub občasnim izletom med velike limuzine, vedno predstavljali majhni cenovno dostopni avtomobili.

Vozili smo Vozili smo najbolj pričakovano škodo ta hip

Foto: Anže Petkovšek Fabia

Lahko bi torej rekli, da je nova fabia dedinja zelo uspešne in že kar stoletne zgodbe, zato tudi z novo generacijo, ali pa predvsem z njo, vstopa v velike čevlje svojih predhodnic. In pri tem so ji v Mladi Boleslavi s svojimi poslovnimi odločitvami malce olajšali delo, saj ji je del bremena, predvsem ko gre za družinsko uporabo, še bolj kot pred tem rapid, vzela scala. Fabia zato ni več toliko majhen družinski avtomobil, saj je to lahko scala, ampak je predvsem majhen mestni avtomobil. Ki pa je povsem uporaben tudi za daljše poti, vsaj ko gre za potnika na prednjih sedežih in njuno prtljago.

PRIMA TEST PRIMA test 13 mestnih avtomobilov: Najboljši pri nas je ...

Kot nekdaj golf

Težko bi namreč rekli, da je fabia zares majhen avtomobil. Prej nasprotno. Z novo generacijo je končno dobila sodobno modularno platformo MQB, ki sta jo že pred medgeneracijsko prenovo imela volkswagen polo in seat ibiza. Že pri njiju smo ugotavljali, da bi ju tako velika lahko uvrstili ob bok volkswagni golfu izpred le nekaj generacij. In fabia je še malo večja od obeh sorodnikov, saj so ji češki inženirji predvsem v dolžino malce raztegnili platformo. Morda ne toliko, kot za scalo, vendar, kot smo ugotavljali tudi na spomladanskem Prima testu, je zato na zadnji klopi denimo med najprostornejšimi avtomobili v segmentu. Toliko o subjektivnih vtisih o velikosti torej.

Foto: Anže Petkovšek Fabia

Vsekakor pa je razredno velik tudi prtljažnik, ki je s prostornino 380 v primerjavi s prejšnjo fabijo večji za celih 50 litrov, za 25 litrov pa je večji tudi od ibizinega in za 29 litrov od polovega prtljažnika. Poleg tega se ga lahko tudi precej dobro izkoristi, saj so ga, kot je za Škodo značilno, opremili z vrsto pritrditvenih kljukic, košarico, dvojnim dnom in celo »visečo mrežo« za spravilo lažjih predmetov nad težje. Po drugi strani pa se fabijina notranjost konstrukcijsko ni oddaljila od iz konvencionalne razredne šole, saj se prtljažnik poveča s klasičnim tretjinskim zlaganjem zadnje klopi, vključno s stopničko, ki ostane za klopjo. Če seveda ne uporabite dvojnega dna.

Avto Več (avta) ne potrebuješ

Mimogrede: tudi sicer je fabia, ko gre za praktične domislice, prava škoda. V voznikovih vratih z lično in zelo domiselno oblikovanim notranjim držalom tako najdete pričakovano vdolbino za dežnik, ob odprtini za nalivanje goriva je strgalo za led, na hrbtiščih prednjih sedežev pa so posebni žepki za mobilni telefon ali igračo. Pri Škodi pravijo, da naj bi bilo različnih praktičnih posebnosti kar 43, 16 različnih vdolbin za odlaganje predmetov pa skupno meri več kot 100 litrov. Sam vsekakor nisem odkril vseh, lahko pa rečem, da prostora za malenkosti res ne zmanjka kar tako.

Foto: Anže Petkovšek Fabia

Vtis kakovosti

Po prostornosti fabijo v Škodini ponudbi morda prekaša scala, nikakor pa je ne prekaša, ko gre za občutke kakovosti. Fabija ni premijski avtomobil in to nikakor ne poskuša biti, je pa po občutkih v kabini temu precej blizu. Med drugim so poleg tistih spredaj šobe klimatske naprave na voljo tudi zadaj, konturirana zadnja klop pa potnikoma zagotovi dovolj udobja in oprijema za telesi tudi med večjimi bočnimi pospeški. Poudarjeno dvema, saj je  sredinski del klop precej neudoben in primeren le za kratke vožnje.

Izmerili smo Kateri mestni avto je najbolj uporaben?

Zelo oprijemljiva in skoraj že športna sta bila v testni fabii tudi prednja sedeža, precej dinamična pa je tudi sama zasnova prednjega dela kabine. Elementi so sicer pretežno iz trde plastike, vendar za prijetno popestritev denimo poskrbi v mehko usnje (ali tkanino) oblečen del, kjer se ga bomo najverjetneje dotikali, saj je takšen tudi tam, kjer se rada nasloni roka, ko upravlja zaslon infozabavnega sistema.

Foto: Anže Petkovšek Fabia

Pridih premijskega omogoča tudi trikraki mltifunkcijski  volanski obroč (serijski je dvokraki), ki je imel v testnem avtomobilu vrh tega še perforirano površino, prav tako pa tudi bleščeče plastično ohišje digitalnih merilnikov, ki z reliefnim napisom fabia ob straneh gotovo ne pusti dvoma, v kateri avtomobil sedate. Zaslon digitalnih merilnikov, ti so na voljo za doplačilo, sicer so analogni, je sicer dovolj svetel in pregleden, izbira prikazov pa takšna, da vam gotovo ne bo dolgčas. Sredinski na dotik občutljivi zaslon in sam infozabavni sistem sicer ne prinašata nič takšnega, česar v avtomobilih češke znamke še nismo videli, vendar je tega, kar nam je omogočeno veliko, preverjeno učinkovito pa je tudi samo upravljanje.

PREVERILI SMO Toliko nas ta hip stane majhen mestni avtomobil

Ob tem lahko izpostavimo pozitivno dejstvo, da je osnovno upravljanje klime zaupano posebni konzoli s klasičnimi stikali. V nasprotju z ostalimi novimi pšredstavniki Volkswagnove skupine pa je presenetljivo tudoi riočica za reguliranje delovanja sedemstopenjskega menjalnika DSG ostalo zaupano pravi ročici in ne le majhnemu stikalu.

Foto: Anže Petkovšek Fabia

Soliden pogon

Menjalnik DSG je sicer v testnem avtomobilu sodeloval z najmočnejšim 110-'konjskim' turbobencinskim trivaljnikom, ki se je izkazal za povsem solidno in zadostno motorno izbiro. Motor je dovolj živahen in omogoča tudi občasne izlete v dinamiko, najraje pa deluje v bolj umirjenem načinu, ko mu dobro služi tudi menjalnik.  Ob priganjanju in poskusu dinamične vožnje se namreč ta rad »zatakne« v spodnji prestavi in požene motor skoraj preveč v visoke vrtljaje.

Prvi test Prvi test: Ni rapid in ni octavia

Če vozite dovolj zmerno, je sodelovanje povsem zgledno in tudi v mestu se vam ne bo zgodilo, da s kombinacijo tega motorja in menjalnika ne bi bili zadovoljni. Tudi zato, ker se v tem primeru tudi poraba goriva izkaže za povsem znosno. Zanimivo je sicer, da pri Škodi motorju (kar velja za vse različice) niso namenili nobenih pomočnikov v obliki blagega hibrida ali česa podobnega, ampak so se potrudili in dovolj nizko porabo goriva in izpuste zagotovili zgolj z optimiziranjem aerodinamike, ki je privedla do odličnega količnika zračnega upora 0,28.

Foto: Anže Petkovšek Fabia

Bolj zadržani naravi tega pogonskega sklopa in fabije četrte generacije nasploh, saj športne različice RS denimo ne bo imela, sledijo tudi nastavitve podvozja. To je namreč v vseh voznih režimih nastavljeno presenetljivo mehko. Skozi ovinke zato gre nekoliko obotavljivo, a precej pričakovano za avtomobil z McPhersonovimi vzmetnimi nogami spredaj in poltogo premo zadaj, zato pa se oddolži s precej udobnim blaženjem neravnin in udobno vožnjo nasploh. V tem pogledu fabia gotovo ostaja »prava fabia«.

Avto Nič več v senci golfa

Prava fabia ostaja tudi, ko gre za ceno. Za dobro opremljeni testni avtomobil s 110-'konjskim' trivaljnikom in menjalnikom DSG je bila namreč zapisana cena 24.128, kar ni malo, je pa gotovo ugodno. Če vam ni do obilice opreme in lahko živite s šibkejšo motorno izbiro in ročnim menjalnikom, pa je škoda fabia na voljo že za malce manj kot 14.000 evrov, kar pa je gotovo dovolj ugodno, da je nakup vreden razmisleka.

Foto: Anže Petkovšek Fabia

Škoda fabia style 1.0 TSI DSG 81kW/110 KM

Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm

Največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrtljajih

Največji navor: 200 Nm pri 2.000-3.000 vrtljajih

Zmogljivosti: 205 km/h, 9.9 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.108 x 1.780 x 1.459, medosna razdalja 2.564

Prtljažnik (v litrih): 380-1.190

Poraba: 5,5-6,1 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 124-183 g/km

Cena v evrih: 24.128

Čehinja Octavia je takšna, kot se od nje pričakuje

Foto: Anže Petkovšek Fabia

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 10:14 16. Maj 2022.

    Vse lepo in prav, samo predraga je vsaj za ene 3 cegle!!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.