Natakanje napačnega goriva v posodo se nam mogoče zdi zelo huda napaka, vendar pa se vse skupaj dejansko lahko izteče brez hujših posledic, če se le napake pravočasno zavemo in se tudi ustrezno odzovemo.
V tem primeru bomo sicer imeli nekaj sitnosti in izgubili nekaj časa, znatni pa so lahko tudi dodatni stroški odstranjevanja napačnega goriva iz posode in gorivnih vodov, vendar pa do resne škode lahko pride le, če se z napačnim gorivom odpeljete. Če imate smolo, bo šele v tem primeru lahko prišlo do dragih poškodb motorja.
Bencin v dizelskem avtomobilu
Dokler ne obrnete ključa ali pritisnete zagonskega gumba, vam ni treba biti posebno v skrbeh, saj bo potrebno le praznjenje posode za gorivo. A težave lahko povzročite že, če vzpostavite kontakt in motorja dejansko niti ne zaženete. Ob kontaktu namreč začne delovati črpalka za gorivo, ki zagotavlja zadostni tlak v sistemu vbrizgavanja goriva. Če je v posodi namesto dizla bencin, v sistem potegne tudi tega, kar pomeni, da bo potrebno tudi praznjenje in čiščenje vsega gorivnega sistema.
In če vžgete motor, je lahko težav še več. Sodobni dizelski motorji so namreč opremljeni s tehnološkimi rešitvami, ki skrbijo za njihovo gospodarnost in majhne izpuste škodljivih snovi, kar pomeni tudi drage visokotlačne črpalke in injektorje goriva z zelo majhnimi tolerancami. Črpalke za gorivo dizel tudi maže. Ker bencin nima enakih mazalnih sposobnosti kot dizel, začne črpalka delovati brez mazanja, in poveča se trenje med notranjimi komponentami, pri katerem nastanejo tudi mikroskopski kovinski opilki, ki lahko zamašijo mikroskopsko majhne luknjice injektorjev in jih pokvarijo. Bencin s svojimi korozivnimi lastnostmi lahko uniči tudi tesnila.
Dizel v bencinskem avtomobilu
Manj nevarno, a kljub temu zelo neprijetno je, če v bencinski avtomobil natočite dizelsko gorivo. Po zagonu motorja bo namreč dizel hitro zapacal svečke in sistem za dovod goriva, kar bo vodilo do nepravilnega vžiga grivne zmesi, če se bo ta sploh vžgala. Motor bo proizvajal veliko dima, se kmalu ugasnil ali pa sploh ne bo vžgal. V tem primeru seveda ne pomaga nič drugega kot čiščenje celotnega sistema.
Mehanik leta 2019 Žan Umek, ki se v družinski servisni delavnici srečuje tudi s takšnimi primeri, pravi, da v primeru, ko v posodo našega avtomobila nalijemo napačno gorivo in se tega zavedamo, takoj pokličemo asistenco. Če se odpeljemo, lahko namreč sledijo draga popravila na sistemu.
Na srečo je tega vedno manj, pravi in doda, da ljudje največkrat natočijo bencin v posodo za dizelsko gorivo, saj ima ročka za točenje bencina na črpalki manjši premer. Ročka za točenje dizelskega goriva je namreč debelejša in ne gre zlahka v odprtino za bencin.
Kaj pravijo naftarji?
Pri Petrolu opažajo, da se zamenjave goriva v zadnjih letih dogajajo pogosteje kot nekoč. To pripisujejo dejstvu, da danes vozniki pogosteje menjamo avtomobile, ki jih vozimo. To se nam lahko dogaja v domačem voznem parku, saj imajo danes gospodinjstva po več vozil, še pogosteje pa se to dogaja med uporabo službenih vozil. Ta so lahko drugačnega tipa, kot je vozilo, ki ga imamo sami doma, in tudi službeni vozni parki so lahko mešani. Domnevajo, da bo uporaba »car sharing« vozil bo v prihodnosti to raznovrstnost še povečevala, z njo pa tudi nevarnost točenja napačnega goriva.
v tovrstnih primerih voznikom sicer lahko le svetujejo in jim pomagajo pri iskanju poti do servisne delavnice. V primeru napačnega točenja namreč kupcem vedno svetujejo izpraznitev posode in sistema oskrbe z gorivom ter zamenjavo goriva v celoti. Kakršnokoli nadaljnjo vožnjo s tako mešanico odsvetujejo, saj lahko privede tudi do resnejših poško
Pri OMV-ju pravijo, da se kljub temu, da so točilne ročke na bencinskih servisih jasno označene, občasno zgodi, da stranke v svoje vozilo natočijo napačno gorivo. Tovrstna napaka se lahko pripeti vsakomur, v večini primerov pa je vzrok za pomoto nezbranost in ne nevednost. Takšni primeri so sicer bolj pogosti v vrhuncih turistične sezone in na servisih, kjer je pretočnost gostov večja.
Njihovi bencinski servisi in zaposleni so opremljeni z informacijami o najbližjem strokovnjaku, ki lahko ustrezno odpravi napako. Voznike pozivajo, naj ob plačilu vedno preverijo izstavljeni račun, saj lahko tako najhitreje ugotovijo, če so natočili napačno gorivo. Če pa to ugotovijo v času, ko so že na poti, svetujejo, da čim hitreje ustavijo in pokličejo asistenco ali bližjega strokovnjaka, ki lahko odpravi napako.
Tudi pri MOL-u ugotavljajo, da se občasno zgodi, da stranka natoči napačno gorivo, vendar takšne primere v celotni mreži zaznajo le nekajkrat na leto. V teh primerih na njihovih prodajnih mestih kupcem pomagajo pri organizaciji vlečne službe. Je pa seveda tudi po njihovem mnenju v tem primeru potrebno avtomobil odpeljati na servis in opraviti čiščenje sistema.
Goriva ne črpajo na kraju samem
Izkušnje s pomočjo strankam po točenju napačnega goriva imajo tudi pri AMZS, kjer mesečno opravijo okoli dvajset intervencij črpanja napačnega goriva iz posod. Opažajo, da se pogosteje zgodi, da voznik v dizelsko vozilo nalije bencin kot pa obratno. Največkrat se torej pri intervencijah srečamo z bencinom v vozilih na dizelski pogon, kar predstavlja tudi večje tveganje za raznovrstne tehnične okvare.
Dizel v dovodu goriva namreč deluje kot mazivo, še posebej v črpalki. Če je v posodi za gorivo med nafto pomešan bencin, imamo nasprotni učinek in mešanica deluje kot topilo. Večja kot je količina prečrpane mešanice skozi sistem, več škode bo povzročene. Najbolj pogosto opažene so okvare visokotlačne črpalke, dovajalne črpalke, injektorjev, v skrajnih primerih pa tudi celotnega motorja. Pri tem je treba izpostaviti, da so novejša vozila bolj dovzetna za tovrstne okvare.
Voznikom svetujejo, da potem, ko so opazili pomoto, nikakor ne zaženejo motorja, temveč takoj pokličejo njihovo asistenco. Če pa so vozilo že zagnali, jih bodo na napačno gorivo opozarjali zmanjšana moč motorja, neenakomeren tek, »cukanje« in neobičajen bel dim iz izpušnega sistema. V takih primerih naj čim prej varno ustavijo, avtomobila ne zaganjajo več in pokličejo pomoč.
Pri AMZS dodajajo, da črpanje napačnega goriva redko opravijo na licu mesta, saj je popolna izpraznitev posode za gorivo v veliko primerih ne samo zahteven, temveč z vidika požarne varnosti tudi nevaren postopek. Črpanje goriva zato najpogosteje opravijo v servisnih delavnicah, kjer posodo izpraznijo in splahnejo, očistijo pa tudi celotni sistem dovoda goriva, zamenjajo filter goriva in sistem tudi prezračijo.
človek razume da zamenjaš sol z sladkorjem, da pa menjaš dizel z bencinom.. halo ??? ja seveda je treba pisat …
Natankal par litrov bencina v dizel, vžgal avto za prevoz na vleko. Izčrpali preostalo gorivo. Res, da je bilo še …
na BEV še nisem tankal napačnega štroma, v 200.000 km v 4 letih tudi še nisem bil blizu, da bi …