"Na odsekih z rumenimi pasovi se je potovalna hitrost povišala, s tem pa so se potovalni časi na linijah skrajšali od tri do pet minut," o učinku postavitve rumenih pasov na nekaterih ljubljanskih vpadnicah pravijo pri Mestni občini Ljubljana. "Točen prihod na cilj je še zanesljivejši, odziv naših potnikov na uvedbo rumenih pasov je zelo pozitiven."
Štiri leta od prve spremembe
Rumene pasove, ki so namenjeni mestnemu avtobusnemu prometu (LPP) in taksi prevoznikom, je Ljubljana na Celovški in Dunajski cesti uvedla jeseni 2013. Jim bodo sledile tudi druge vpadnice?
"Zaenkrat ne," pravijo pri Oddelku za gospodarske dejavnosti na MOL. "Razmišljali smo o uvedbi rumenih pasov na vseh mestnih vpadnicah, vendar je to odvisna od več dejavnikov, na primer od števila avtobusnih linij, ki vozijo po izbranem območju, in števila potnikov, ki jih uporabljajo."
Dodajajo, da je potrebno upoštevati tudi povezanost z obstoječimi in načrtovanimi P+R na obrobju, gostoto prometa - števila drugih vozil oziroma udeležencev v prometu, možnosti preusmeritev drugih vozil in prostorskih omejitev.
Večja gneča po zaprtju pasu na Vodnikovi?
Na vprašanje, kako se je povečala gneča na levem pasu, po uvedbi rumenih pasov ter na Celovški dodatno po preureditvi Tržne ulice in dela Vodnikove v enosmerno, odgovarjajo, da so se za novo prometno ureditev na Vodnikovi odločili zaradi izboljšanja pogojev za pešce in kolesarje.
"To je naša prioriteta, saj smo zavezani trajnostni mobilnosti, hkrati pa smo rešili tudi parkirno stisko tamkajšnjih stanovalcev," pravijo pri MOL. "Pričakujemo, da se bodo dnevni migranti, ki uporabljajo avtomobile, s Celovške ceste preselili na obvoznico in do svojih ciljev prihajali po drugih vstopnih cestah, z izgradnjo P+R Stanežiče pa pričakujemo tudi manjše število avtomobilov."
A če širitve rumenih pasov trenutno ne bo, jih skoraj z gotovostjo lahko pričakujemo v prihodnosti. Arhitektom in urbanist ter ljubljanski podžupan Janez Koželj je v intervjuju za Žurnal24 aprila letos zavrnil možnost postavitve tramvajev ali dragih rešitev, kot je podzemna železnica. Prihodnost prometne ureditve v Ljubljani vidi med drugim v električnih avtobusih, ki bi vozili po rumenih pasovih.
Podpišem ! Pri nas nekdo namerno zavira vse kar je v povezavi s prometom. Slovenija je vlak brez voznega reda …
Ruska posla ! Smo 50 let za leseno žlico. Najmanj kar je, bi morali uvesti tramvaj. Rumeni pas ukinit, narediti …