Širitev rumenih pasov. Da ali ne?

Foto: Anže Petkovšek Za vožnjo po rumenem pasu vas lahko oglobijo z 160 evri.
Foto: Anže Petkovšek Za vožnjo po rumenem pasu vas lahko oglobijo z 160 evri.
Zaradi rumenih pasov se je potovalni čas LPP skrajšal za tri do pet minut.
Oglej si celoten članek

"Na odsekih z rumenimi pasovi se je potovalna hitrost povišala, s tem pa so se potovalni časi na linijah skrajšali od tri do pet minut," o učinku postavitve rumenih pasov na nekaterih ljubljanskih vpadnicah pravijo pri Mestni občini Ljubljana. "Točen prihod na cilj je še zanesljivejši, odziv naših potnikov na uvedbo rumenih pasov je zelo pozitiven."

Štiri leta od prve spremembe

Rumene pasove, ki so namenjeni mestnemu avtobusnemu prometu (LPP) in taksi prevoznikom, je Ljubljana na Celovški in Dunajski cesti uvedla jeseni 2013. Jim bodo sledile tudi druge vpadnice?

"Zaenkrat ne," pravijo pri Oddelku za gospodarske dejavnosti na MOL. "Razmišljali smo o uvedbi rumenih pasov na vseh mestnih vpadnicah, vendar je to odvisna od več dejavnikov, na primer od števila avtobusnih linij, ki vozijo po izbranem območju, in števila potnikov, ki jih uporabljajo."

Avto Namesto denarnega nadomestila bi morali dobiti mesečno vozovnico za vlak ali avtobus

Dodajajo, da je potrebno upoštevati tudi povezanost z obstoječimi in načrtovanimi P+R na obrobju, gostoto prometa - števila drugih vozil oziroma udeležencev v prometu, možnosti preusmeritev drugih vozil in prostorskih omejitev.

Večja gneča po zaprtju pasu na Vodnikovi?

Na vprašanje, kako se je povečala gneča na levem pasu, po uvedbi rumenih pasov ter na Celovški dodatno po preureditvi Tržne ulice in dela Vodnikove v enosmerno, odgovarjajo, da so se za novo prometno ureditev na Vodnikovi odločili zaradi izboljšanja pogojev za pešce in kolesarje. 

Foto: Anže Petkovšek slovenija 24.09.13, avtobus, vozni pas rezerviran za avtobuse in taksije, vozni

"To je naša prioriteta, saj smo zavezani trajnostni mobilnosti, hkrati pa smo rešili tudi parkirno stisko tamkajšnjih stanovalcev," pravijo pri MOL. "Pričakujemo, da se bodo dnevni migranti, ki uporabljajo avtomobile, s Celovške ceste preselili na obvoznico in do svojih ciljev prihajali po drugih vstopnih cestah, z izgradnjo P+R Stanežiče pa pričakujemo tudi manjše število avtomobilov."

rumeni pasovi Kako točni so ljubljanski avtobusi?

A če širitve rumenih pasov trenutno ne bo, jih skoraj z gotovostjo lahko pričakujemo v prihodnosti. Arhitektom in urbanist ter ljubljanski podžupan Janez Koželj je v intervjuju za Žurnal24 aprila letos zavrnil možnost postavitve tramvajev ali dragih rešitev, kot je podzemna železnica. Prihodnost prometne ureditve v Ljubljani vidi med drugim v električnih avtobusih, ki bi vozili po rumenih pasovih. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 15:11 19. November 2017.

    Podpišem ! Pri nas nekdo namerno zavira vse kar je v povezavi s prometom. Slovenija je vlak brez voznega reda …

  • 08:48 19. November 2017.

    Ruska posla ! Smo 50 let za leseno žlico. Najmanj kar je, bi morali uvesti tramvaj. Rumeni pas ukinit, narediti …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.