BMW X3 je zgodba o uspehu. Že pogled na ceste, da vedeti, da je to zelo priljubljeno vozilo tudi pri nas. Leta 2003 so bili Bavarci med prvimi, ki so orali ledino na področju kompaktnih premijskih suvov, ki morajo biti predvsem zmogljivi in dobro opremljeni, kar se ne nazadnje odraža tudi na ceni. Pri BMW imajo torej že več kot 15 let izkušenj z X3 in to se vsekakor pozna tudi pri najnovejši generaciji, ki je na trgu že dve leti.
Prepričala nas je predvsem uporabnost vozila, glede voznih lastnosti nismo imeli niti pomislekov, pa čeprav je tokratno tesno vozilo nosilo oznako 20d. Najtežja stvar pri odločitvi za X3 je, kateri motor in kakšno opremo izbrati. Smo izbrali narobe, če se odločimo za vstopnega dizla? Test.
Šibkejši motor ni slabost
Razlike med novo in staro generacijo so dovolj velike, da zadrege na cesti ne bo. X3 je precej večji od predhodnika, na zunaj spominja na X5, kar pomeni, da je zasnovan bolj drzno – z ostrejšimi robovi in »hudobnejšim pogledom (beri ožjimi in izrazitejšimi žarometi) v kabini pa ima skoraj vse, kar pripomorejo tudi dražji BMW suvi, če odštejemo novo limuzinsko in karavansko petico ter X7, ki že predstavljajo naslednji tehnološki nivo podjetja. To še najhitreje opazite po izgledu ročice samodejnega menjalnika, ki je dolga, gladka in večja od najnovejše, ki prinaša ostre robove.
20d (140 kW oziroma 190 KM), je racionalna izbira, če lahko o besedi racionalno pri nakupu premijskega SUV vozila sploh govorimo. Gre za dvolitrski štirivaljni turbodizelski motor, kombiniran s preizkušenim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Kombinacija, ki jo najpogosteje poznamo pri BMW limuzinah in karavanih, a tudi kljub večji masi suvu čisto dobro pristaja. 140 kilovatov moči (190 KM) tako veliko vozilo z mesta do stotice premakne v osmih sekundah, po drugi strani pa je povsem ekonomičen avto, saj smo kljub normalni uporabi vozila porabo brzdali pod mejo osmih litrov plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov.
Pozna se, da je večji kot je bil
Zunanjost smo obdelali, a večji poudarek bi namenili notranjemu udobju in vozni dinamiki, ki postaja vse pomembnejši dejavnik pri vozilih tega kova. Čeprav na podlagi preverjenega videza zunanjosti to vsem morda vseeno ni takoj očitno, pa gre resnično za povsem drugo vozilo v primerjavi s starim X3, saj je postavljen na novo platformo, ki si jo deli s serijo 7. Veliko poudarka je bilo na doseganju čim nižje mase in ugodni aerodinamiki, tudi zato za suva zelo dober količnik zračnega upora 0,29, kar se konec koncev pozna tako na udobju križarjenja na avtocesti kot omenjeni ugodni porabi goriva. Kljub temu se X3 pozna, da je postal »velik«, saj je manj okreten predvsem pri hitrem menjavanju ritma (med zaprtimi) ovinki, čeprav kombinacija dovolj zmogljivega štirivaljnika in odličnega samodejnega menjalnika, kar kliče po pritiskanju stopalke za plin – tudi krmilni mehanizem je dovolj natančen. Predvsem od podvozja smo pričakovali še več.
Všečen in uporaben
Kaj mi je še padlo v oči? Znotraj predvsem lepo zaključeni detajli, na primer logotip X3, vtisnjen na pokrivalo za predalček med sedežema, ali izklesane ročice vrat. Vse deluje tako lepo kot kakovostno, a vseeno ne bolje kot pri Mercedesu ali Audiju. Neugledne plastike je zelo malo, veliko več pa občutja, da je še posebej voznik obkrožen s kakovostnimi materiali. Po vsej kabini je veliko uporabnih predalov.
Potnikom v drugi ne bo neudobno na dolgih poteh, saj je prostora veliko, tudi vstopanje in izstopanje iz druge vrste je enostavno na račun bočnih vrat, ki se odpirajo zelo na široko, kar se pozna tudi pri enostavnem vstavljanju otroških sedežev na drugo sedežno klop. Sidrišča isofix so nameščena na obeh zunanjih sedežih, vmes je sedež z zložljivim sredinskim naslonom za roke in dvema držaloma za skodelice na sredini. Sedeži se zložijo v konfiguraciji 40/20/40 in jih je mogoče podreti s pomočjo stikala v prtljažniku ali potegom za ročico na samih sedežih. V drugi vrsti so tudi zračniki, skupaj z lastnim območjem hlajenja, kar pomeni, da lahko potniki nastavijo svojo lastno temperaturo neodvisno od potnikov v prvi vrsti.
Prtljažnik v kabini litrsko ni na ravni karavanov, a je s 550 litri družinsko uporaben. Ko se druga vrsta sedežev podre se poveča na 1600 litrov. Rezervne pnevmatike nima, tam, kjer je njen prostor, je dodaten prostor za shranjevanje drobnarij, ki jih želite skriti preprečiti radovedneži. Tirnice na obeh straneh prtljažnika omogočajo namestitev kovinskega delilnika, ki je uporaben pri prevozu predmetov, ki se med vožnjo premikajo po prtljažniku.
Za varnost in sproščenost skrbi cela plejada asistenčnih sistemov, s čimer je X3 eden najbolj tehnološko naprednih med tekmeci. Seznam je dolg. Testni X3 je imel "vesoljski" ključ z drsnikom, ki omogoča stalen nadzor nad vozilom, glasnost avtoradia smo uravnavali z vrtenjem prsta (geste), avtomobil po avtocesti vozi praktično sam, sam zavira, pospešuje in se drži voznega pasu, treba je le držati volan - in to počne vzorno, z malo odbijanja od črte do črte ... Vse to smo že večkrat opisali v testnih najnovejših vozil znamke BMW.
Okrogli gumb je še vedno zakon
Opazno večji je projekcijski (head-up) zaslon, ki v barvi podpira še več podatkov … na splošno BMW med vsemi premijskimi znamkami po mojem mnenju ponuja najbolj varen način iskanja in pregled nad številnimi podatki, ki jih ponuja avto – predvsem na račun izpopolnjenega vmesnika iDrive (okrogel gumb med sedežema za pomikanje med meniji multimedijskega sistema) in head-up zaslona, le digitalni merilniki so mi bolj všeč pri konkurenčnih Nemcih. Še vedno pa jim ne gre dobro prepoznavanje glasu. Slovenščina je tudi za avtomobilske programerje pretrd oreh.
Podatki o vozilu (BMW X3 xDrive20d M sport)
Motor: 2.993 cm3, turbo dizelski, štirivaljni
Moč: 140 kW (190 KM) od 4.000 do 4.400 vrt/min.
Navor: 400 Nm od 1.750 do 2.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.708 × 1.891 × 1.676, medosna razdalja 2.864
Prtljažnik (v litrih): 550-1.600
Poraba na testu: 7,6 litra/100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 213 km/h, 8,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 47.850 (osnovni)/ 51.316 (testni)/79.522 (testni z dodatno opremo)
PLUSI: Kakovostna in prostorna potniška kabina, motor, podvozje, poraba, številne (tudi uporabne) tehnologije.
MINUSI: Cena, agilnost med zavoji;
V tehničnih podatkih imate napako: Motor: 2.993 cm3, turbo dizelski, štirivaljni pravilno je Motor: 1.993 cm3, turbo dizelski, štirivaljni Vstopni …
dizel je zakon, poceni gorivo, vsaj tako nekateri mislijo, hud navor, hudi izpuhi, pa še fajn trese, še tolk bolš …
Res pametno, 40t eur za novega in nato še 50t eur v 10 letih za gorivo, stroške. Prava naložba