Po poročanju Automobilwoche je Volkswagen povsem ustavil izdelavo modelov passat in arteon z 2,0-litrskim TDI motorjem v različici moči 140 kW (190 KM), s prednjim pogonom in sedemstopenjskim DSG menjalnikom. Tako je po pisanju dobro obveščenega časnika ukazal osebno šef koncerna Herbert Diess, ki je položaj prevzel pred kratkim, prej pa je vodil znamko Volkswagen. Prav passat s tem motorjem je najbolj pogosta izbira kupcev po Evropi, še posebej velikih flotnih strank.
Težava je v napaki v programski opremi, ki nadzira delovanje SCR katalizatorskega sistema za prečiščevanje izpušnih plinov z adbluejem, so izvedeli pri Automobilwoche. Sedaj morajo pri Volkswagnu razviti posodobitev za programsko opremo svojega veliko-volumenskega motorja, česar pa jim pred septembrom letos ne bo uspelo. Zato do takrat ne sprejemajo naročil za tovrstne izvedenke motorjev. Še več, celo passati in arteoni, ki so bili že izdelani, a še niso bili predani kupcem, bodo ostali parkirani, je Automobilwoche citiral interni dokument.
Nejevoljo pri velikih flotnih kupcih bodo skušali pri Volkswagnu omiliti tako, da jim bodo ponudili enak motor s štirikolesnim pogonom za ceno dvokolesnega. Druga možnost bodo dodatni popusti, če se bodo kupci odločili za eno izmed bencinskih izpeljank.
Ali so zaradi programske napake prizadete tudi druge znamke ali modeli koncerna VW, v tem trenutku ni poročil.
Pri avtih FCA se nevarno zaskoči tempomat
Volkswagen ni edini, na katerega so se ta teden zgrnile nove težave. V ZDA je FCA opozoril kar 4,8 milijona uporabnikov vozil znamk Jeep, Chrysler in Dodge, naj nikar ne uporabljajo tempomata, saj zaradi možnosti napake v napeljavi lahko pride do tega, da tempomata ni mogoče izklopiti niti s pritiskanjem zavornega pedala niti prek stikala. Takšna situacija je seveda vse prej kot varna.
V enem identificiranem primeru je imel voznik veliko sreče, da je uspel z močnim zaviranjem "premagati" motor in vendarle ustaviti vozilo.
Za zdaj evropskih lastnikov FCA vozil še niso opozarjali na to napako.
dezurni@zurnal24.si
Ali vozilo s pogonom na vsa štiri kolesa nima iste SW napake pri čiščenju izpušnih plinov, ali pa so predpisi …