Sedli smo v najmočnejši BMW M vseh časov

Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM
BMW nam je v Bohinju pokazal svojo najnovejšo pridobitev z oznako M, križanca BMW XM, ki je ne le prvi hibridni pripadnik oddelka M, ampak tudi najmočnejši BMW M doslej.
Oglej si celoten članek

Poleg tega pa je tudi prvi popolnoma samostojni model M po BMW-ju M1, saj ni zasnovan na nobenem drugem BMW-jevem modelu, kot denimo BMW-ji M2, M3, M4, M5 in drugi. Enako je namreč veljalo tudi za BMW M1, s katerim je BMW avtomobilsko javnost presenetil leta 1978 in ni imel ekvivalenta v rednih BMW-jevih serijah.

Razkritje BMW presenetil s "super hibridom"

Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM

Utemeljena je tudi trditev, da gre za najmočnejši BMW oddelka M in tudi najmočnejši serijski BMW doslej, prav tako pa je tudi prvi hibridni pripadnik oddelka M Sport. Pod motornim pokrovom namreč deluje hibridni pogonski sklop, ki ga sestavljata 4,4-litrski biturbo motor V8 in elektromotor, ki je integriran neposredno v športni osemstopenjski menjalnik.

Prihodnost že danes Za volanom enega vrhuncev ta trenutek na svetu

S tem so si BMW-jevi inženirji olajšali nastavitev štirikolesnega pogona na način, da deluje s prioriteto zadnjega pogona, in tako omogoči vozniku »pravi M občutek v vožnji«, hkrati pa so z optimiziranjem prenosov zmanjšali tudi izgube energije. Kot da je bilo to potrebno, bi lahko rekli, saj pogonski sklop razpolaga s sistemsko močjo 480 kilovatov (oziroma 653 'konjev') in navorom 800 njutonmetrov. Pogonski sklop je sicer utemeljen na najnovejši že peti generaciji BMW-jeve električne pogonske tehnologije eDrive.

Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM

Obilo dinamike

V vsakem primeru je moči in navora povsem dovolj, da BMW-jev športni orjak v 4,3 sekunde doseže 100 kilometrov na uro in pospešuje do elektronsko omejenih 250 kilometrov na uro. Če pa se voznik odloči za dinamični paket, lahko pospešuje celo do 270 kilometrov na uro, torej mu do kontroverznega »kluba 300« zmanjka le še 30 kilometrov na uro. Tisti, ki jim to ni dovolj, pa lahko počakajo do jeseni, ko naj bi na ceste zapeljal BMW XM red label, ki bo razpolagal s sistemsko močjo 550 kilovatov in navorom natanko 1.000 njutonmetrov. Po zaslugi močnejšega bencinskega motorja bo do 100 kilometrov na uro potreboval le 3,9 sekunde.

Postal je velik Dinamični dizelski SUV, ki težko porabi več kot šest litrov

Ker gre torej za pravega in unikatnega predstavnika znamke M, je delovanje njegovih sistemov prilagojeno predvsem vozniku. Ta lahko zato uživa v dobrobitih množice asistenčnih sistemov, ki jih poznamo že iz BMW-ja iX, predvsem pa v dejstvu, da vsa ta elektronika XM-u kljub izdatnim zunanjim meram zagotavlja pravi M vozniški značaj.

Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM

Temu sicer pripomorejo tudi prilagodljivo vzmetenje M professional z elektronsko nadzorovanimi blažilniki, športni diferencial, štirikolesni sistem xDrive z že omenjenim poudarkom na zadnjem pogonu, integrirano prečno upravljanje dinamike, integriran zavorni sistem M sport z udobno ali športno nastavitvijo, ter krmiljenje zadnjih koles, ki velikanu zagotavlja enak rajdni krog, kot ga ima BMW X3.

Avto V Sloveniji lahko kupimo osveženi ameriški BMW

Največji M doslej?

Kako velik je BMW XM zares prepoznate šele, ko stojite zraven njega. Od daleč namreč ne deluje tako velikanski, kar so oblikovalci dosegli predvsem z »motilnimi« oblikovnimi potezami, ki so jih precej posneli po že omenjeni legendi BMW-ju M1. Velike ledvičke in dolgim pokrov motorja velikosti sicer ne zakrivajo, prav tako pa tudi ne 21-palčna serijska platišča iz lahke litine, ampak za malce motilnega elementa poskrbi predvsem izrazita vzdolžna bočna linija. Podoben učinek imajo na zadku tudi razpotegnjene zadnje luči v 3D tehniki.

Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM

BMW XM je osredotočen predvsem na voznika, kar kaže tudi z notranjostjo, ki se predvsem spredaj fokusira na voznika. To se odraža tudi v športnih sedežih voznika in sovoznika. Kokpit sicer močno sledi sodobnim BMW-jevim smernicam, ki jih je začrtal BMW iX, a na svojevrsten, morda še bolj razkošen način. To spoznate šele, ko sedete na razkošno zadnjo klop. Na njej vam med oblikovnimi poudarki v oči hitro pade predvsem zanimivo razčlenjena obloga strehe. A to je vse, kar lahko za zdaj povemo, saj bomo udobje in dinamične lastnosti BMW-ja XM zares spoznali šele med vožnjo.

Avto V Slovenijo je pripeljal razkošni potujoči kino

Lahko pa omenimo ceno. Za BMW XM bo treba na slovenskem trgu odšteti vsaj 174.300 evrov, več kot sto povprečnih slovenskih mesečnih neto plač torej. To gotovo ni malo denarja, zato ni presenetljivo, da BMW z njim cilja predvsem na »bogate« trge, pri nas pa jih bo končalo le nekaj »za vzorec«. 26 odstotkov avtomobilov naj bi namreč prodali v ZDA, sedem odstotkov v Nemčiji, osem odstotkov na Bližnjem vzhodu, 23 odstotkov na Kitajskem, sedem odstotkov pa v Južni Koreji.

Foto: Žiga Intihar/BMW BMW XM

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 08:36 5. April 2023.

    4.4L hmm če gledaš Evropski trg je to dosti, če pa pogledaš prek luže ZDA, ki je tudi omenjena destinacija …

  • 09:59 4. April 2023.

    Opevate avtomobile, ki so dosegljivi trem ljudem v državi in kot taki vseh ostalih ljudi sploh ne zanimajo. Kot bi …

  • 07:57 4. April 2023.

    Samo hvalisanje, koliko in kaj ste vozili. Za koga pa? Vsi avtomobili na trgu, v razponu cen 20000 € in …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.