Globlje, kot je primer Volkswagnovega goljufanja z emisijami pri dizelskih motorjih v sodnih mlinih, več detajlov prihaja na plano. Prihodnji petek čaka zastopnike Volkswagna na sodišču v Detroitu obsodba, potem ko so marca priznali krivdo v treh točkah obtožnice glede goljufanja.
Do danes pa sploh ni bilo znano, kdo je bil žvižgač, ki je razkril eno najbolj temnih poglavij v zgodovini avtomobilizma. Novinar New York Timesa Jack Ewig pa v svoji novi knjigi Faster, Higher, Farther: The Volkswagen Scandal razkril ime. To naj bi bil Stuart Johnson, vodja Volkswagnove pisarne za inženiring in okolje v Detroitu, čigar odgovornost je bila korespondenca z ameriškimi regulatorji.
Avtor je za Automotive News dejal, da dokumenti razkrivajo, kako slabo se je Johnson osebno počutil zaradi vsega, kar je vedel o Volkswagnovemu programu prekrivanja izpustov z namensko kodo v avtomobilskih računalnikih.
Na koncu je bil očitno prav on tisti, ki je tik pred znamenitim sestankom 19. avgusta 2015, ko so se srečali regulatorji in predstavniki ameriškega VW, povedal, da nemški gigant zavestno krši pravila glede emisij.
Na sledečem sestanku je VW tudi uradno priznal nezakonite prakse, uradno je javnost za to izvedela 18. septembra 2015.
ZDA sedaj na sodiščih sodno preganjajo šest vodilnih predstavnikov ameriške podružnice Volkswagna. V sodnih papirjih pa je "žvižgač" še vedno imenovan zgolj kot "Sodelujoča priča št. 1". Odvetnik domnevnega žvižgača Johnsona za Automotive News ni želel komentirati navedb iz knjige, prav tako ne Volkswagen.
dezurni@zurnal24.si