Za 2.500 evrov je mogoče z arono prestopiti v najbolj zaželen razred

Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona
Tehnološko našpičena in mladostna seat arona se namerava preriniti v središče izredno priljubljenega razreda malih križancev.
Oglej si celoten članek

Če smo še nekaj let nazaj govorili o tem, da ima Seat veliko težavo pri iskanju kupcev, so problemi španske znamke danes prav obratni - kupcev je toliko, da imajo težavo s proizvodnjo avtov. Nič čudnega, saj so uspeli zelo pomladiti in razširiti paleto vozil, hkrati pa ostajajo ena najbolj price-performance znamk znotraj Volkswagnovega imperija.

Tako v Evropi kot v Sloveniji nameravajo prodajni tempo še stopnjevati z modelom seat arona, ki spada med male križance, kot so renault captur, nissan juke, peugeot 2008, opel crossland X, citroën C3 aircross … Gneča je torej vse hujša, še bolj zaostreno pa bo s skorajšnjim prihodom VW T-roca. Prav ta podsegment avtov trenutno beleži najbolj pospešeno rast prodaje, tudi v Sloveniji.

Foto: Saša Despot Seat Arona

Kaj ima arona več od približno 2.500 evrov cenejše seat ibize? V prvi vrsti seveda obliko, saj je dvignjena postava nekaj, kar je danes pri kupcih tako zaželeno. To prinese konkreten 19-centimetrski odmik od tal in seveda višje sedenje, zaradi česar je pogled na cesto oziroma okolico lažji. Arona je dolga 4,14 metra. V primerjavi z večjo sestro ateco, ki se s konkurenti bije v večjem razredu križancev, je arona sicer po videzu zelo podobna, a tudi bolj mladostna. K temu pripomorejo številni detajli in možnost kontrastne zunanjosti s streho drugačne barve od karoserije. Serijski so strešni nosilci in veliki oznaki X na zadnjih bokih. Da ne bi kdo pomešal, da ne gre za križanca. No, 4x4 pogona arona ne premore, kratki previsi pa dovoljuje več svobode pri prečenju mestnih in podeželskih ovir.

Prostorna

Arona želi biti znotraj maksimalno izkoriščena in uporabna, z dovolj prostora za najmanj štiri odrasle potnike. Armaturna plošča je nenavadno prečiščena, pri najvišjih dveh stopnjah opreme X-perience in FR sredinski del že serijsko zapolnjuje 8-palčni zaslon multimedije. Že kmalu bo mogoče dokupiti tudi povsem digitalizirane in prilagodljive merilnike pred voznikom. Ker so poleg starejših parov mladi kupci ena od glavnih ciljnih skupin, je veliko poudarka na povezljivosti s pametnimi napravami in odlagališčem. Nadpovprečen je prtljažnik s kar 400 litri osnovnega prostora.

Foto: Saša Despot Seat Arona

Kot ena najbolj sodobnih je arona po spisku različnih (doplačljivih) asistenčnih sistemov - velja omeniti polne LED žaromete, radarski tempomat, opozorilnik na prečni promet, asistenta za parkiranje, novo funkcijo samodejnega zaviranja pri vzvratni vožnji, izbira profila vožnje … Da bo na daleč slišana, bo poskrbel Beats audio 300-vatni sistem.

Avto poganjajo motorji treh različnih prostornin in v šestih različicah. Ne glede na to, ali kupec vzame 1,0 TSI bencinski motor ali 1,6-litrski dizelski TDI, ima na voljo inačici moči 70 kW (95 KM) ali 85 kW (115 KM). Pri najbolj športni opremi FR je dodatna opcija 1,5-litrski TSI s 110 kW (150 KM), za Slovence ne najbolj aktualna pa je tudi tovarniška predelava na stisnjeni zemeljski plin CNG, ki iz 1,0-litrskega TSI motorja spravi 66 kW (90 KM). Aktualna bo konec letošnjega leta. Pri nekaterih motorjih je možnost dokupa dvosklopčnega menjalnika.

Foto: Saša Despot Seat Arona

Po pričakovanjih je vstopna oprema reference, ki že ima 5-palčni zaslon na dotik, AEB sistem samodejnega zaviranja s prepoznavo pešcev, asistenco za speljevanje, strešne letve .... Oprema style med drugim doda avtomatsko klimo, boljši infozabavni sistem, tempomat in alu-platišča. Kdor bi želel dati poudarek prestižnosti, lahko izbere opremo xcellence s še več asistenčnimi sistemi, omenjenim velikim zaslonom in nekaterimi oblikovnimi poudarki, vključno z obarvano streho vozila. Za poudarjanje športnosti pa je primernejša FR oprema s športnim volanom, izbiro profila vožnje in prav tako večjim zaslonom ter kontrastno streho. Nato sledi še dolg seznam dodatne opreme.

Cene se začnejo pri 14.990 evrih (1,0 TSI reference) in sežejo za osnovne pakete opreme in motorjev vse do 22.665 evrov. V primeru odločitve za financiranje pa na vse cene velja 1.000 evrov popusta. Standardno je štiriletno jamstvo z možnostjo dokupa še do dveh let.

Letos naj bi bilo na slovenskih cestah že 400 aron. V duhu časov bo med njimi po pričakovanjih le manjši del dizlov.

Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona Foto: Saša Despot Seat Arona andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.