Kot so sporočili iz Družbe za avtoceste RS (Dars), je skrb za uporabnice in uporabnike avtocest in hitrih cest njihova najpomembnejša naloga, ki jo opravljajo vestno in z največjo strokovnostjo. V Darsu se zavedajo, da se z večanjem prometa na avtocestah in hitrih cestah povečujejo možnosti za nastanek prometnih nesreč, ki povzročajo zastoje v prometu (gospodarska škoda), poškodbe ljudi in infrastrukture ter smrtne žrtve.
Uporabnikom avtocest in hitrih cest svetujejo, da ob zastoju na avtocesti dosledno upoštevajo pravila razvrščanja. S tem bodo pomagali poškodovanim in omogočili hitrejšo odpravo posledic nesreč ter zmanjšanje čakalnih dob zastojev. Ob tem znova poudarjajo, da je ob zastoju na avtocesti nujno potrebno intervencijskim vozilom zagotoviti reševalni pas. Med kolonama vozil na prehitevalnem in voznem pasu mora biti dovolj prostora za intervencijska vozila z modro ali rumeno lučjo (reševalci, gasilci, policija, izvajalec rednega vzdrževanja, inšpekcijske službe, vlečna služba in druge).
Vozila na voznem pasu se morajo razvrstiti na desno stran do robne črte, vozila na prehitevalnem pasu pa na skrajno levo stran do robne črte. S pravilno razvrstitvijo vozil, ki niso udeležena v prometni nesreči, omogočimo reševalnim vozilom hitrejši dostop do ponesrečencev in s tem povečamo možnost preživetja tudi do 40 odstotkov. Tudi posledice nesreč bodo hitreje odpravljene, prav tako zapore cest, še dodajajo z Darsa.
Se znate pravilno razvrstiti?
Posledice nesreč so lahko še hujše, če intervencijska vozila ne morejo do nesreče, zato pravilno razvrščanje ob zastoju na avtocesti lahko po navedbah Darsa reši življenje.
to razvrstitev vozil ob zastoju na avtocesti bi bilo dobro organizirati bolj pogosto propagando...tu in na TV!