Navdih za takšno povečanje dohodkov so našli pri podjetjih s področja informacijskih tehnologij a tudi pri avtomobilskem proizvajalcu Tesla Motors, ki denar od svojih kupcev na ta način izvablja že več let.
Časi, ko smo vso opremo, ki smo jo hoteli imeti, plačali ob nakupu novega avtomobila, so preteklost. Avtomobilski proizvajalci, ki se spopadajo z nizkimi operativnimi maržami, bi radi denar od lastnikov njihovih avtomobilov jemali tudi potem, ko bodo ti že njihove stranke. Do zdaj je bilo kaj takšnega mogoče le preko servisnih storitev in prodaje originalnih rezervnih delov, sicer pa so večino denarja od nas dobili tedaj ko smo se odločili stari avto zamenjati za novega. Vendar pa prihajajo časi, ko bomo morali denar nameniti tudi drugim stroškom.
Proizvajalcem avtomobilov je že nekaj časa všeč sistem podjetij, kakršna sta Apple ali Microsoft, ki stalno povezanost s svojimi kupci izkoriščajo za vzpostavljanje stalnega pritoka dohodkov. To storijo preko raznih storitev, aplikacij in softverskih nadgradenj. Apple na takšen način zasluži nekajkrat več denarja kot pa s prodajo samega hardvera.
Milijardni posel
In ko se avtomobili spreminjajo v informacijska središča na kolesih, ki so vse bolj povezana s spletom, je čedalje manj stvari napoti dodatnemu služenju denarja preko ponudbe nadgradenj in podobnih dobrobiti za sodobnega uporabnika avtomobila. Da avtomobilske proizvajalce takšna dejavnost zanima, je povsem razumljivo, saj Apple denimo razpolaga z operativno maržo 30 odstotkov, avtomobilska skupina Stellantis pa denimo le z 10 odstotkov. In Stellantisu gre v primerjavi z nekaterimi drugimi proizvajalci še precej dobro. Avtomobilski gigant sicer ocenjuje, da bi do leta 2030 trg s softverom v njegovih 14 znamkah lahko dosegel 225 milijard ameriških dolarjev.
Kako bo to videti? Ko boste kupili avtomobil, bo precej njegove opreme preprosto deaktivirane. Pri tem ne govorimo le o zapletenih navigacijskih napravah ali sistemih za avtomatizirano vožnjo, ampak denimo tudi o preprostih stvareh, kakršno je gretju sedežev. Nekaj takšnega namreč načrtuje BMW.
Efekt bumeranga?
Tesla Motors denimo svojim kupcem že zaračuna 10.000 dolarjev za razširitev funkciji njihovega autopilota, Audi posebej zaračuna matrično funkcijo led žarometov na e-tronu, Polestar za 1.100 dolarjev za 67 'konjev'poveča moč motorja, Mercedes pa dodatno zaračuna polno aktivacijo krmiljenja zadnjih koles na mercedesu EQS. Čeprav tehnika zadnjim kolesom omogoča sukanje do kota 10 stopinj, se ta brez doplačila zasukajo le za 4,5 stopinje.
Takšni pristopi imajo seveda tudi nasprotnike, ki trdijo, da nam ne bi smeli zaračunavati aktivacije nečesa, kr smo že kupili skupaj z avtomobilom. Pravijo, d je to neetično. Tržni strokovnjaki opozarjajo, da možnost dodatnega zaračunavanja nadgradenj in aktivacije funkcij tudi pojasni navdušenje proizvajalcev avtomobilom nad informacijsko tehniko in dobrobiti, ki jih bojda prinaša. Vprašanje je tudi, če bodo ljudje zares plačevali za funkcije, ki bodo na voljo le za doplačilo. Vprašanje je denimo, koliko kupcev BMW-jev bo zares pripravljeno plačati za aktivacijo gretja sedežev. Takšna doplačila bi lahko pri marsikaterem kupcu vzbudila celo jezo, zaradi katere bi se na koncu odločil za drugi znamko, ki takšnih doplačil vsaj zaenkrat še ne bo zahtevala.
pohlep ne pozna meja
Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec …
Dobrodošli v najboljši intimni klub - - Se︆︆ns︆︆to︆︆s︆︆.︆︆C︆︆o︆︆m