Vgradnjo tehnologije za samodejno vožnjo trenutno preprečuje le zakonodaja. Po zdajšnjih pravilih voznik ne sme voziti brez rok, na volanu mora imeti vsaj prst na roki. Avtomobilski proizvajalci verjamejo, da bo že v bližnji prihodnosti dovoljena tudi vožnja brez rok.
Kdo bo prvi?
Prav zato vsi največji proizvajalci razvijajo ter v svoja vozila in koncepte pospešeno uvajajo asistente za pomoč pri vožnji, ki so le predpriprava na samodejno vožnjo. BMW je svoje moči pri razvoju sistema avtonomne vožnje združil z drugim avtomobilskim velikanom Continental, ki velja za giganta na področja dobaviteljev naprednih sistemov za pomoč voznikom.
Po besedah predsednika izvršnega odpora Continentala Elmarja Degenharta bo v prihodnosti samodejna vožnja ključna komponenta mobilnosti. Revolucionarna ne bo le zato, ker vozniku ne bo več treba imeti rok na volanu, temveč tudi s stališča varnosti, udobja in porabe goriva. Trenutno je projekt v fazi raziskav, obe podjetji pa sta mu namenili velike vsote denarja.
Prvi povsem avtonomni avtomobili do leta 2025
Za zdaj se predvideva, da bo trajalo vsaj deset let, da se bo takšen sistem pojavil v avtomobilu. Avtomobilski analitiki predvidevajo, da bodo v vmesni fazi do leta 2016 v serijskih vozilih ponudili deloma avtomatizirano vožnjo, do leta 2020 pa avtomatizacijo na višji ravni. Nemška partnerja pa verjameta, da bodo popolnoma avtomatizirani avtomobili na cesti do leta 2025.
BMW in Continental naj bi do konca leta 2014 že predstavila prve prototipe vozil, opremljenih s tehnologijo za avtonomno vožnjo. Na voljo bodo le za testiranja na avtocestah in vožnjo po regionalnih cestah. Največji izziv bodo spolzke ceste, cestninske postaje in dela na cesti.
Pri Continentalu pravijo, da bo tehnologija za samodejno vožnjo med drugim vključevala sisteme, kot sta radar dolgega dometa in sistem kamer.
Pri Nissanu napovedali avtonomno vožnjo za leto 2020
Križem rok ne stojijo niti pri Nissanu, kjer serijske modele s tehnologijo samodejne vožnje napovedujejo že do leta 2020. Japonski proizvajalec se je tako pridružil podjetjem, kot so Google, Volvo, Ford in GM, ki prav tako razvijajo avtonomna vozila. Napredni nissani bodo tako opremljeni z laserskimi skenerji, sistemom kamer, ki pokriva 360-stopinjski kot okoli vozila, pa tudi tehnologijo napredne inteligence, pravijo Japonci.