Salon v Münchnu: Kitajska v malem

Foto: Epa
Foto: Epa
V zadnjih letih se veliki tradicionalni avtomobilski proizvajalci izogibajo udeležbi na mednarodnih avtomobilskih salonih. To pa ne velja za kitajske znamke, ki se očitno pripravljajo na veliko jesensko ofenzivo na bavarsko prestolnico.
Oglej si celoten članek

V Münchnu bo namreč med 5. In 10. septembrom že drugič potekal avtomobilski salon IAA Mobility, ki so ga lani, po propadu frankfurtskega avtomobilskega salona, prvič priredili v bavarski prestolnici. Letos lahko na njem pričakujemo zelo veliko kitajskih avtomobilskih znamk.

Čeprav je kar 1,4-milijardni, kitajski avtomobilski trg že postaja premajhen za kitajske avtomobilske proizvajalce, zato se ti ozirajo tudi na druge trge. Med njimi je zelo pomembna tudi Evropa. Zato je za Kitajce zelo zanimiv tudi avtomobilski salon v Münchnu, ki ga bodo spremenili v pravo " malo kitajsko vas".

Foto: Saša Despot MG4 electric

Na jesenskem salonu se bo namreč hkrati predstavilo največ kitajskih znamk v Evropi doslej. München bo poleg tega postal prizorišče sejma električne mobilnosti China Electric Mobility Fair (WNRVC), ki ga bodo prvič priredili izven Kitajske. To je gotovo jasno opozorilo za evropske, japonske in korejske avtomobilske proizvajalce, ki prireditve takšne vrste vse bolj ignorirajo, saj naj bi šlo zastareli format predstavitev njihovih izdelkov.

V Münchnu namreč ne bo tradicionalnih znamk, kakršne so Fiat, Citroën, Peugeot, Jeep, Chrysler, Jaguar, Landrover, Tesla, Mazda, Honda, Ferrari ali Lamborghini, bodo pa zato tam kitajske znamke BYD, MG, Xpeng, Leapmotor, Seres in Dongfeng. V Münchnu se bodo predstavili tudi kitajski proizvajalci baterij, kakršna sta CATL in Farasis, ter druga velika imena kitajske avtomobilske industrije, kakršen je Horizon Robotics.

Foto: BYD BYD atto 3

Izvršni direktor nemškega združenja avtomobilskih proizvajalcev VDA, ki organizira salon, Jürgen Mindel, pravi, da bodo kitajski proizvajalci poskrbeli, da bo salon IAA Mobility postal bolj mednarodno prizorišče. Njihovo sodelovanje s sejmom WNEVC je tudi pomembni signal za pomen sodelovanja med Kitajsko in Nemčijo. Vsi niso tako navdušeni nad kitajsko prisotnostjo. Panožni strokovnjaki namreč opozarjajo, da okrepljena kitajska prisotnost na salonu kaže na vse večjo grožnjo kitajskih proizvajalcev tradicionalnim evropskim na njihovem lastnem terenu.

Največja grožnja za evropske proizvajalce je predvsem vstopni segment električnih avtomobilov, kjer tradicionalne evropske znamke trenutno ne ponujajo praktično ničesar. Analitik iz podjetja Gartner, Pedro Pacheco, pravi, da prisotnost sejma WNEVC v Münchnu simbolično opozarja na kitajsko širitev izven meja svoje domovine. Dodaja, da so japonske in korejske znamke potrebovale desetletja, da so se uveljavile na zahtevnem in konservativnem evropskem trgu, kitajskim pa to očitno uspeva veliko hitreje. Uspešne so predvsem na področju električnih avtomobilov, kjer so že pokazale svojo moč.

dezurni@styria-media.si

Foto: Xpeng Xpeng G3

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.