Na Javni agenciji RS za varnost prometa (AVP) so v okviru aktivnosti (meseca maja so ves mesec posvečali tematiki varnosti kolesarjev) opozarjali in osveščali, da je slušno zaznavanje v prometu eno izmed ključnih (takoj za vidom) za varno sodelovanje v prometu.
Ob tem poudarjajo, da je to tudi prekršek, saj nas lahko kaznujejo z globo 40 evrov (skladno s 35. členom ZPRCP). Tudi na policiji so nam pojasnili, da ne kaznujejo le kolesarjev, ki vozijo po napačni strani kolesarske steze, v rdečo luč ali pod vplivom alkohola, pač pa tudi kolesarje, ki na primer na nevaren način prevažajo tovor, ko se na kolesu namenjenem eni osebi vozita dve osebi ...
Na AVP pojasnjujejo, da je ob uporabi slušalk ali pogovoru po mobilnem telefonu med kolesarjenjem naša pozornost za spremljanje prometa in dogajanje okrog sebe zelo okrnjena, kar vsekakor predstavlja tveganje, da spregledamo pomembne informacije in v različnih situacijah neustrezno ravnamo. Zato vsem kolesarjem z vidika varnosti odsvetujejo uporabo slušalk in mobilnega telefona.
Tudi ob prevozu različnega tovora in prtljage je pomembno, da se kolesarji zavedajo, da je vzdrževanje ravnotežja izredno pomembno za varnost. Ob izgubi ravnotežja lahko pademo in se pri tem poškodujemo ali pa nas celo lahko povozi drug udeleženec. Zato je za prevoz prtljage primeren samo poseben prtljažni prostor na kolesu ali sprednje košare. Prav tako prtljaga ali tovor ne smeta biti pretežka. Predmeti, ki jih kolesar prevaža, ne smejo ovirati kolesarja pri vožnji, glede na velikost ali težo tovora. Če želimo kolo uporabljati za namene prevoza, obstajajo posebne prikolice ali posebej konstruirana kolesa za prevoz. Priklopno vozilo ne sme biti širše od 100 centimetrov. Kršitve glede prevoza tovora se kaznujejo z globo 40 evrov.
Na AVP dodajajo, da nepravilna obremenitev oz. pretežek ali prevelik tovor ovira kolesarja pri vožnji, zaradi teže ali neenakomerne porazdelitve le-te lahko pride do izgube ravnotežja in neobvladovanja kolesa ter padca. Pri tovorih prevelikih dimenzij pa lahko ogroža kolesarja, ker nima pregleda in dovolj širokega vidnega polja. Sama teža tovora sicer vpliva tudi na zaviranje kolesarja, vendar se po navadi takšna neustrezen prevoz tovora izvaja pri nizkih hitrostih.
Prevoz druge odrasle osebe na kolesu je kljub »romantičnemu pojmovanju« prepovedan in neustrezen, dodajajo na AVP in pojasnjujejo, da je to možno le na kolesu posebne konstrukcije za dve ali več oseb, ki omogoča varno vožnjo (t. i. tandem).
Kaj pa prevoz otrok na otroškem sedežu? Na kolesu lahko otroka prevažamo v posebnem sedežu za otroka. Ob tem mora biti sedež ustrezen velikosti in teži otroka, mora biti trdno pritrjen na samo konstrukcijo kolesa, nameščen spredaj ali zadaj, tako da ne ovira kolesarja in mu ne zmanjšuje preglednosti in gibljivosti. Prav tako pa mora zagotavljati otrokovo varnost s stopalkami za noge, naramnimi pasovi za pritrditev otroka na sedež. Ob tem mora imeti otrok nujno nameščeno tudi zaščitno kolesarsko čelado.
Otroka lahko prevažamo tudi v posebni prikolici, ki ne sme biti širša od 100 centimetrov. Za prevoz oseb mora biti takšna prikolica posebej konstruirana za prevoz otrok (enega ali dveh), z označeno največjo težo in obremenitvijo. Otroka lahko na kolesu ali v posebni prikolici prevaža samo polnoletni kolesar. Tudi v prikolici mora biti otrok pripet z naramnimi pasovi, priporočamo pa tudi zaščitno kolesarsko čelado. Takšna prikolica mora biti tudi trdno povezana s kolesom z varovalnim mehanizmom, da se ne more odpeti.
Na AVP so posneli tudi video, ki opozarja na nekatere najpogostejše napake pri kolesarjenju:
Medvede, volkove in kolesarje je treba spraviti s tega sveta. Zakaj pa pešci nimajo nobenih omejitev. A pijan človek se …
[ Zato vsem kolesarjem z vidika varnosti odsvetujejo uporabo slušalk in mobilnega telefona. ] Že zaradi varnosti vseh udeležencev v …
Hm... tale fora z odpiranjem vrat z nasprotno roko pa je zanimiva.