Roberta Lešnika, vodjo zunanjega oblikovanja pri sloviti znamki Mercedes-Benz, smo srečali na predstavitvi prenovljenega modela GLC in GLC coupe na poligonu ADAC-a pri Frankfurtu (več o obeh prenovljenih modelih zelo kmalu). Oblečen v polo majico in z legendarnimi adidaskami s trojno črto na nogah je v pestri Mercedesovi ekipi deloval kot čisto običajen član osebja.
Tudi zato so ga trume novinarjev iz Tajvana, Koreje in Rusije, ki so bile z nami v isti skupini, gladko prezrle, in sploh niso imeli pojma, da stoji pred njimi človek, ki je gotovo eden od zelo zaslužnih za Mercedesov preporod zadnjega desetletja, na čelu katerega je bil sveže upokojeni vrhovni šef Dieter Zetsche. Mali četici slovenskih novinarjev pa so se ob srečanju z Lešnikom zasvetile oči. Kdo bi bil bolj primeren za komentar nekega novega modela, kot pa ravno tisti, ki je neposrerdno odgovoren za njegov izgled.
Posebej za Žurnal24.si si je z veseljem vzel čas in odgovoril na nekaj aktualnih vprašanj.
... O novem GLC in GLC coupeju.
"Dober avto smo naredili še boljšega. Če nek proizvajalec že po treh letih [in tukaj je imel v mislih konkretnega konkurenta, op. a.] z medgeneracijsko prenovo zelo oblikovno spremeni model, potem je jasno, da je šlo nekaj narobe. Nam tega preprosto ni bilo treba, GLC in GLC coupe smo samo dopolnili z dodatnimi tehnologijami, kot je MBUX multimedija, in blago oblikovno osvežili. Med drugim ima serijske LED luči, tako da je to dokončno slovo od starih H7 žarnic. Ha, ha, ne vem, kako bo sedaj z obveznim rezervnim kompletom žarnic v Sloveniji."
… O tem, kako v poplavi modelov različnih oblik na risalni deski lahko preklaplja med suvi, limuzinami, kombilimuzinami?
"Mercedes ima v portfolju več kot 40 modelov, o čemer večina oblikovalcev pri drugih znamkah lahko samo sanja. Sam pri nekem novem projektu ne ločim po tem, za kakšno vrsto karoserije gre, zame je vsak nov avto projekt zase. Sem pa prepričan, da bomo ne glede na popularnost še naprej izdelovali tudi klasične avte, kot so limuzine."
Lešnik pravi, da je vsake dva meseca na predstavitvi kakšnega novega ali prenovljenega modela. V kratkem bodo tako pokazali povsem nov model malega suva GLB. Poseben oblikovalski izziv pa za Lešnika predstavljajo prihajajoča električna vozila, s katerimi bo Mercedes v nekaj letih "udaril" na polno.
… O tem, ali se je dela pri Mercedesu že naveličal.
"Kje pa. Mislim, da smo šele na začetku poti. S sedanjim razredom S smo vpeljali popolnoma novo obliko in prav dizajn je bil po mojem eden ključnih elementov našega preporoda. In sedaj že delamo na povsem novem razredu S."
… O tem, kaj lahko že izda o novem razredu S?
"Pride prihodnje leto. Vsi se sprašujemo, kakšen bo, koliko bo drugačen, ali bo morda polariziral bolj kot dosedanji. Prepričan sem, da bo še naprej ostal najbolj avto na svetu in da bo tudi z obliko in proporci ostal oblikovalska ikona."
… O tem, kolikokrat se sreča s svojim nekdanjim sošolcem Domagojem Djukecom, novim vodjo zunanjega oblikovanja za BMW in kako komentirata avte drug drugega?
"Da, z Domagojem se že dolgo poznava, skupaj sva študirala na akademiji v Pforzheimu, skupaj sva po diplomi začela v oblikovalskem oddelku pri Volkswagnu, od koder je šel on naprej k Citroënu, preden so ga opazili pri BMW. Pa ne le z njim, že iz takratnih časov se poznam z Josefom Kabanom, ki je bil nato glavni oblikovalec pri Škodi, danes pa je na čelu oblikovanja BMW in Rolls Royca. Moja sošolca sta bila tudi Tomas Ingenlath iz Volva [dizajner leta 2017, op. a.], pa Marc Lichte iz Audija ..."
… Čakaj, čakaj! Torej celotna generacija dizajnerjev danes oblikovno najbolj prodornih znamk prihaja iz istega gnezda?
"Tako je. To je tudi dokaz, kako dobra je oblikovalska šola v Pforzheimu. Ponavadi se srečujemo na kakšnih avtosalonih in malo predebatiramo. A iz spoštovanja nikoli ne govorimo o izdelkih drug drugega."
… O prenosu admiralske palice iz rok Dietra Zetscheja na Šveda Olo Källeniusa in morebitnih spremembah.
"Mislim, da ne bo bistvenih sprememb in da bo Ola nadaljeval začeto delo. Konec koncev je že leta tesno vpet v vodstvene funkcije pri Mercedes-Benzu, bil je na čelu divizije AMG, nazadnje je bil kot vodja razvoja tudi moj šef, s katerim smo bili ves čas v stiku in smo dobro sodelovali."
… O tem, kaj je Zetsche pomenil za Mercedes.
Lešnik pravi, da gre prav Dieterju Zetscheju in njegovemu karakterju zasluga, da je Mercedes kar štiri leta pred rokom, postavljenim na 2020, dosegel cilje iz leta 2008. Takrat so za marsikoga preambiciozno napovedali, da se bodo vrnili na 1. mesto med premijskimi znamkami. Lešnik dodaja, da je Zetsche tudi v odnosu do svojega tima vedno deloval na enako sproščen način, kot v medijih, in da je bila to tista spodbuda, ki je omogočala veliko pozitivne ustvarjalnosti v ekipi.
andrej.leban@zurnal24.si
Google je plačal za vsak teden dela na spletu od doma 5000 do 8000 evrov. Prvi teden zaslužim 7286 evrov …
Morda neumesten komentar, ampak tale Lešnik ima kakšnega bratranca ali sorodnika med novinarji Žurnala? Zakaj sicer takšno favoriziranje znamke (in …
Robert Lešnik: Ker nisem bil sprejet na fakulteto v Sloveniji, sem šel leta 1994 v Nemčijo študirat industrijsko oblikovanje, in …