Rezevni deli za japonske avte so

Foto: Žurnal24 Toyota je zagnala še zadnji tovarni v Kjušuju in Tsutsumiju. Prednost bodo imeli
Avtoindustrija. V Toyoti je bilo zaradi naravne nesreče narejenih okoli 150 tisoč vozil manj, v celotni avtomobilski industriji pa okoli 500 tisoč. Cen naj kljub temu ne bi višali.
Oglej si celoten članek
Zagotovilo. Vse japonske avtomobilske znamke so zagotovile, da poleti popolnega izpada novih vozil in rezervnih delov ne bo. Prav tako naj zaradi katastrofe ne bi višali cen.

Dobava novih vozil za evropske trge se bo tako zamaknila za vsaj dva tedna ali dlje.

Odpirajo prej kot načrtovano Kljub prvotnim napovedim so številne znamke vrata svojih tovarn odprle prej, kot so sprva načrtovale. Honda je na Japonskem pet tovarn zaprla do 1. aprila, a so do zdaj že vse odprli in postopno zaganjajo proizvodnjo. Tudi Toyota je odprtje 11 tovarn napovedala za danes, a so proizvodnjo v devetih že zagnali.

Krizo bo poleg Toyote najbolj občutila Mazda, saj ima na Japonskem celotno proizvodnjo, manj pa znamki Nissan in Honda, ki imata tam zgolj 20 oziroma 30 odstotkov proizvodnje.

Problem v dobaviteljih
"Največji problem v tem trenutku predstavlja mreža dobaviteljev, saj nekateri še ne morejo zagotoviti dovolj sestavnih delov, zato večina znamk proizvodnjo zaganja postopno," je povedal David Rudolf iz podjetja AC Mobil.

Bogdan Žvanut iz podjetja Mazda Motor Slovenija je dejal: "Zaradi problemov z dobaviteljsko mrežo bo izpad proizvodnje vsaj dva tedna ali dlje, če bodo motnje v proizvodnji zaradi izpadov elektrike ali zamude pri dobavljanju sestavnih delov."

Cene bodo ostale enake
Kljub občutnemu izpadu prihodkov so vse japonske znamke zanikale govorice, da naj bi zaradi pomanjkanja cene avtomobilom poleti poskočile, saj tako njihovi modeli ne bi bili več konkurenčni, izpad prihodkov pa bi bil še večji kot sicer.

Izpad tudi pri evropskih
O težavah z dobavitelji poročajo tudi številne evropske znamke, ki so zaradi pomanjkanja delov prav tako morale ustaviti del proizvodnje, izpad pa naj bi nadomestili, ko bodo sklenili pogodbe z nadomestnimi dobavitelji potrebnih sestavnih delov iz Kitajske in drugih držav.

 

Foto: Žurnal24 Bogdan %C5%BDvanut

Mini intervju, Bogdan Žvanut, Direktor Mazde Motor Slovenija
1. Koliko znaša zaloga rezervnih delov za vozila znamke Mazda pri nas?
V centralnem evropskem in regionalnih skladiščih imamo skupaj zalog za šest mesecev, na ladji, ki je na poti k nam, pa za dodatna dva meseca.

2. Ali nemotena dobava velja za vse rezervne dele in modele vozil?
Za zdaj je dobava nemotena in večjih zapletov ne pričakujemo. Možno je sicer, da bi kakšen del zmanjkal, čeprav dvomim. Bo pa zamik proizvodnje znašal vsaj 14 dni in se bo pokazal poleti.

3. Kaj svetujete kupcem. Naj kupijo ali čakajo?
Razloga za strah in odložitev nakupa ni.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.