Trenutni trend elektrifikacije je zajel tudi Daimlerjev športni oddelek Mercedes-AMG, kjer razvijajo nove tehnologije za izboljšanje učinkovitosti motorjev,i temeljijo na intenzivni elektrifikaciji in izkušnjah iz avtomobilskega dirkanja.
Eden od novih izdelkov, na katere so vplivale tudi izkušnje oddelka Mercedes-AMG v avtomobilskem športu, je novi električni turbinski polnilnik na izpušne pline, ki bo luč sveta ugledal v avtomobilih nove generacije, razvili pa so ga v sodelovanju s specialističnim proizvajalcem turbinskih polnilnikov Garrett Motion.
Z njim bodo premostili vrzel med majhnimi a odzivnimi turbo polnilniki, ki dosegajo razmeroma nizke vrhunce moči, in velikimi turbopolnilniki, ki omogočajo doseganje velikih moči, a je zanje žal značilna tudi velika zakasnitev delovanja oziroma »turbo luknja«.
Majhen elektromotor
Ključni del novega turbo polnilnika je zelo majhen elektromotor, ki v dolžino meri le štiri centimetre, zato so ga lahko vgradili neposredno na gred polnilnika v ohišje med izpušnim in kompresorskim delom, njegova naloga pa je pogon kompresorske turbine pred tem, ko začnejo turbino poganjati izpušni plini. S tem se korenito zmanjša turbo luknja, instantni odziv turbo polnilnika in motorja pa je zagotovljen v vsem razponu motornih vrtljajev.
Motor na notranje zgorevanje se zato bolj spontano odzove na voznikov pritisk na pedal plina, občutek v vožnji pa je tudi sicer bolj dinamičen in živahen. Elektrifikacija turbo polnilnika je omogočila tudi povečanje navora motorja pri nizkih vrtljajih, posledično pa je izboljšano tudi pospeševanje z mesta. Tudi ko voznik popusti pedal plina in pritisne na zavore, električni turbo polnilnik ohranja polnilni zračni tlak v sesalnem sistemu, s čimer je, ko voznik spet pritisne na plin, hitri ponovni odziv motorja zagotovljen.
48-voltni sistem
Turbo polnilnik dosega visoke hitrosti do 170.000 vrtljajev na minuto in zagotavlja zelo visok pretok polnilnega zraka. Za delovanje zahteva 48-voltno električno omrežje, skupaj z elektronsko kontrolno enoto pa je povezan s hladilnim sistemom motorja, ki mu v vseh pogojih zagotovi optimalno temperaturo delovanja.
Kot je povedal predsednik upravnega odbora Mercedesa-AMG Tobias Moers, je električni turbo polnilnik na izpušne pline, kot primer prenosa tehnologije formule 1 na cesto, element, ki jim bo omogočil, da bodo turbo motorje na notranje zgorevanje dvignili na raven odzivnosti, ki je bila doslej nepredstavljiva.
Čemu to služi? Normalnim vozilom in normalnim voznikom prav gotovo ne. Raje naj "zrihtajo" zavorno luknjo, ki zija med odzivom …