O tem, da gre slovenskim trgovcem z novimi avtomobili zadnja leta povečini zelo slabo, ni potrebno posebej ponavljati. Lani je po uradnih podatkih v primerjavi z letom prej trg padel kar za 16 odstotkov in je bil na eni najnižjih ravni sploh v zadnjih 20 letih. Neuradno pa je slika še precej bolj črna, saj po nekaterih ocenah na enodnevne registracije odpade od 15 do 25 odstotkov vseh novih registracij. Tako lani v Sloveniji v resnici ni bilo 48.600 novih kupcev, ampak v najboljšem primeru dobrih 40 tisoč.
V enem dnevu 871 novih vozil? Pa kaj še.
Prva polovica januarja se je začela še bolj v rdečem. Še nekaj dni pred koncem meseca je zgledalo, da bo prodaja kljub številnim popustom, ki jih te dni oglašujejo trgovci, klavrna in bo padla za več kot petino. A na koncu se je izkazalo, da je vsota na novo registriranih vozil "le" dobrih 12 odstotkov pod prodajnimi številkami v primerjavi z januarjem lani. Le kako?
Enostavno. 29. januarja je bilo po podatkih Ministrstva ta infrastrukturo in prostor v Sloveniji na novo registriranih 199 vozil, 30. januarja že 426, 31. januarja pa kar 871! Če bi v vsakem od 21 delovnih dni v januarju prodali 800 novih vozil, bi skupno število znašalo 16.800 vozil in ne komaj 4.920.
Danes tu, jutri tam
Razlogi za enodnevne registracije, ki se jih poslužujejo posamezni trgovci in uvozniki, so lahko različni, skupno pa jim je poskus vplivanja na uradno statistiko. Tako si posamezne znamke umetno dvigujejo ali vsaj ohranjajo tržni delež pri nas, kar je lahko zelo pomemben podatek, ko se z matičnimi tovarnami dogovarjajo za nabavne cene vozil ali pa ko se nenazadnje meri in nagrajuje uspešnost poslovodstva, ko gre za uvoznike, ki so neposredno v lastništvu znamk.
Vozila so tako registrirana le za kratek čas, nato pa odjavljena in prodana kot skoraj nova z dodatnim popustom ali še večkrat izvožena nazaj na Zahod, kjer se prodajajo po ugodnejših cenah kot na tamkajšnjih trgih, saj so v Sloveniji cene novih vozil med najnižjimi v EU. Da takšno prakso matične tovarne dopuščajo in po tihem celo podpirajo, že nekaj časa ni več skrivnost, saj so jo nekateri ob prezasičenih proizvodnih linijah celo javno priznali.
Treba je zapisati, da v takšno prakso pri nas niso vključene vse znamke. Že malce podrobno spremljanje statističnih tabel pa naplavi najbolj podjetne. Marsikdaj je v ozadju navijanja števila registracij tudi rivalstvo med posameznimi blagovnimi znamkami, zlasti luksuznimi, včasih pa tekmovanje celo prerase zgolj poslovno plat.
Kakorkoli, ko vas bodo trgovci naslednjič skušali premamiti z oglasi tipa "najbolj prodajan avtomobil v svojem razredu" ali "najbolj prodajana luksuzna znamka pri nas", imejte v mislih, kaj vse so storili, da se lahko s tem hvalijo.
Se povsem strinjam, da enim ni hudi. No, še moja izkušnja, stara 14 dni. <br />- Pridem v salon francoskega …
Gospod Andrej Leban / Ljubljana - ali zavestno ali nezavestno zavaja slovensko javnost. Avtomobili so v Sloveniji dražji kot v …
Sem bil v salonu. Resen kupec. Imel dogovorjeno testno vožnjo, pa me nek kravatarski model vpraša, če sem ziher na …