Renault austral je tudi eden ključnih modelov Renaultovega ponovnega osvajanja spodnjega srednjega razreda oziroma segmenta C, v katerem bo igral pomembno vlogo, saj je nasledil ne le križanca kadjarja, ampak na nek način tudi klasični megane.
Pri Renaultu so izpostavili, da je bil precej uspešen že križanec megane conquest, pri katerem opažajo, da se kupci v 40 odstotkih odločajo za hibridni pogonski sklop, v 45 odstotkih pa za najvišjo različico opreme R.S. line. Drugi model v novi generaciji renaultov je električni renault megane E-tech electric, s katerim so hoteli pokazati, kaj kot znamka zmorejo in je doživel pozitiven sprejem. Da se zanj odločajo bolj premožni kupci, kaže dejstvo, da je kar 85 odstotkov prodanih avtomobilov v bolje opremljenih različicah techno in iconic.
Vendar pa oba modela nista ravno najbolj množična, zato v tem pogledu stavijo predvsem na austral, pri katerem izpostavljajo sodobne pogonske sklope, tehnologijo, sodobno oblikovanje in predvsem prostornost. To je pomembno, saj je bilo lani v Sloveniji prodanih kar 10.600 športnih terencev segmenta C-SUV, kar na slovenskem trgu osebnih vozil predstavlja kar 24 odstotkov.
Renault se je lani sicer v tem razredu z meganom conquestom, ki so jih prodali 398, uvrstil na 10. mesto, s kadjarjem, ki so ga prodajali do poletja, pa se je z 298 prodanimi avtomobili uvrstil na 15. mesto. Z australom imajo veliko bolj ambiciozne načrte, saj bi se radi z njim uvrstili med prvih pet ali celo prve tri modele na slovenskem trgu. To pomeni, da jih morajo do konca leta prodati okrog 1.000. Načrti so torej smeli in renault austral bi, vsaj glede na prvi vtis, lahko bil pravi avtomobil za njihovo izpolnitev.
Elektrifikacija
V osnovi bo za pogon skrbel že dodobra preskušeni 12-voltno blago hibridizirani 1,3-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 140 ali 160 'konjev'. Prvi bo na voljo v kombinaciji z ročnim, drugi pa s samodejnim menjalnikom.
Višje v ponudbi bo hibridni sklop E-tech full hybrid. V njegovi osnovi bo povsem novi 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik v kombinaciji s pogonskim elektromotorjem, pomožnim starterjem/generatorjem in majhno litij-ionsko baterijo. Gre torej za sklop, ki ga bolj ali manj poznamo že iz megana conquesta in bo v australu ponujal moč 200 'konjev'. Pri Renaultu obljubljajo, da bo v mestu lahko na elektriko prevozil do 80 odstotkov poti in da bo porabil 40 odstotkov manj goriva od primerljivega križanca z motorjem na notranje zgorevanje.
Elektromotor je sicer močnejši kot v Renaultovih dosedanjih hibridih, za kar so inženirji poskrbeli predvsem z zvišanjem električne napetosti v sistemu, za večjo učinkovitost sistema pa so poskrbeli tudi s hlajenjem baterije, ki je del kroga klimatske naprave.
Austral bo na voljo le s prednjim pogonom, saj je štirikolesni v skupini rezerviran za Nissan, vendar pa bo imel možnost nadgradnje. Če bo namreč v osnovnih različicah za vodenje zadnjih koles skrbela klasična poltoga prema, bo v bolje opremljenih na voljo večvodilna prema z možnostjo krmiljenja zadnjih koles 4control. To bo australu omogočilo predvsem ugoden obračalni krog 10,1 metra.
32 asistenčnh sistemov
Nova platforma je konstruktorjem omogočila tudi, da so v avtomobilu z dolžino 4,51, širino 1,83 in višino 1,62 metra ter medosno razdaljo 2,67 metra zagotovili več kot dovolj prostora za peterico potnikov. Za kolena potnikov zadaj bo v osnovi na voljo 274 milimetrov prostora za kolena, kar je 5 milimetrov več kot v kadjarju, na voljo pa bo tudi vzdolžno pomična zadnja klop, ki bo s pomikom 16 centimetrov omogočala bolj udobno sedenje potnikov ali pa večji osnovni prtljažnik.
Notranjost je seveda za Renaultovega križanca povsem nova, sicer pa ima veliko skupnega z notranjostjo megana E-tech electric. Izstopa predvsem 12,3-palčni zaslon pred voznikom v kombinaciji z 12-palčnim navpično postavljenim zaslonom infotainmenta, na voljo pa je tudi 9,3-palčni projekcijski zaslon (HUD).
Na isti ravni kot v električnem meganu je seveda tudi sam infozabavni sistem z vgrajenim Googlom in vsi sistemi upravljanja, povezljivosti in možnost zvočnega sistema Harman Kardon z močjo 485 vatov. Za varnost skrbi kar 32 asistenčnih in varnostnih sistemov, med katerimi so na predstavitvi izpostavili že omenjeni projekcijski zaslon in matrične LED žaromete, ki so jih razvili v ljubljanskem podjetju Hella-Saturnus. LED žarometi bodo sicer na voljo že od osnovnih različic.
Esprit alpine
Kljub temu, da v australu ne bo nobene povezave med motorjem in zadnjimi kolesi, so se oblikovalci odločili za vgradnjo zajetnega grebena med voznikom in sovoznikom, s katerim so po eni strani zagotovili veliko odlagalno skrinjo, po drugi strani pa so vozniku olajšali upravljanje za dotik občutljivega zaslona. Temu namreč služi poseben vzdolžno pomični naslon za roko, ki gotovo ena boljših rešitev za umiritev roke.
Nov je tudi najvišjem paketu opreme esprit alpine, s katerim spominjajo na svojo športno znamko Alpine, nasledil pa je paket R.S. line. Gre torej bolj za športni videz kot dejansko športnost, za paket pa so zunaj značilni predvsem karoserijska motna barva skrilavca, 20-palčna črna lita platišča z diamantnim rezom, satenasto črn strešni nosilci in obilica znakov »Alpine«, v notranjosti pa alkantara sedeži z modrimi šivi, volanski obroč v nappa usnju in aluminijasti pedali.
Akcijska ponudba
Osnovni austral z 1,3-litrskim turbibencinskim motorjem in ročnim menjalnikom ter opremo equilibre bo pri nas stal najmanj 27.900 evrov. Za austral s samodejnim menjalnikom, ki bo na voljo od opreme techno naprej, bo treba odšteti vsaj 32.900 evrov, za polni hibrid pa bo treba plačati vsaj 38.400 evrov.
Pri slovenskem uvozniku so pripravili tudi poseben začetni paket, ki bo na voljo z vsemi različicami motorjev in opreme. V akcijski ponudbi, ki bo na voljo že za 190 evrov na mesec, bo namreč v ponudbi tudi kredit s fiksno obrestno mero, osem let podaljšanega jamstva in hitra dobava avtomobila. Da bodo lahko izpolnili zadnjo obljubo, so v tovarni že rezervirali okrog 300 avtomobilov, kar bo dovolj, da bo tisti, ki bo australa naročil zdaj, tega prejel najpozneje do konca maja.
Strašen model. Za takšno količino pleha bi moral biti motor vsaj 2500 m3, Izgled "načičkan" kot vsi podobni avtomobili danes, …